Baby 5 maanden. Teveel slapen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door SharonR, 1 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SharonR

SharonR Actief lid

17 jan 2012
    468
    0
    0
    Hoi meiden,

Alhoewel ik me er bewust van ben dat elk kind anders is en de één meer slaap nodig heeft dan de ander wil ik toch dit topic openen. Mijn zoon van inmiddels vijf maanden slaapt naar mijn mening erg veel. Hij zit nu op vier voedingen en is na elke voeding anderhalf á twee uur wakker en slaapt vervolgens weer twee tot tweeënhalf uur tot zijn volgende voeding. 's Nachts slaapt hij van 20.00 uur tot 10.00 uur als ik hem laat liggen, maar ik haal hem er tegenwoordig rond 8.00 uur uit, omdat ik anders niet uitkom met de voedingen en ik hem toch in een vast ritme wil houden.

Wat vinden jullie? Is dit normaal?

2. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Ik kan het alleen maar vergelijken met mijn zoontje, maar zoals je zegt, iedere baby is anders.
    Mijn zoontje slaapt ongeveer twaalf uur 's nachts. Overdag maakt hij korte slaapjes, ik denk in totaal zo'n drie uurtjes. Dus hij slaapt denk ik vijftien uur per dag.

3. Lady1985

Lady1985 Niet meer actief

Hij slaapt wel veel maar ik zou zeggen: wees er blij mee! Misschien kun je overgaan op 3 voedingen? Mijn zoontje sliep ook zoveel toen hij 5 maand was en ben toen overgegaan op 3 voedingen (ook omdat hij zijn flessen steeds slechter begon te drinken, dat moet ik er wel even bij zeggen). Maar sinds hij een voeding minder krijgt slaapt hij wel wat minder lang. Wij hebben toen wel een nieuw schema voor hem moeten maken wat even puzzelen was, maar na een week was hij er aan gewend.

4. Lady1985

Nog even ter aanvulling: hoe is hij op zijn wakkere momenten? Als hij dan niet suf is ofzo zou ik me geen zorgen maken :D

5. SharonR

SharonR Actief lid

17 jan 2012
    468
    0
    0
    Ik denk dat overgaan op drie voedingen geen optie is, want deze meneer is een goede drinker. ;) Heel tevreden als hij geen honger heeft, maar als het tijd is dan is het ook echt tijd. Als hij wakker is, is hij erg alert en vrolijk. Ook erg beweeglijk, dus misschien daarom snel moe? Ik geniet er ook echt wel van, maar ik vroeg me af of het wel normaal is dat hij zoveel slaap nodig heeft. :)

6. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Weet je, ik zou willen dat mijn zoontje wat meer sliep overdag. Hij is soms zo moe. Dan leg ik hem op bed en is hij na een half uur alweer wakker....
    Ik denk dat het gewoon prima is dat hij zoveel slaapt. Hij zal het gewoon nodig hebben!

7. SharonR

SharonR Actief lid

17 jan 2012
    468
    0
    0
    Dat lijkt me inderdaad lastig.. Vooral als je zoontje zo moe is. :( Misschien met hem gaan wandelen of een draagdoek?

8. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Draagdoek wil hij niet meer in. Wandelen werkt inderdaad altijd goed! Hij wordt ook gewoon vaak wakker terwijl hij gewoon nog moe is. Dus dan geef ik zijn speentje terug en slaapt hij weer verder. Maar echt hele lange slaapjes worden het helaas nooit.

9. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Hij ligt nu trouwens al een uur te slapen:)!!

10. Kaden

Kaden Actief lid

13 dec 2011
    441
    0
    0
    Onze baby is 5.5 maand en slaapt van 19:00 - 06:45 en dan na een flesje weer van 07:15 - 8:30 (dus ongeveer 13 uur) en dan heeft ze 2 middagslaapjes van ongeveer een 1 - 1.5 uur.

In totaal slaapt ze dus zo'n 15/16 uur per dag. Ik heb wel gemerkt dat ze de laatste week ofzo wat meer slaapt, maar denk dat dat komt omdat ze ineens weer nieuwe dingen kan (omrollen, blijven zitten, nieuwe klanken enzo).

Ik zou zeggen, geniet ervan!

11. SharonR

SharonR Actief lid

17 jan 2012
    468
    0
    0

Fijn!! Heb jij ook even een momentje. :)

12. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Nou, echt alsof hij het gehoord heeft! Hij heeft een uur en drie kwartier geslapen! Wel vier keer naar boven gelopen om het speentje terug te geven, maar het is echt een record:)!

13. SharonR

SharonR Actief lid

17 jan 2012
    468
    0
    0

Fijn zeg! ;) Lekker van genieten. Hopelijk slaapt hij vannacht en morgen ook lekker.

14. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.216
    16.574
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    3 voedingen is te weinig voor een baby van 5 maanden dus dat is sowieso geen optie.
    Heerlijk toch zo'n goede slaper.
    Ik zit even te denken.Onze dochter is net zo oud.Zij krijgt BV dus krijgt sowieso meer voedingen op een dag.
    Ze gaat er 's avonds om 22 uur in en slaapt tot ongeveer 7 uur(uitzondering daargelaten) en gaat dan weer slapen van 8 tot ongeveer 10 uur.
    Overdag slaapt ze bij elkaar in de wagen al zeker 2 uurtjes en om 17 uur doet ze nog een slaapje van een krappe 2 uur.
    Zij komt toch ook wel op 15 uur slapen per dag.
    Is normaal naar mijn mening.
    Mijn oudste zoon (inmiddels 9 jaar) was ook een enorme slaapkop en nog steeds maar ik kerngezond.hij sliep voordat die naar de kleuterschool ging met gemak iedere middag nog 2/3 uur achter elkaar.
    Geen zorgen maken.Als jouw kindje zich goed ontwikkeld is er niets aan de hand.Ik zeg altijd maar van goed slapen en rusten worden ze groot en sterk.

Gr Ingrid.

15. misa

misa Niet meer actief

Als je kindje tussentijds vrolijk en alert is, dan is het geen probleem. De oudste sliep (en slaapt) nog steeds veel. Rond 5 maanden was het ook zoiets, alleen was de nacht ietsje minder lang, maar met een voeding in de ochtend ging hij daarna vaak weer naar bed. Net voorbij een jaar ging hij pas naar 2 slaapjes. En nu met 2 jaar slaapt hij een nacht van 12/13 uur en smiddags nog 1,5 tot 2,5 uur. Pas geleden was dat nog 3 uurtjes!

Onze dochter is heel anders. :(
    Dus ik zou zeggen, geniet er maar van! ;)

16. SharonR

SharonR Actief lid

17 jan 2012
    468
    0
    0
    Bedankt voor alle lieve reacties. Ik ga er lekker van genieten zonder me er zorgen over te maken. :)

17. Coortje

Coortje Niet meer actief

Lekker laten gaan! Mijn middelste dochter heeft de eerste 6 maand alleen maar boven gelegen. Die sliep heeel veel. Was ook niet lang wakker na de fles. Komt vanzelf wat meer

18. Lady1985

Dat is dus niet waar dat 3 voedingen te weinig is. Mijn zoontje zat met 5 maanden ook op 3 voedingen op advies vh CB. En hij deed het er prima op!

Deel Deze Pagina