bugaboo cameleon kinderwagen hoe oud?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kimos, 31 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimos

Kimos Actief lid

13 aug 2007
    475
    0
    0
    Groningen
    Vanaf welke leeftijd zaten/lagen jullie kleintjes in de kinderwagen/buggy. Als Zoë in de 'bak'ligt liggen haar armpjes naast haar en kan ze geen kant meer op. Ligt er strak in. Nu willen we haar in de buggy leggen maar is dat niet heel vroeg?

2. Stay Funny

Stay Funny Bekend lid

6 feb 2007
    529
    0
    0
    Middelburg
    eigenlijk nog wel te vroeg.. omdat ze de schokken an de buggy nog niet zo goed op kan vangen.. ze adviceren het alleen te doen als de buggy in volledige ligstand kan en er een goede vering opzit.. ik wacht er nog even mee totdat ze zelfstandig kan/gaat zitten.

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Tja, wel goed of niet goed. Als het niet meer past, dan past het niet meer he. Dan zul je mi wel moeten ;) . Maar misschien nog even proberen te rekken? Zijn toch best brede bakken? Die bugaboo bakken?

4. laatje

laatje Fanatiek lid

5 nov 2006
    1.058
    0
    0
    Schoonhoven
    Zoe en Noortje lijken wel op elkaar, heb je pb-tje ontvangen! Maar nu even over de wagenbak. Noortje heeft ook een Bugaboo en wilde ook niet meer in de wagenbak liggen. Kon zich niet meer vrij bewegen en wilde meer zien. Ik heb haar sinds dat ze 4 maanden oud is in de buggyzit. Ligt helemaal plat en ze ligt lekker in de voetenzak. Ze ligt met haar rugje plat en ik laat haar ook nooit langer dan 30 minuten achter elkaar in de wagen zitten. Dan ff beentjes strekken. Ze vind het nu prima! Ja, ik weet dat er heel veel mama's zullen zeggen: veel te vroeg! Maar mijn inziens valt het wel mee. Ze ligt nu nog helemaal plat, nog veel platter dan in Maxi-cosie. Ik ga gewoon mijn gevoel achterna en dit voelt voor ons beide prima. Heb nu een tevreden meid. Moet er wel bij zeggen dat ze al 7,5 kilo weegt en 66 cm lang is. En ze is heel erg sterk in haar spieren. Tilt al vanaf dag 1 haar hoofd goed op en zit heel strak recht met haar rug bij mij op schoot..

5. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Hier ook de Bugaboo Cameleon.
    Mijn zoontje is van gemiddelde lengte en gewicht en is met 7 maanden in de buggy gegaan.

6. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Ik heb eergisteren de bugaboo omgebouwd tot wandelwagen. Overigens had ze nog wel ruimte in de bak hoor. Ze is denk al 8 kilo nu. Maar ze wilde wat zien. Zodra ze lag en niet zag was het brullen.
    Ik heb zelf gewacht tot ze (bijna) 6 maanden was. Is toch wat fijner voor het ruggetje.
    Maar je moet doen waar jij je fijn bij voelt.

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.817
    113
    Jesper ligt ook sinds 4 maanden in het buggy gedeelte, wel helemaal plat en niet te lang achter elkaar. Hier was de bak ook veel te smal.

@bolbuikje: vind de bugaboobak juist erg smal, bijv. in vergelijking met de quinny. Hij is alleen wel langer dan de meeste bakken.

Jesper is wel wat groter dan gemiddeld, maar hier ging het echt niet meer. Ik heb het er met onze fysio over gehad en die vond het geen probleem omdat hij plat kon liggen en de bugaboo goed verend is.

8. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Aha, ik moet zeggen dat ik ze altijd lekker breed vind ogen, die bugabooreiswiegjes. Tenminste als ik het vergelijk met onze kinderwagen wel (urban jungle duo)

Maar als de kleine er niet meer inpast, zou ik er niet moelijk over doen hoor, gewoon lekker in de buggyinzet, en in de ligstand!

9. Kimos

Kimos Actief lid

13 aug 2007
    475
    0
    0
    Groningen
    als ze haar jasje uit heeft dan wil het nog wel,maar nu met die winterjas. En om haar jasje uit te laten is ook zo wat...

10. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    En een vestje? Is dat niet wat dunner?
    Hier liggen ze ook altijd alleen met een dun vestje in de bak :oops: , wel met een lekker warm dekentje erover heen hoor ;) .

11. louloutje

louloutje Actief lid

23 mei 2007
    190
    0
    0
    Nova ligt vanaf 3.5 a 4 maanden in de buggy. Niet helemaal plat, en ook niet op de rechtste stand. Daar tussenin zeg maar. Vindt ze geweldig, en is veel rustiger dan in de bak. In deze stand kan ze ook heerlijk liggen!

12. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Huh past het nu al niet meer!
    Ik vind die bak echt groot hoor, kan me eigenlijk niet voorstellen dat ze daar over 2 maanden niet meer inpast.
    Hoe groot is je kindje dan, of is dat een heel brutale vraag ;) (niet zo bedoeld hoor!)

13. Jufffie

Jufffie Niet meer actief

De mijne weegt nu 6 kilo en de bak is nog steeds ruim!

Ze gaat zeker tot juni erin en dan is ze 9 maanden (gecorrigeerd 6 maanden) oud!

14. Kimos

Kimos Actief lid

13 aug 2007
    475
    0
    0
    Groningen
    Ze ligt qua lengte nog niet meer vast maar over de breedte,niet dat ze dik is hoor. Als ze haar armpjes naast zich heeft liggen ligt ze zeg maar vast. Kan niet meer lekker met haar armpjes spartelen. Nee,qua lengte gaat het nog wel,heeft ze nog zeker een 'kop'speling.

15. liesje1981

liesje1981 Actief lid

25 sep 2006
    176
    0
    0
    hehe

ik heb ook de bugaboo cameleon
    en timo zit ook vanaf 4 maanden in de buggy
    lekker warme voetenzak erin en gaan zal ik zeggen

en de veringen van de bugaboo zijn erg goed
    en de wandelwagen kan tegen de richting in!
    dus zal er niet te moeilijk overdoen!

16. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.817
    113
    @guppie: jesper was met 4 maanden 67 cm en 8140 gram. Kun je je nu misschien wel voorstellen dat het niet meer pastte haha?

Deel Deze Pagina