Ben benieuwd naar jullie ervaringen. Mijn kleine is nog niet ingedaald, dus het advies is om te gaan liggen als m'n vliezen zouden breken. Nou ben ik van het type: het zal allemaal wel loslopen. Dus gewoon van plan om komend weekend naar een feestje aan de andere kant van het land te gaan. Zolang ik me goed voel En ik voel me onwijs goed, eigenlijk niets anders dan een week of vijf geleden. Maar nu merk ik dat dat mensen om me heen bezorgd maakt. Die zouden me het liefst veilig in de buurt van m'n hoge bedje zien blijven. Wat deden jullie?
Je bent zwanger en niet ziek..... Dus wanneer jij je goed genoeg voelt zou ik gewoon lekker naar dat feestje gaan. Wel voor de zekerheid je vluchttasje etc in de auto zetten Daar zijn immers ook ziekenhuizen??? Ik ben de dag voor mn bevalling van de oudste ook nog weggeweest, anderhalf uur van huis. Nergens last gehad en snachts begonnen de weëen.
Gewoon doen waar jij je goed bij voelt! Vluchttas in de auto, en verder zal het inderdaad wel los lopen. Relax!
Gezellig naar het feestje gaan! En idd de vluchttas in de auto zetten, misschien dat je al wel wat adressen van ziekenhuizen op kunt zoeken. Mocht het onderweg gebeuren dan weet je meteen waar je naar toe moet...
Idd in dat deel van het land bevallen ook mensen dus zal allemaal wel loslopen. Of je moet per se thuis willen bevallen dan zou ik het me toch even bedenken.
Mijn oudste is ook niet ingedaald. Pas op het laatste moment (41+1). Ik ben met 38,5 week nog een weekend naar mijn schoonouders geweest. dat is 200km van hier. Nou zit overtijd lopen in mijn familie, dus durfde dat wel aan. Had wel alles in de kofferbak liggen, voor het geval dat. Maar ze kunnen je moeilijk de komende paar weken op bed vastbinden
Je moet doen waar jij je goed bij voelt alleen voelde ik me maandag nog top en dinsdag kan ik amper nog wat. Snachts last van voorweeen en overdag doet elke stap al pijn. Zou het gewoon per dag bekijken
Heb je geen verdere instructies gekregen behalve het direct gaan liggen? Ik moest nl. binnen een uur in het ziekenhuis zijn, dus in dat geval is het niet handig om aan de andere kant van het land te zitten. Als je twijfelt dan raadpleeg je de vk toch even voor advies?
hoezo, ziekenhuizen zitten toch overal? ik zou gewoon gaan hoor, denk er ook aan dat bijna alle bevallingen beginnen met weeen, niet met gebroken vliezen. (90% tegen 10%)
Vergeet ook de maxicosi niet . Het wel of niet ingedaald zijn zou mij niets uitmaken, liggen kan je overal . Ik wilde graag thuis bevallen, dus ging op het laatst niet verder dan een uur van huis. Liep bij Eva toen wel het risico dat ik in het ziekenhuis moest bevallen, als ze in het vruchtwater had gepoept. Maar ze is nog netjes een paar dagen blijven zitten
Hahaha. Ja, maar bij gaspedaal en stuur komen wordt lastig dan. Thanks allemaal voor de heads up. Was al enorn geneigd om me niet te laten kisten, maar als je dan al die angsthaasjes om je heen ziet denk je toch... Mmmm misschien is dit wel weer zo'n voorbeeld van dat ik ergens te makkelijk over denk. Doe ik namelijk vaaaaaaaaak. Vind het dan zelf volkomen verantwoord, maar anderen krijgen plaatsvervangende paniek. Soms denk ik dan: effe checken bij een neutrale achterban. Zo fijn, zwangerschapspagina