35+4 sterrekijker

Discussie in 'De bevalling' gestart door Belindada, 6 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Belindada

Belindada Niet meer actief

Beste dames,

Vandaag bij de liggingsecho bleek hij als een sterrekijker te liggen, ik heb nog veel vruchtwater.

Nu vroeg ik me af zijn er meer dames waarbij dit rond week 35-36 het geval was. Is er nog kans dat hij draait? Verloskundige zei kan tijdens de bevalling nog.

Maar lees allemaal nare ervaringen van sterrekijkers, pomp en knippen en spoedkeizersnedes. Ok natuurlijk vind je hier en daar ook positieve verhalen maar dit maakt me toch een beetje bang.

Waarom lees ik bijna overal dat deze bevalling erg zwaar is en wordt er toch gekozen voor een natuurlijke bevalling. Snap dat natuurlijk bevallen de voorkeur heeft, dat heeft die van mij ook. Maar als het toch zo vaak eindigt in een moeizame bevalling met een hoop scheuren, lees veel totaal uitgescheurd :( en hulpmiddelen zoals tang en pomp.

2. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    hier bevallen van een sterrekijkertje, kleine knip en persweeen weg moeten puffen ongeveer 2.5 uur omdat ze niet was gedaald en nog kon draaien. vanaf het persen 51 minuten dus voor een eerste niet slecht. ik ben blij dat de bevalling natuurlijk is gegaan en zou hem zo over doen. heb natuurlijk ook geen vergelijking ;) maar draaien kan inderdaad tijdens de bevalling nog gebeuren.
    geneestijd na een natuurlijke bevalling blijkt korter te zijn dan na een ks, misschien dat ze daarom liever geen ks doen.
    overleg het anders even met je vk.

succes!

3. janina

janina Actief lid

mijn laatste was een sterrekijker, dit is mijn 4de kind,wel 3de bevalling, ik vond het persen toch erg pitteg, vooral omdat het mijn derde bevalling was, ik heb er 45 minuten over gedaan, ik had geen scheuren of een knip,

4. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    hier hebben ze me 22 uur laten ploeteren,uiteidelijk spoed ks geworden.
    maar niemand wist ook hoe hij lag,en hij was 4200gram ,groot dus!
    mij is verteld dat mijn ontsluiting op 6cm bleef ,omdat sterrenkijkers niet goed voor de bmm liggen.
    maar weet je hij kan ook nog draaien,zou over een paar weken weer kijken......en de afspraak maken mocht je weeen krijgen dat ze gaan kijken hoe hij ligt en hoe groot hij/zij is.

5. linde90

linde90 Niet meer actief

Hier ook bevallen van een sterrenkijker en heb maar 45 minuten geperst,
    Ok wel een knip maar dat was omdat zijn hartslag achteruit ging. Stond los van zijn ligging

6. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Aan mij heb je niks, mijn sterrenkijkertje is eigenlijk prima geboren, ondanks dat de ontsluiting wat op zich liet wachten. Laatste stuk ging heel snel en maar 15 minuten geperst. Niet gescheurd of geknipt, geen pomp, niks geen fratsen.

Ik zou je in ieder geval 1 ding willen afraden: kies niet van te voren al voor een KS!!! Dat is echt een flinke operatie en bevallen van een sterrenkijkertje kan alle kanten nog op. Het kan zoals bij mij gaan, heel goed dus, en het kan ook alsnog een KS worden.

Maar goed, het kan idd nog heel gemakkelijk draaien, dus maak je er niet te veel zorgen over! Je hebt meer kans op bepaalde dingen, maar of dat allemaal gaat gebeuren kan niemand je van te voren zeggen. Ik ken genoeg mensen die wel knippen/scheuren/pompen/tangen gezien hebben zónder sterrenkijkertje!

7. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    Hier bleek tijdens de bevalling pas dat het een sterrenkijker was. In totaal 28 uur, 1,5u persweeen ophouden en daarna 1,5u persen. Wel flinke scheur.
    Maar dan nog zou ik niet voor een ks kiezen.
    Bevallen doet nou eenmaal zeer en is heftig.
    Of mijn komende bevalling zoveel makkelijker wordt is nog maar afwachten, zie er echt niet tegen op. Je krijgt er zoiets prachtigs voor terug!

8. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Hier ook een sterrenkijkertje gehad, kwamen ze tijdens de geboorte pas achter (en ik ná de geboorte pas, 7 weken later :p).

Hier 8 uur aan de weeënopwekkers gelegen (ivm langdurig gebroken vliezen), wat niks deed, alleen bmm verstreken. Vervolgens nog 10 uur weeën gehad, en daarna 25 minuten geperst. Wel een knip gehad, en de verpleegkundige heeft een fundusexpressie gedaan (harde duw op m'n buik) omdat ik dochter niet voorbij 't bochtje kreeg, en ik echt helemaal kapot was na 2 nachten niet te hebben geslapen. Oh, en dat was zonder persweeën, was er zo flauw van dat ik geen zin had om daar op te wachten.

Tja, ik zou ook niet direct kiezen voor een ks hoor! Het echte herstelwerk (dus voor ik enigzins normaal kon lopen door de hechtingen en bloeduitstorting door de knip) was 1 weekje, dus da's echt niks.

9. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.027
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Mijn zoontje lag tijdens de bevalling ook in de sterrekijker houding. Het meest vervelende vond ik dat ik al persdrang had vanaf 4 centimeter ontsluiting en toen moest ik nog 10 uur.

Uiteindelijk is ons zoontje nog tijdens de bevalling gedraaid en in 10 minuten naar buiten geperst.

10. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Hier was de 2e ook een sterrenkijker, daardoor had ik erg vroeg persweeën die ik weg moest puffen omdat de ontsluiting nog niet volledig was.
    Het begin van de bevalling was heel goed te doen, tot ong de 8 cm ontsluiting. Toen begonnen de persweeën al terwijl ik nog niet mocht persen. Heb tijdens de bevalling ook nog een totaal ruptuur opgelopen maar moet zeggen dat ik daar verder weinig hinder van ondervonden heb. Eerste paar dagen deed het vrij veel pijn maar daarna niet meer en ben snel hersteld. Toen ik echt mocht persen ging het vrij snel, volgens mij een kwartier a 20 min.

11. lautje1980

lautje1980 Actief lid

2 mei 2011
    485
    0
    0
    begeleidster zintuigelijk + verstandelijk gehandic
    hoorn
    helaas hier geen positieve ervaring met sterrekijker.
    mijn kereltje woog bij de geboorte 4150.
    bleek ook sterrekijkertje te zijn. ik had al 8cm ontsluiting maar hij zat klem. ze hebben toen alles geprobeerd lukte niet. toen spoed ks, wat t voordeel was is dat kleine direct al snel geboren werd.
    herstel is alleen behoorlijk beroerd bij mij.

maar ik zal als ik jouw was ook iig eerst proberen op natuurlijke wijze. tenzij er aanwijsbare redenen zijn dat je kleintje of jij gevaar lopen dan ks. maar als ks niet nodig is beter van niet.
    maar ik hoop voor je dat je kleintje zich draait of je een makkelijke sterrekijker hebt die er gewoon uitkomt.

12. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hier was nr 1 een sterrekijkertje, kwamen ze pas tijdens de bevallin achter.
    Deze ligt tot nu toe goed (dinsdag bij de gyn geweest), maar dit zegt nog niet heel veel zei ze. Dus op jou termijn zou ik me er niet echt druk over maken.

