avond eten mee eten

Discussion in 'Voeding' started by Sweetlakecity, Oct 29, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

Ik ben benieuwd.
    Eten jullie mee met jullie kindje of eet hij/ zij eerder?

Ben ook benieuwd als je man langer werkt. Eet hij dan alleen? Misschien werk jij langer en ben je pas rond half 7 thuis.

Ik vind het fijn als je de leeftijd erbij zet.
    Ben reuze benieuwd naar mama's met kindjes tot 2 jaar.

2. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

Jul 4, 2008
    1,009
    0
    0
    Ik heb een zoontje van 15 mnd, tot vandaag krijgt hij dan de 2 dgn dat hij op kdv zit daar zijn warme hap (potje), de andere dagen gewoon thuis bij ons en met de pot mee sinds hij 1 jaar is.

Vaak eet ik met hem mee, soms ook later, aangezien man vaak laat thuis is van werk (lees na 19 uur). Kleine ligt dan al op bed. Eten voor ons is dan vaak wel al grotendeels klaar en wordt dan alleen nog even opgewarmd.

Zoontje eet tussen 17 en 18 uur. Ligt om 19 uur in bed.

3. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

Jul 8, 2009
    1,445
    0
    0
    Ik ben hier eigenlijk ook wel beniewd naar, want ik zit met hetzelfde probleem. Wij kunnen rond 18.00 uur gaan eten en op vrijdag is papa pas rond 19.00 uur thuis, maar dan begin ik meestal met Roy's bedritueel en daarna gaat hij naar bed.
    Ik lees mee...

4. Devy

Devy Fanatiek lid

Aug 23, 2008
    3,437
    1
    0
    Tilburg
    Mijn man is op heel onregelmatige tijden weer thuis. Is hij voor 17.30 thuis dan eet hij vaak met ons mee, zo niet dan eten Kyra en ik samen. Als het later dan 17.30 wordt met het eten is Kyra namelijk niet meer te genieten van de honger en eet ze ook slecht en dat vind ik niet nodig als het zo simpel opgelost kan worden. En mijn man lust nog eens heel erg weinig dus tenzij we aardappelen vlees en groenten eten moet ik toch al apart koken omdat mijn man bijna geen groenten lust.

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Benthe krijgt nu sinds 2 weken bijvoeding, en ze krijgt dit meestal rond 18.00, das de ene keer voor ons eten en de andere keer erna. Straks over een paar weken dan krijgt ze groente en fruit op 1 dag en dan doen we de groente ook niet meer tussen 1 voeding aan de borst in, maar gewoon tussen 2 voedingen door, en gewoon met ons mee wanneer wij eten, das altijd verschillend, maar meestal tussen 17.00 en 19.00.

Bij Malou en Ruben hebben we het precies gedaan zoals ik net getypt heb ;)! De eerste weken dat het de groenten of later het fruit tussen een voeding aan de borst door gegeven worden gaven we het altijd rond 15.00/16.00 (dus iets vroeger dan bij Benthe nu) en toen ze na een paar weken groente en fruit op 1 dag kregen is het fruit naar smorgens gegaan, en de groente naar de avond, zodat ze gewoon bij ons aan tafel konden eten, en zo gaat dat nog steeds.

Als mijn vriend moest werken en was bijv om half 7 thuis, dan aten we gewoon om die tijd. En was hij eerder thuis dan aten we gewoon ergens tussen 17.00/19.00 en dat is nog altijd zo en dat is altijd al zo geweest. Hier geen vaste tijd voor het avond eten dus.

6. lob

lob Fanatiek lid

Nov 27, 2007
    2,646
    0
    0
    brabant
    op de dagen (3) dat ik ook werk, ben ik pas om 18.30 thuis.
    op die dagen eet hij rond 17.00 op het kdv.

op de dagen (2) dat ik niet werk, en mijn vriend wel... hij is ook altijd pas rond 18.30 thuis.... geef ik mijn zoontje rond 17.00 uur eten en eten wij daarna. wel zet ik hem dan bij ons aan tafel, en geven we hem toch nog iets te eten.. bijvoorbeeld een sperzieboon.

in het weekend eten we met zijn drieeen samen rond 17.00 uur.

ik zou liever altijd gezamelijk eten maar dit lukt hier dus niet.

mijn zoontje is nu 9,5 maand.

7. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Zoontje krijgt rond 1730 zijn avondeten. Wij eten zelf pas rond 1830.
    Hij zit dan vaak wel bij ons aan tafel en rapley'd dan nog wat.

Hij is ruim 8 mnd.

8. Sweetlakecity

oke...ik doe dat ook met stukjes geven. Gelukkig dat dat niet gek is. Vind het namelijk niet gezellig als ze al heeft gehad en zij aan het spelen is en wij aan tafel om te eten.

hebben jullie ook dat ze rond half 6 al miepen? Mijn man belt wel eens op, ik kom om 6 uur. Om dan echt met ze 3-en te eten lukt me dan niet.

Iets anders: als je bij andere eet wat doe je dan?
    Veel mensen vinden het vreemd als je dan om half zes al wil weten want dat vinden wij gezelliger.

Ook uit eten gaan hoe doe je dat?

9. EmyD

EmyD Niet meer actief

Onze dochter is ruim 8 maanden..

Mijn vriend is de ene week rond half 8 thuis en de andere week al vroeg in de middag. Ik (en onze froemel) zijn de dagen dat ik werk om half 6 thuis. Onze meid eet in principe altijd tegelijk met mij, en als mijn vriend op tijd thuis is eten we met z'n drietjes.
    Als we iets eten wat onze meid al mag eet ze met ons mee en anders krijgt ze een potje (maar wel tegelijk met ons eten).
    Wanneer we eten varieert ergens tussen half 6 en half 7 's avonds. Ze gaat rond half 9 pas naar bed.

Als we ergens anders zijn, zorg ik dat ik altijd een potje bij me heb, zodat onze froemel altijd iets fatsoenlijks te eten heeft. En uit eten gaan we eigenlijk nooit met onze meid erbij. Behalve toen we op vakantie waren. Dan at onze dochter eerst (rond 6 uur) en dan gingen we daarna uit eten. En dan was er altijd wel iets wat onze dochter dan van ons kon meeeten (stukje groente ofzo).
    Misschien een ideetje om de honger van je dochter uit te stellen.. Alvast het toetje (yoghurt ofzo) geven rond half 6, of een stukje fruit ofzo. Of wil ze dan haar avondeten niet meer..??

Wat ik me dan weer afvraag, als onze meid een potje krijgt weet ik precies wat erin gaat. Eet ze meid ons mee, dan eet ze gewoon totdat ze niks meer wilt. Maar dan weet ik dus niet hoeveel ze binnen heeft gekregen. Hoe doen jullie dat en kan ik er vanuit gaan dat ze genoeg binnen heeft..?? Ik durf haar nu namelijk niet vaker dan 3-4x per week met ons mee te laten eten, omdat ik bang ben dat ze dan niet genoeg groente binnenkrijgt... Het lijkt dan namelijk een stuk minder dan bij een potje..

10. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

Jul 4, 2008
    1,009
    0
    0
    Als wij bij anderen eten dan wordt daar meestal ook gewoon tussen 17 en 18 uur gegeten. Die zijn dat ook zo gewend met hun kinderen, dus dat veroorzaakt geen problemen.

Uit eten gaan hebben wij nog zelden samen gedaan. Ik zou dan oppas regelen, want met zijn 3-en uit eten duurt gewoon te lang. Hij houdt het nog niet vol om op je eten te moeten wachten in de stoel.

11. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

Jul 4, 2008
    1,009
    0
    0
    Je mag er vanuit gaan dat je kindje voldoende binnenkrijgt als ze met jullie mee-eet. Ook al lijkt dat soms weinig. Vers eten vult meer en soms hebben ze gewoon even niet zoveel zin om te eten. Ik kan je vraag me overigens wel goed voorstellen, ik vroeg het me in het begin ook af, maar heb het losgelaten. Hier at mijn zoontje ook veel minder voor het oog, maar nooit hoorde ik hem klagen dat hij daarna nog honger had, dus was het goed. Momenteel eet hij als een dijkwerker, lekker hoor!

