Baby 15 wk en ineens weer onrustig

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lieslie, 9 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lieslie

Lieslie Actief lid

30 mei 2015
    247
    7
    18
    Zuid Holland
    mijn zoontje van 15 wk is altijd al een onrustige drinker. Veel spugen, (te) snel drinken, krampjes.
    We hadden op een gegeven moment wel een oplossing gevonden waardoor het allemaal stukken minder werd. Maar nu drinkt hij sinds dit weekend weer zoooo onrustig. Heeft weer meer last van krampjes enzo. En nu kan hij savonds ineens ook heel moeilijk in slaap komen. Ik kon hem altijd zo wegleggen maar nu is het huilen huilen huilen. (Overdag gaat het opzich wel goed.)
    Nu denk ik zelf dat hij meer bewust wordt van zijn omgeving en dus meer prikkels moet verwerken.
    Hebben jullie dat ook gehad rond deze leeftijd??

2. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Oh ja :rolleyes:... De sprong in ontwikkeling rond de 4 maanden is bij al mijn kinderen een heftige geweest met heel veel onrust en gedoe. Maar het gaat ook weer over na een aantal weken :thumup:... Tot dit tijd: go with the flow en herinner jezelf eraan: tisunfase, tisunfase, tisunfase...

(een van de vele :|...)

Succes!

3. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.271
    25.744
    113
    Kan een groeisprongetje zijn. Mijn zoon had met 4 mnd daar heel erg last van en duurde ook een aantal wkn. En opeens vanuit het niets was het over. Ik merkte het met slapen (moeilijk in slaap komen overdag) en gek doen met drinken (weigeren maar wel honger hebben, sneller een volgende voeding willen e.d.)

Mocht het een groeisprongetje zijn bij jou, zou ik zeggen: gewoon in meegaan. Lekker je zoon bij je nemen als hij niet kan slapen of gewoon jengelig is en bij mama wil zijn. Dat geeft de meeste rust voor jezelf en je kindje. En verder in gedachten houden: het is een fase ;)

4. Lieslie

Lieslie Actief lid

30 mei 2015
    247
    7
    18
    Zuid Holland
    Ja ik twijfelde er eigenlijk al een beetje aan...voor mijn gevoel heeft hij net zijn 3 maanden sprongetje gehad.
    Ja ik knuffel hem savonds lekker veel en als hij bij mij in slaap valt blijf ik ook lekker zitten op de bank tot zijn laatste fles van 23.00 (blijft wel heerlijk hoor, je slapende baby zo in je armen te hebben!)
    Alleen dat hij weer zo onrustig drinkt. Ik word er zelf soms zo kriegel van...moet ik niet doen, weet ik.
    Maar wat een onrust in zo'n klein lijfje.....

5. Lieslie

Lieslie Actief lid

30 mei 2015
    247
    7
    18
    Zuid Holland
    Laten jullie je kleintje dan savonds als hij zo onrustig en aan het huilen is extra drinken?

Deel Deze Pagina