13. Tess11

Tess11 Actief lid

12 jul 2008
    317
    1
    0
    Mijn eerste was een sterrekijker..uiteindelijk na 36u (sorry..Haha) een keizersnede..dus nog mijn 2e wilde ik dat graag voorkomen..bij 41 vond mevrouw het wel leuk om tijdens de bevalling nog even als sterrekijker te gaan liggen..en ja hoor nu na 3 uur (gelukkig) weer niet gelukt om te bevallen en wederom een ks. Mijn arts gaf tijdens mijn zwangerschap aan dat je tijdens deo bevalling pas zeker zou weten of het wel of niet in een sterrekijker ligt..zou echt afwachten! Mijn dochter lag goed maar opeens niet meer dus kan ook andersom..succes!

14. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.810
    9.317
    113
    Gelderland
    Hier helaas ook een slechte ervaring, 2 maal. Beide kids lagen als een sterrenkijkertje maar bij beide bevalling geprobeerd normaal te bevallen. Eerste keer kwam hij er echt niet uit (lag ook nog eens scheef) en tweede keer zijn we tot 8 cm gekomen. Maar doordat ik zo angstig was door de vorige bevalling zijn we over gegaan op een ks. Maar toch zou ik zeggen probeer het normaal want het kan alle kanten op. Om me heen veel sterrenkijkertjes en ze zijn allemaal normaal bevallen.

15. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    eindelijk!!!
    hier een goede ervaring hoor!!!!!!!!!!!!!

onze jongste (2de) was een sterrenkijker hier kwamen ze achter tijdens de bevalling!!
    ik had 2 kleine hechtingen nodig en ik vond het een gemakkelijke bevalling alleen komt de kleine op zijn breedste eruit en brande mijn "doos"
    en moest ik even puffen als een hondje om de kleine even de ruimte te geven.

ik had vanaf 10 uur echte weeën
    om kwart voor 12 is hij geboren
    ik meende 10 minuten persen maar dit weet ik niet meer zeker!
    als hij "normaal "had gelegen was het nog veel sneller gegaan zei de vk, ze heeft de vliezen pas gebroken bij 9cm toen was het direct 10cm want de kraamzorg was nog niet aanwezig en het ging toch allemaal wel erg snel

was trouwens wel blij dat hij mijn 2de was de eerste bevalling duurde wat langer en had ik een flinke knip gehad. wel allebeide thuis geboren

16. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij hebben ze bij de 35w echo gezegd dat je nog niet veel kan zeggen of je kindje een sterrenkijker is of niet, omdat je kindje nog heel makkelijk om z'n as kan draaien dan....

17. quschke

quschke VIP lid

12 jun 2010
    6.029
    0
    0
    limburg
    Dit is mij ook verteld! Mijn eerste was ook een sterrekijker, waar ze ook pas tijdens de bevalling achter kwamen.
    Ontsluiting schoot niet op en daarna 2,5 uur persweeen moeten weg puffen. Na 20 minuten persen is hij met knip en pomp geboren.

Momenteel ben ik 40 weken zwanger van de tweede, en tuurlijk hoop ik niet dat deze ook verkeerd ligt.
    Maar ik voel hem nog heel veel draaien en ook iedere week ligt hij anders bij de controle bij vk.
    Zij kan ook nu nog niet zeggen of het en sterrekijker is of neit...dat zien ze pas op moment van bevalling!

18. Alita

Alita Niet meer actief

ben zelf tweemaal bevallen van een sterrekijker en ja ik heb niet zo`n makkelijke bevallingen gehad maar was te doen hoor!

Maar jouw`n kindje kan nog makkelijk draaien meid dus je niet druk maken nu!

19. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam

Hier lag nr 2 goed en was er met 5 minuten persen, terwijl de eerste idd 1,5 uur met knip en pomp duurde. Wat een verschil zeg. Ze was er gewoon ineens.

20. quschke

quschke VIP lid

12 jun 2010
    6.029
    0
    0
    limburg
    Geeliciteerd met de geboorte!!
    Hopelijk krijg ik ook snel een makkelijke bevalling!!;)

Deel Deze Pagina