Sinds een paar dagen ga ik nu moeilijk naar het toilet. Dit bezorgd mij best wat darmkrampen en op het moment ook behoorlijk wat winderigheid Ik lees juist dat mensen diarree krijgen vlak voor eem bevalling en geen verstopping!! ik hoop niet dat dit betekent dat ik dus nog niet ga bevallen... En als ik al wel ga bevallen lijkt me dat verschrikkelijk genant als ik opeens moet poepen (heb ik immers al een paar dagen niet gedaan!).. Of dat ik continu winden laat.. Genant! heeft iemand ervaring met verstopping zo vlak voor een bevalling?
Hmm geen ervaring mee nee. Op het beladvies van onze vk stond trouwens een middel die je kon gebruiken voor de bevalling om je lijf een beetje leeg te maken als je daar behoefte aan had. Staat er kennelijk op omdat veel vrouwen zich kennelijk druk maken op het euhm mogelijke poepprobleem tijdens de bevalling haha. Anyway, er zijn dus middelen die je als zwangere veilig kam gebruiken om alles even op gang te brengen. Je vk of huisarts weet het vast wel. Succes hè?! Hoop voor je dat de kleine zich snel aandient!
Hey meid, Ik kan heel de zwangerschap al met fases wat moeilijk naar het toilet. Ik heb lactulose van de apotheek (vrij verkrijgbaar) en dit mag ik van de huisarts en vk gebruiken. Is een stroopachtig drankje dat je ontlasting wat zachter maakt, werkt hier prima.. Daarnaast elke dag een actimel en het gaat redelijk goed hier.. Volgens mij verkoopt etos etc. het ook..
Bedankt voor de tips!! ja het is toch wel een terugkomend thema he voor zwangere vrouwen. En dat terwijl ik niet op zie tegen de bevalling. Heb een bevalling van een vriendin meegemaakt, dus weet wel wat me te wachten staat.. Als alles goed gaat natuurlijk. Maar ik maak me dan wel druk over verstopping en of mijn huis wel netjes en schoon is... prioriteiten he?
Roosvosee laxo zou je ook kunnen proberen. Ik neem het ook als ik harde ontlasting heb. Kan ook geen kwaad volgens de gyn.
Eeeh ja ik Al was het bij mij niet alleen vlak voor de bevalling maar zo'n beetje de hele zwangerschap door. Ik heb uiteindelijk van de huisarts zakjes gehad met medicijnen (sorry ben de naam even kwijt) en klysma's (maar 1 keer gebruikt want vond het toch een beetje spannend) maar echt helemaal "leeg" ben ik daar niet van geraakt. Waar ik bang voor was gebeurde ook: tijdens mijn mega snelle bevalling knalde alles nog even snel naar buiten voordat mijn dochter zich aandiende. Erg zielig voor de aanwezigen hihi vooral een klein lief blond meisje dat haar eerste stagedag had Mogelijk dat de huisarts jou ook nog iets kan voorschrijven mocht de kleine zich nog niet aandienen? Hou nog even vol en ik wens je alvast een hele voorspoedige bevalling!
@michelle04, ze zeggen dat je je daar op dat moment niet mee bezig houdt... Maar hoe was dat bij jou? Het lijkt me namelijk wel echt heeeeel genant!! Sorrie haha
Die zakjes heten psyllium vezels, heb ik ook gehad op recept van huisarts. Ik kreeg ze alleen echt niet weg want ik vond het zoooo vies en je moest er ook nog veel bij drinken anders deed het niets..Maar mssn dat je een microlax kunt krijgen van je huisarts? Is een soort mini klysma (google maar ff)..
Hopen dat je geen last gaat krijgen van aambeien mijn tip ik gebruik movicolon zakjes smorgens en en sávonds zorgt voor een laxerend werking. Anders zal je lichaam dwingen om alles uit te krijgen en dan krijg je er ook enorme aambeien erbij en dat wil je zeker niet meemaken want dat is echt heel pijnllijk...
Ach schaam je niet. Ik kreeg verdoving tijdens het hechten. En voelde dus niets. Gynaecoloog heel dicht bij mijn doos (moest natuurlijk alles goed zien) en liet ineens een KEIHARDE scheet die ook nog even duurde hahahaha.. We lagen allemaal dubbel van het lachen hihihi.. Hilarisch!
Hahahahaha humor!! Ik ben gisteren twee keer naar het toilet gegaan, de eerst keer ging heel moeizaam.. Durfde niet teveel kracht te zetten ivm mogelijke aambeien en bovendien doet mijn buik dan ook zeer. Dit was na een kopje koffie. Savonds heel onverwachts na een handjevol walnoten.. Wat een verlossing!! en nu gaat het weer ok.. We blijven het in de gaten houden!! Bedankt voor de tips allemaal. Ik hoop dat het voor mij niet meer nodig is, maar wie weet heeft iemand anders er wel wat aan! En succes ook allemaal