verstopping, advies? ervaring?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Dana, 19 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dana

Dana Niet meer actief

hmm, bedankt dames, ik ga toch maar een afspraak maken bij de ha, zeker omdat ik niet wil dat ze angst ontwikkeld voor poepen en het dan gaat inhouden.

bedankt ik hou jullie op de hoogte ;)

2. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

heb ook t zelfde hier.
    Morgen maak ik een afspraak. Heb gisteren op de valreep vsm spul gekocht en duim en hoop dat het gaat werken.

3. zo79

zo79 Fanatiek lid

27 nov 2007
    3.925
    0
    36
    Hier hebben we een paar jaar lang hetzelfde probleem gehad met mijn oudste dochter. Zij heeft een flinke tijd aan de Movicolon gezeten. De darmen worden daar niet lui van, het is puur ter ondersteuning en zorgt ervoor dat de ontlasting zacht blijft.

Mijn dochter was altijd doodsbang, hield het op, dan werd het hard, deed het zeer, hield ze het nog langer op enzovoort enzovoort. Die vicieuze cirkel moest doorbroken worden, dat heeft echt een tijd geduurd hier. De movicolon heeft daar zeker bij geholpen, ze hoefde dan in ieder geval niet bang te zijn dat het zeer ging doen..

Succes bij de HA!

4. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    succes! als het werkt dan ga je merken dat je weer een heel blij kind krijgt zonder buikpijn e.d.;) Mijn zoon is er echt ontzettend van opgeknapt. Ik heb nog wel een laatste clisma moeten zetten toen hij dagen aan de poeders zat, er zat nog een prop voor. Toen die er uit was, zijn de poeders gaan helpen! en sindsdien geen clisma weer gehad :) Laat je kindje er wel goed bij drinken trouwens :)

5. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Even een vraag aan de moeders van kids met medicijntjes: hoe vaak poepen ze nu en is dat nu altijd zonder pijn/angst of nog wel een beetje?

6. Dana

Dana Niet meer actief

@zogelukkig, goede vraag! dat wil ik ook wel graag weten.

7. zo79

zo79 Fanatiek lid

27 nov 2007
    3.925
    0
    36
    @dana en zogelukkig, mijn dochter is een hele tijd bang gebleven ondanks de movicolon. We zetten haar gewoon iedere keer op de wc en bleven bij haar, en uiteindelijk kreeg ze in de gaten dat het echt geen pijn meer deed en niet eng was en ging het steeds beter. Nu gaat ze nog steeds niet met plezier, maar ze is niet meer bang gelukkig!

8. Sweetlakecity

ze heeft hier dus last van elke keer kleine beetjes. Soms keutels en soms gewoon beetje plak.
    Maar moet er echt moeite voor doen.
    Ga morgen dus maar de ha opzoeken hiervoor.
    Wie herkent dit bij hun kindjes?

Ze is er nog niet bang voor. Zegt alleen dat ze buikpijn heeft,
    ik geef nu ook het vsm spul. Iemand daar goede ervaringen mee?

Ik wacht dus nu op de grote hoop. Ze heeft ook best een harde buik en dikke buik.

9. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.388
    865
    113
    home sweet home
    Als je ook homeopatisch middel mee rekent. Mijn dochter poepte altijd met veel moeite, net kei harde klei. Had nog geen angst ontwikkeld maar wel tranen als ze moest tijdens. Na een maand dat middel en toen niet meer. Poepte al snel een a twee keer per dag en nu nog steeds. Is gelukkig nog steeds zachte ontlasting.

Ps Homeopaat die het voorschreef was ook kinderarts

10. murizzz1

murizzz1 Niet meer actief

Quinten krijgt elke ochtend bij zijn ontbijt 1 zakje Forlax.
    Het is niet zijn favoriete bezigheid, maar hij poept elke dag in ieder geval 1 keer.

11. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    hier was het meteen goed. Mijn zoon drukte altijd wel mr hij kon gewoonweg niet poepen er zat ltijd een hard stuk voor. toen hij aan de zakjes poeder kwam was het meteen goed na een laatste clisma. Geen angst o.id. wel met zindelijk worden maar dat heeft hij nu ook overwonnen. Hij poept nu gemiddeld 2x per dag. Hadden jullie kindjes als baby al problemen? mijn zoon nl wel. ben toen met hem naar een osteopaat gegaan, is 2 jaar goed gegaan maar toen weer mis... vraag me af of er meer zijn die als baby al niet poepen konden ;)

12. zogelukkig

Ja, mijn zoontje heeft vanaf zijn geboorte ernstige darmkampen gehad met afwisselend verstopping en diarree. Destijds een aantal keer naar de osteopaat gegaan.

Hij heeft nu medicijnen, maar die krijg ik er inmiddels moeilijk in. Vrijdag heeft hij voor het laatst gepoept.....

13. Sweetlakecity

zogelukkig :(
    maar trouwens nog steeds bv! petje af!! gaaf :)

hier dus nooit darmkrampen gehad. Ik snap het dus ook niet.

14. Dana

Dana Niet meer actief

vandaag naar de huisarts, half 2 ;)

15. Dana

Dana Niet meer actief

nou, weer een klysma en zakjes forlax junior 4g. hopelijk gaat het helpen.

ik heb gelijk 2 herhaalrecepten meegekregen omdat hij verwacht dat ze dit langere tijd moet gebruiken.

16. zogelukkig

Ik hoop dat de Forlax helpt en dat je het naar binnen krijgt.

Wij hebben net weer een 3,5 uur durend drama achter de rug.......

17. Sweetlakecity

jeetje ik hoop dat het helpt.

Ik ben er denk ik achter wat ons probleem is. Chocolade. Ze at koekjes met dat erop. Hagelslag en pasta.
    Dus dat bannen we even. En de homeopatische vsm werkt ook! Ze heeft vandaag 3 x goed gepoept :)

18. zogelukkig

Hee SLC, ja, nog steeds aan de borst!;)

3x poepen, ohw wat een feest lijkt me dat!

Is dat middel Kindicol? Hoe krijg je dat naar binnen?

19. Madelief32

Madelief32 Actief lid

16 jun 2009
    196
    0
    0
    Wat vervelend voor je dochter, en voor jullie! Wij hebben dit traject ook 1,5 jaar doorlopen. Lactoluse hielp goed, met klysma's, maar de oorzaak werd niet beter. Ze hield de poep namelijk zelf tegen.

Nu krijgt ze sinds een half jaar forlax, 1 zakje per dag en poept ze inmiddels bijna dagelijks gewoon zonder problemen op de wc.

Ik wilde eerst ook niet aan de poeders, maar nu heb ik spijt dat ik het niet eerder heb gedaan. Jouw dochter is nog zo klein, het is wel heel sneu als ze er zooo veel last van heeft!

Sterkte met je keus!

20. Dana

Dana Niet meer actief

nou idd zogelukkig, ik krijg het er niet in! heeft iemand een tip hoe je het naar binnen krijgt bij je kind zonder dat het een "ik druk het er toch in" trauma wordt?

Deel Deze Pagina