Verstopping door johannesbroodpitmeel, Hero comfort een idee?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Logan, 7 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Nutriton bevat 30% johannesbroodpitmeel en de rest is toevoegingen. Ik snap dus niet zo goed waarom het johannesbroodpitmeel genoemd mag worden, gezien er minder dan de helft in zit...

Heel vaak, niet altijd, geven deze toevoegingen verstopping, diarree of krampen. Slechts een enkele keer is johannesbroodpitmeel zelf de veroorzaker.

Een optie is dus om de nutriton te vervangen door pure johannesbroodpitmeel en dat te proberen. Let er dan wel op dat je waarschijnlijk maar 1/3 van de hoeveelheid tov nutriton nodig hebt. (Anders krijg je echt behanglijm)

Verder vooral zorgen dat een voeding 20 minuten duurt, ongeacht wat je geeft.

2. Logan

Logan Niet meer actief

Wat een super antwoord! Ik ga morgen naar de tuinen :)

3. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik weet niet of de tuinen het verkoopt, 4 jaar terug hier niet. Een reformwinkel verkoopt het vaak wel.
    Ecomarkt bijvoorbeeld. Het is van het merk tammi.

4. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Is het een idee om naar een osteopaat te gaan? Hoe sta je daar tegenover?

Jonathan is nu twee keer geweest, en zijn reflux is echt enorm verminderd..

Sterkte!

5. Logan

Logan Niet meer actief

#25 Logan, 8 mrt 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 mrt 2017
    Averlhach, We hebben hier een soort 'de tuinen' en daar hadden ze johannesbroodpitmeel, wat inderdaad 100% johannesbroodpitmeel is, vandaag twee flessen meegegrven al. Ik hoop dat in elk geval zijn ontlasting verbeterd.

Bubblez, Osteopaat heb ik meer over gehoord, mocht de overstap van johannesbroodpitmeel nu niet werken ga ik daar toch eens heen. Gebruik jij iets tegen de reflux?

6. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

J krijgt een half schepje johannesbroodpitmeel maar verder helemaal niks. Wel ben ik voorzichtig met draaien en voed ik hem rechterop. De "standaard" regeltjes.
    Het nare is, hij spuugt best vaak in die zin, alleen slikt het gauw weer door. Hij rook best vaak zuur toen.

Zn darmkrampjes en spugen is na het eerste bezoek al echt flink verminderd. Na de tweede keer nog meer. Moet nu nog een keer.

Het is niet weg, maar vind het wel dragelijker. Wij hebben een heel lieve osteopaat welke weinig in de nek en aan zn hoofd werkt maar begint in zn heupen. Dat is erg fijn.

7. Logan

Logan Niet meer actief

Dat spugen en doorslikken doet onze zoon ook. De krampjestijd is gelukkig over maar het spugen lijkt meer te worden.
    Ik heb nu ook een halve schep gebruikt, van de natuuurlijke variant. Dit maakte het wel echt dikker dus ik hoop dat beter werkt.
    Zo noet, ga ik eens kijken naar een osteopaat. Thanks!

8. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Hopelijk helpt het! Sterkte met je kleine man!

9. Logan

Logan Niet meer actief

Nou, vanmorgen op het bureau geweest. Ruim 3cm gegroeid en 700 gram aangekomen, dat is helemaal prima. Ze vond het spugen niet alarmerend, hij groeit en heeft er dus geen last van.
    Vandaag heb ik de dr Browns flessen uit de kast gepakt en met nummer 2 speen (!) ging het perfect. Er wordt nu ruim 25 minuten over de fles gedaan en op wat mondjes eigenlijk geen echt spugen meer. Als nou de ontlasting ook nog goed is, spring ik een gat in de lucht. :)

10. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Het klinkt al goed. Zou fijn zijn als de ontlasting ook goed wordt.

11. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

He wat goed!! Duimen dat het zo door gaat!

Deel Deze Pagina