Krampjes maar geen obstipatie

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Smoothie123, 8 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smoothie123

Smoothie123 Actief lid

7 apr 2016
    223
    67
    28
    Hallo

Ik vroeg me af in hoeverre krampjes normaal zijn en wanneer het niet meer normaal is.
    Onze kleine meid is vandaag 3 weken en 3 dagen. Ze heeft vanaf haar geboorte wat last van krampjes alleen de laatste dagen is het erger geworden. Ze heeft het niet de hele dag maar bv 1/2 uurtjes dat ze echt alles bij elkaar schreeuwt. Ze is dan niet stil te krijgen, op de arm. Op de buik. Kersenpitkussen. Wrijven over de buik. Andersom op de arm. Niks helpt. Ze strekt ook alles dan. Ligt niet stil. Dit duurt 3/4 min. Dan is ze even stil. 2/3 min en dan begint het weer opnieuw. Is dan ook flink bezweet van het schreeuwen.
    Vervolgens heeft ze de nacht wel redelijk goed geslapen.
    Vandaag huilde ze vanochtend flink. Na de fles was ze redelijk rustig. Daarna huilde/schreeuwde ze weer. Ze valt dn ook van oververmoeidheid ff in slaap en als je haar weglegt wordt ze na een tijdje wakker en begint het weer opnieuw.
    Nu net drinkt ze haar flesje leeg. En daarna weer huilen. Echt haar hele lichaam strekt ze en flinke scheetjes laat ze.
    Ze poept wel gewoon heeft geen obstipatie. Hieraan voorafgaand huilt ze ook. Dit deed ze eerst niet.

Hebben jullie ng tips? Ik lees zoveel. Het is normaal tot de osteophaat en andere voeding. Ze krijgt nu nutrilon 1 standaard. Ik lees ook dingen over de omneo? Is dit een aanrader?

ik ken haar niet zoals ze nu is. De eerst 2,5 week was ze de vrolijkste baby. Huilde nooit. Vind het zo zielig voor haar.
    Hopelijk hebben jullie nog wat tips of raad.

Oh ze krijgt ook al sab simplex voor haar voedingen.

2. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.812
    5.949
    113
    Vrouw
    Waarom gebruik je Sab simplex?

3. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    In de eerste 6 weken bouwen de krampjes zich op, waarbij je meestal rond de 6 weken op de max zit.

Krampjes kunnen diverse oorzaken hebben.
    Zo kan lucht het probleem zijn;
    - schud de fles nooit, maar roer het rustig zonder dat er bubbels komen
    - gebruik de juiste fles, elke voeding hoort minimaal 15 minuten te duren
    - goed laten boeren
    - houd je kindje tijdens het voeden rechtop en de fles zo horizontaal mogelijk zonder lucht in de speen te laten.

Sab simplex en soortgelijke middeltjes zijn onzin. Het enige wat het doet is luchtbinden, maar als jij zorgt dat die lucht er niet onnodig in komt hoeft het er ook niet uit.

Te veel voeding kan een oorzaak zijn. Je vraagt dan te veel van de darmen. Richtlijn is 150cc voeding (=water+poeder) per kg per 24 uur. Minimaal 120cc, maximaal 180cc.
    Ook te grote flessen kunnen het veroorzaken. Kleine flesjes zijn beter.

Soms loont het om voeding te veranderen, maar dit kan ook de klachten verergeren.

Krampjes kunnen er ook gewoon bij horen.

4. Smoothie123

Smoothie123 Actief lid

7 apr 2016
    223
    67
    28
    Ze drinkt uit de kleine dr brown fles.

Sab simplex krijgt ze op aanraden van de kraamhulp. Deze zei toen dat dat de krampjes zou kunnen verhelpen. Vandaar dat we dit zijn gaan proberen. Echter krijgt ze deze al zeker 2 weken en heb ik dus het idee dat het erger is geworden sinds een aantal dagen. Dus het za niet veel uithalen bij haar waarschijnlijk.

5. Mini25

Mini25 Niet meer actief

De krampjes worden inderdaad alleen maar erger tot 6 a 8 weken volgens mij... Onze kleine heeft er ook best last van gehad. Wij gaven Hero comfort (bij spugen en buikkrampjes), tegen het spugen werkt het maar buikkrampjes heeft hij alsnog gehad en heb ik gewoon "geaccepteerd". Iedere dag had hij dan wel even z'n huilmomentje, ik deed hem dan lekker in bad of inderdaad met de Woller warmtekussen over z'n buikje in bed leggen. Misschien helpt het om op je pink te laten zuigen/ een speen? Sterkte ermee, hopelijk wordt het snel minder!

6. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.812
    5.949
    113
    Vrouw
    Kan je wat vertellen over het aantal voedingen,hoeveelheden en hoe lang je over de fles doet?

7. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Stop er dan maar mee zou ik zeggen...

Deel Deze Pagina