Terug naar 5 flessen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sunshine89, 25 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sunshine89

Sunshine89 Actief lid

1 feb 2015
    126
    4
    18
    Onze zoon van bijna 5 maanden is de laatste tijd erg aan het spoken snachts. Hij was altijd een hele goede slaper, maar ineens is dit voorbij. Hij zat al een week of 4/5 op 4 flessen van 180. Dit ging goed tot afgelopen week. Hij slaapt tot een uur of 1 prima, maar dan is hij ieder uur een keer wakker. Nu uiteindelijk om 4.30 toch fles gegeven en hij ging weer slapen tot nu.. (gaapt zich nog wat af, naar klaarwakker.
    Hij is ook al heel lang verkouden ben snottert en hoest wat af..hier heeft hij in de nachten meer last van. Krijgt al neusspray, neusje schoonmaken, ui op de kamer, bedje schuin staan.(Meerdere keren bij huisarts geweest)
    Verder hebben we al rijstebloem geprobeerd, maar dit zorgde niet voor langer of beter slapen.
    Moeten we nu terug naar weer een late avondfles? Of zien we iets over het hoofd?

Iemand tips?

2. lynole

lynole Fanatiek lid

22 nov 2014
    1.433
    587
    113
    Vrouw
    Ik zou kijken wat er gebeurd als hij om 1 uur wakker wordt en je hem dan een fles geeft.
    Het is heel normaal om een nachtfles te geven en als hij er behoefte aan heeft.

3. Suus2910

Suus2910 Actief lid

22 feb 2015
    337
    184
    43
    Eigenlijk schrijf je het zelf al he. Hij is verkouden en heeft er last van...

Ik zou kijken wat ie doet als ie om 1.00u nog een klein flesje krijgt.
    Drinkt hij de flessen overdag wel helemaal leeg, door de verkoudheid?

4. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.994
    113
    Hier tot 10mnd geregeld buien gehad dat er een extra fles bij kwam hoor. Niks vreemds aan. Meestal was t 4 nachten op een rij en dan was t ineens weer gedaan. Kwam je vlak daarna dr kamertje in op een ochtend was ze weer in de lengte geschoten.

5. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier bij elke groeispurt weer een nacht fles gegeven. Duurde paar dagen tot een week en dan sliep ie weer door.
    Ik zou hem gewoon om 1u een fles aanbieden.

6. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Gewoon geven. Onze meid is zes maanden en hoeveel flessen ze krijgt? Geen idee. Ik tel ze niet. Ze krijgt wat ze nodig heeft. Helaas de laatste tijd ook weer meer in de nacht maar het gaat weer over.

jolien 1986 vindt dit leuk.
  7. Sunshine89

Sunshine89 Actief lid

1 feb 2015
    126
    4
    18
    Nou de extra fles heeft dus niks uitgemaakt. Even goed blijft hij wakker worden.. nu 5x180 gehad(van 1 fles iets laten staan) normaal kreeg hij dus 4x180 en daar heeft hij een tijdje wel goed op geslapen..

8. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Ik zou gewoon je kindje volgen onze dochter heeft 1,5 jaar 6 flesjes gehad. Leuk idee afbouwen en doorslapen maar het afbouwen is meer voor gemak van ouders als dat kindje dat nodig heeft

9. Sunshine89

Sunshine89 Actief lid

1 feb 2015
    126
    4
    18
    Ja klopt zeker. Maar het is wat wij al dachten niet direct de honger. Ik denk zelf zijn verkoudheid die hij al vanaf dat hij 2 weken oud is heeft.

10. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Als hij al zo lang verkouden is speelt er dan geen allergie ofzo??

Igg beterschap hopelijk kan hij weer snel lekker slapen

11. Sunshine89

Sunshine89 Actief lid

1 feb 2015
    126
    4
    18
    We zijn doorverwezen naar de kinderarts maar kunnen pas in april terecht. Dus dat schiet ook niet op.

12. Eef92

Eef92 Fanatiek lid

8 jan 2016
    1.056
    475
    83
    Ik zou de fles van 6(?) Uur 210 doen en dan toch een late avondfles invoeren rond 11 uur van 150. Misschien vind hij dat wel fijn.. denk alleen even mee hoor heb nog niet zoveel ervaring haha

Beterschap

13. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.994
    113
    Heb je al zo'n bakje water aan de kachel geprobeerd? Daarmee werd t gekuchel van onze dochter een stuk minder en sliep ze rustiger.

In de periode dat ze dr sokken / pyjama met voetjes nog niet uittrok smeerde ik ook een beetje luuf op dr borst en onder dr voetjes. (Naast bedje schuin, extra luchten, neusspoelingen met fysologisch zout (wij spuiten met pipetjes hebben destijds gewoon een flacon gehaald bij de apotheek, neusspray is minder effectief) en uien.)

Schijnt dat een halve citroen op de kamer ook goed werkt om de luchtwegen open te houden, die hebben wij nog niet geprobeerd.

