Hoihoi! Ik ga binnenkort weer werken en ben al een paar keer aan het oefenen geweest met het flesje. Nouja, ik kolven manlief flesje geven. Ik heb net voor een voeding gekolfd, manlief dit laten geven en daarna afgetankt aan de borst Maar, de laatste keer had ik 100 ml gegeven(gekolfd, dacht dat er wel iets in zou laten zitten..) en dit ging schoon op.. Daarna heeft ze de hele nacht(!) gekreund en gepiept, wilde ook echt vijf uur niks drinken aan de borst(normaal 2-4 uur ertussen). Buikpijn dus! Hoeveel moet ik nu aanbieden? Heb ik te veel aangeboden? Verkeerde fles? Ze drinkt uit de medela calma, het duurt even voor ze hem pakt maar ze drinkt er goed uit. Wel snel! Maar ze drinkt ook maar vijf minuten per keer aan de borst(soms iets langer) en dan wil ze geen tweede meer, ik zou dus zeggen dat ze hier aan gewend is? Hoe kan ik het de volgende keer beter aanpakken?? Enenenen wanneer kan ik het beste kolven om een voorraad aan te leggen? Ik heb smorgens vaak lege borsten want madam tankt snachts graag(heb ik geen problemen mee overigens, dus de tips van rekken met speentjes ed. mogen achterwege blijven..) ik heb daarintegen 'savonds vaak wel heel veel melk. Editje, ter info: Kleine meid is nu goed twee maanden en weegt 6440 gram!
Misschien is het een idee om eerst 50 cc aan te bieden en dan even te stoppen.Boertje laten ed en dan de rest iets later aanbieden.Het klinkt idd dat ze te snel heeft gedronken.Onze dochter krijgt ook weleens een flesje afgekolfde melk en dan drinkt ze uit de tommi tippie fles en dat gaat heel goed.Ze heeft geen buikpijn en hoeft zelfs niet te hikken terwijl ze bijna altijd langdurig de hik heeft nadat ze aan de borst heeft gedronken(niet altijd maar wel vaak). Ivm voorraad aanleggen lees ik even mee want is voor ook onbekend.Ik hoef pas in februari weer te gaan werken dus ik heb nog even de tijd. Succes.
Waarschijnlijk had ze er 's nachts last van omdat ze met het drinken van het flesje te veel lucht erbij krijgt. Misschien een paar keer tijdens het drinken even laten boeren. Heb me ook laten vertellen dat de dr. brown fles goed helpt tegen krampjes. Komt minder lucht bij. Dus die zou je ook nog kunnen proberen. Wat betreft voorraadje maken. Ik zou dan na een avondvoeding nog even kijken of je wat kan kolven. Maar misschien niet elke dag want dan vergroot je je productie ook misschien... Mijn meisje heb ik trouwens de eerste 3 maanden uit de avent fles met speen 1 laten drinken. Dat ging hier gewoon goed. Dat gaat niet snel. Nu heeft ze sinds 1 week een 3 standen speen op kdv. Mevrouw vond het anders te langzaam gaan.
Hmm ik neem de tips in me op en probeer het vanavond wel weer met wat minder. Dankjulliewel! Flesje wisselen wil ik eigenlijk niet, ik weet dat de calma helemaal bvproof is en ik wil mijn BV echt niet verzieken met een verkeerd flesje..
Hier een fles van tommee tippee. En mijn zoontje dronk ook zoveel uit de fles hoor. Geloof rond 3 maanden even een tijdje gehad dat hij met gemak 200 ml wegdronk. Daarna is dat overgegaan in 160 tot 180. En nu met 6 maanden is hij overgegaan op 180 a 200. Met kolven doe ik het wel in de ochtend, omdat ik dan de meeste melk afkolf. Het maakt dan niet uit of ze wat leeger aanvoelen of niet ( bij mij dan hoor). Als ik even vanuit mezelf kijk. Is het hier zo dat in de ochtend de melk minder vet is dan in de avond. Ik gok dat de vettere melk van de avond er dus ook voor zorgt dat mijn zoontje nagenoeg doorslaapt. Maar dat is mijn theorie en of die klopt durf ik dus niet 100% zeker te zeggen hoor. Ik zou dus ook denken dat door elke avond te kolven je je productie inderdaad hoog houd. En misschien is het zelfs zo dat je dochtertje daarom in de nacht komt ( omdat je aangaf in de avond volle borsten te hebben). Hier merk ik namelijk wel dat mijn zoontje in de ochtend ( als mijn borsten vol voelen) dan ook opeens na 3 uur komt, iplv de 4 a 5 uur die hij de rest van de dag aanhoud. Succes en misschien dat meer ervaren bv moeders je nog verder kunnen helpen !
hier zijn de geleerde het nog niet over eens hoor. Er zijn er genoeg die zeggen, een fles is een fles, en dus iets anders als de borst, punt... Ik snap dat je niet zo goed aandurft, maar ja, je zult toch even moeten kijken wat werkt. 5 minuten voor 1 flesje is wel snel ja.... Ik zou denk ik ook nu even 50 cc doen, even kijken of ze dan weer zo'n last van het buikje heeft, en zo ja, toch een adnere fles/speen overwegen misschien. ze boert wel goed naderhand???
Ja ze boert goed. Ik ga het vanavond maar weer aan.. Dan een flesje van 50 geven, laten boeren en even wachten en dan de andere 50 ml. en weer boeren. Duimen jullie dat het goed gaat?
Er is een berekening voor de cc's die je kindje nodig heeft per voeding. gewichtX150=... en dan gedeeld door hoeveelheid voedingen. Voorbeeld: 4100 gram en 6 voedingen per dag 4,1X150=615 615:6=102,5 Dus dan kolf je (als het lukt) 105cc af en geef je dit in plaats van de borst, bij niet leegdrinken geen paniek gebeurd hier ook vaak genoeg niet. Dan drinken ze volgende keer aan de borst weer wat meer. Hopelijk heb je hier wat aan, succes!