Verstopping maar echt niets helpt

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Nina Sanders, 23 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier mocht ik ook een microlax gebruiken. Dat lost het natuurlijk niet op voor langere termijn, maar zeker als het al een paar dagen is 'opgebouwd' helpt het wel heel goed. Daarna verder met vezels, vocht en goede vetten + movicolon. Als het namelijk voor de uitgang al helemaal vast zit, is laxeren er achteraan alleen maar heel vervelend. Microlax werkte hier (heb het 2x moeten gebruiken) echt als een tierelier.

2. patries2310

patries2310 Actief lid

31 aug 2014
    269
    11
    18
    Hier ook hetzelfde verhaal. Ook last van verstopping. Gisteren zelfs bloed bij ontlasting. Vandaag eindelijk een opluchting. Had gewoon buikpijn. Wist niet waar ik het zoeken moest. Schrok ook wel van het bloed. Maar was alleen op dat moment. Gelukkig contact gehad met verloskundige en die heeft me gerustgesteld. Hier ook maar 1 a 2 keer per week. Normaal drink ik koffie en gaat het goed en ja nu bijna geen koffie meer.

3. Indy89

Indy89 Fanatiek lid

19 dec 2015
    2.020
    681
    113
    Vrouw
    Wat vervelend meis, hier ook begin en nu eind van de zwangerschap een moeizame stoelgang..

Ik schil een kiwi en dan samen met een dikke kwak roosvice laxo en water in de blender op de nuchtere maag. Meestal gaat het dan aardig:) soms ook dagrn niet, dan neem ik een shotje lactose (niet teveel want dan moet je rennen).

Succes

4. MariamZ

MariamZ Niet meer actief

Magnesium vragen aan de arts. Dat hiep echt elgoed bij mij met Mn eerste kind!

5. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Hahahahaha ik zou soms willen dat ik moest rennen, hihihi! :D

Maar wat ik hierboven schreef: als het niet al dagen vast zit dan kan ik het goed 'onderhouden' met elke dag een movicolon, roggebrood, pindakaas en dat soort dingen.
    Sinds kort doe ik ook wat vaker boter op brood en dat helpt ook wel!
    Bewaren

6. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Nog niet zwanger maar wel een darm klant ;)

Ik heb bij mij ontdekt dat banaan bij mij vreselijk verstoppend werkt. Af en toe, lees 1 of 2 in de week kan. Maar meer ook niet.
    Wat wel nu goed werkt is om een sapje te maken van 1 kiwi, 1/2 banaan, en sinasappelsap met vers vruchtvlees.

Verder zuurdesembrood van de bio winkel. En liefst spelt.

Zo min mogelijk suiker. Suiker is echt funest voor je darmen!

En misschien eens een bezoekje aan de osteopaat. Dat doet bij mij ook veel goed voor de darmen.

7. yesbaby

yesbaby Lid

11 nov 2016
    95
    168
    33
    NULL
    NULL
    Yakhult helpt bij mij!

8. DDara

DDara Bekend lid

20 mrt 2015
    511
    53
    28
    Den haag
    Ik heb wel een ander oplossing die voor mij heel goed helpt........ maar dan heb je wel een ander probleem........ (het brand namelijk)
    Maar als ik iets eet met flink wat sambal....... dan loopt het daarna als een trein;)

9. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Hier werken sinaasappels, beweging en soms pittig eten ook goed.

10. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ohhhhh pittig eten, lekker! Dat ik daar nooit aan denk! Jammie!

11. AmyW

AmyW Fanatiek lid

8 sep 2016
    1.327
    867
    113
    Je mag wel 3 tot 5 Movicolon per dag. Dus zou daar niet te bang mee zijn. Fijn dat je een beetje ritme hebt gevonden.
    En roosvicee laxo al geprobeerd? Want dat is helemaal niet vies hoor!!
    Succes

12. AmyW

AmyW Fanatiek lid

8 sep 2016
    1.327
    867
    113
    Ik lees een shotje lactose? Kun je dat gewoon kopen?

13. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Nee uiteindelijk nog niet omdat als het eenmaal los komt, ik het nu wel een beetje kan bijhouden. Alleen als het al 5 dagen vast zit raak ik in paniek.

Deel Deze Pagina