Eerste 1.5 jaar leek dochter hier chronisch verkouden, ze liep nagenoeg naadloos over van de ene naar de andere alleen bij vakanties langer dan 2 weken was t eventjes niet verkouden maar bij de eerste dag kdv konden we vlak daarna alweer aan de gang gaan.

Ga je niet naar een kdv of vermoed je toch dat er wat meer aan de hand is dan zou je inderdaad eens aan die allergiehoek moeten denken. Ik kreeg dat ook als tip mee toen ik voor mn dochter wat poste, die hoestte heel veel in de nacht maar overdag gaf ze geen kik. Schijnt dat o.a. kma op de longen kan werken wat vooral in de nacht tot uiting komt en kinderen met astma schijnen t ook erger in de nacht te hebben.

Wij hadden ook die snottervrije periodes, zo kort als ze ook waren en om ons heen was t een zeehondencreche met dat griepvirus (erg vernijnig kreng) dus had hier niet echt t idee dat t hier allergie was.

14. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.804
    5.941
    113
    Vrouw
    Jeetje...waarom zo’n grote fles?
    Beter gewoon dan in de nacht een klein flesje extra geven..

Shakes en Celika vinden dit leuk.
  15. Eef92

Eef92 Fanatiek lid

8 jan 2016
    1.056
    475
    83
    Nou Ja wat een reactie.
    Dit gaf het consultatiebureau mij de afgelopen keer mee voor als H. De laatste fles minder drinkt....

16. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Je geeft het zelf al aan hij is niet lekker.
    Kindjes blijven veranderen dan denk je een ritme te hebben en een maand later is het weer anders.
    4 flessen van 180 is netjes en mocht hij s’nachts komen voor een fles zou ik een kleiner flesje geven.
    Voor de rest lijkt me dit normaal baby gedrag.
    Mijn dochtertje is ook al weken aan het sukkelen kwa gezondheid en ben van 5/150 juist naar meerdere kleinere flesjes gegaan omdat ze de 150 niet meer opkreeg.

17. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.804
    5.941
    113
    Vrouw
    Hoezo, omdat ik het een grote fles vind? Maar dat is 210 toch ook?

Het cb ziet graag snel grote flessen en minder flessen, en volgen de adviezen die op de nutrilon verpakking staan.
    Die 210 is met het idee om even lekker “vol te tanken”, dan blijven ze zogenaamd langer “verzadigd”.
    Zo rond de 4/5 maanden zie je dat baby’s vaak een groeispurt maken. En dat ze opeens weer in de nacht komen. Daar is niets mis mee, het is gezond, het hoort er bij, veel baby’s komen sowieso gewoon nog voor een nachtvoeding.

Ter info, de natuurlijke maaginhoud van een baby van rond de 5 maanden is ongeveer 100cc

Celika vindt dit leuk.
  18. Wolky84

Wolky84 Bekend lid

1 jan 2018
    630
    638
    93
    Vrouw
    Als je kleintje dit niet eerder heeft gedaan kan het ook slaapregressie zijn; rond de 4/5 maanden verandert het slaappatroon slapen ze ineens minder goed en vaak lopen de voedingen ook een tijdje anders. Chronisch verkouden zijn helpt dan natuurlijk ook niet. Dus enige wat je echt kunt doen is er voor je kleintje zijn en lekker voeding geven als hij daarom vraagt en dan lekker verder kan slapen. Wij hebben precies hetzelfde. Ik heb nog nooit op 4 voedingen gezeten, 5 is het minimum en soms zelfs wel zes doordat hij ergens een halve fles laat staan en later toch een klein flesje wil. Hij was ook 2 maanden aaneengesloten verkouden, is nu gelukkig minder.
    Het is puzzelen he; wat er nu precies is?
    Maar volg je gevoel; je doet het super!

Zoe123 vindt dit leuk.
  19. Sunshine89

Sunshine89 Actief lid

1 feb 2015
    126
    4
    18
    Je hebt waarschijnlijk helemaal gelijk. Het is alleen vervelend, je ziet dat hij moe is en wil slapen. De extra fles geven we nu geregeld, maar hij blijft onrustig slapen. Nu ook overdag..

20. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Mijn zoontje is ook vanaf het moment dar ie naar de kdv ging eigenlijk doorlopend verkouden. In de nachten heel vervelend, want hij wordt wakker van een droge keel, volle neus etc en gaat dan niet meer slapen zonder fles. Echter slaapt hij daarna meestal wel weer een aantal uur door...
    Waar ik dus bij jou aan zat te denken is dat hij misschien wel ergens pijn heeft (tandjes o.d?). Ik zou dan ook eens een zetpil proberen bij het naar bed gaan, kijken of dat wat uitmaakt.
    Hier heeft mijn zoontje net weer een paar tanden doorgekregen en dat waren een paar drama nachten. Veel wakker, huilen en dat ondanks paracetamol. Nu zijn de tandjes door en slaapt hij, behalve dan de nachtfles, weer gewoon rustig.

Deel Deze Pagina