12. Devy

Devy Fanatiek lid

Aug 23, 2008
    3,437
    1
    0
    Tilburg
    Wat ik vaak doe is extra stukjes groenten door/bij haar eten. Bijvoorbeeld als we tagliatelle eten doe ik wat extra courgette/aubergine/avocado bij. Wij zijn ook begonnen met rapley en als we apart groenten eten doen we dat nog steeds. Vanavond was dat echter niet mogelijk want we aten erwtensoep maar het laatste gedeelte heeft ze zelf mogen klungelen met de soep en een soepstengel.

13. Sweetlakecity

haha heb je mijn topic gelezen bij de lounge. Hier ook erwtensoep.
    heb haar wat laten proeven. MAar ze vond haar sperziebonen lekkerder.

14. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Oke...ik doe dat ook met stukjes geven. Gelukkig dat dat niet gek is. Vind het namelijk niet gezellig als ze al heeft gehad en zij aan het spelen is en wij aan tafel om te eten.
    Precies vind ik ook! En daarbij leren ze meteen de 'regels' van het aan tafel eten omdat ze er vanaf het begin af aan bij betrokken worden.

Hbben jullie ook dat ze rond half 6 al miepen? Mijn man belt wel eens op, ik kom om 6 uur. Om dan echt met ze 3-en te eten lukt me dan niet.
    Gaan ze eerder miepen dan dat we eten, dan is er altijd een borst, een flesje melk of een lekker stukje komkommer/tomaat/paprika oid wat ze vast kunnen knagen. Zo houden ze het prima vol tot wat later.

Als je bij andere eet wat doe je dan? Veel mensen vinden het vreemd als je dan om half zes al wil weten want dat vinden wij gezelliger.
    Als we bij iemand anders eten, dan eten we gewoon rond normale tijd dus geen problemen. Zouden we bij iemand anders eten en ik weet dat ze later eten dan onze tijd, dan zorg ik dat ze toch rond 17.00/19.00 wat eten krijgen. Je kan ze nu eenmaal niet tot 21.00 laten wachten, dan maar een keer niet met zn allen tegelijk eten. Maar dat hebben we dus ook nog nooit gehad.

Ook uit eten gaan hoe doe je dat?
    Uit eten gaan zou ik nu niet meer doen met haar, ze is nu net te oud om gewoon in de wandelwagen bij de tafel te slapen en te jong om een paar uur stil te blijven zitten en rustig te zijn. Ik zou dan dus oppas regelen.

15. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn zoontje (14 maanden) eet tussen 18:00 en 18:30 (hij gaat om 19:30 naar bed). Een paar dagen per week eten we met elkaar (3 of 4). De overige dagen eten wij later als zoontje naar bed is (19:30). Als we gezamenlijk eten dan eet het mannetje dus wat wij eten.

Bij anderen eten:
    Ik geef eigenlijk altijd aan dat we ons zoontje tussen 19:00 en 19:30 in bed kunnen leggen en dat wij dan op ons gemak kunnen eten. Dat is eigenlijk altijd prima. Bij familie eten we met z'n allen voor 18:30.

Uit eten:
    We leggen ons zoontje in de wagen in zijn pyjama en slaapzakje en wandelen dan met hem tot hij slaapt. Daarna gaan we lekker eten (ergens in de buurt dus). Dat gaat prima. Voor andere keren hebben we een oppas (als we ergens anders heen willen ofzo)

Vroeger eten:
    Mijn zoontje is gewend tussen 18:00 en 18:30 te eten en vraagt nooit eerder om eten.

16. Devy

Devy Fanatiek lid

Aug 23, 2008
    3,437
    1
    0
    Tilburg
    Hehe ja inderdaad en ik maak altijd genoeg voor een weeshuis en dat vries ik dan in dus het was wel lekker makkelijk vandaag. Oh en misschien een tip, de eerste keer dat Kyra erwtensoep at wilde ze het niet echt maar toen ik het wat dikker liet at ze het wel.

17. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Hai SLC,

Manlief is nooit voor 19.30 thuis, dat red hij gewoon niet.
    De laatste tijd ligt ons zoontje er al tussen 17.00 en 18.00 uur in, wakker houden tot 20.00 uur gaat niet lukken.
    Wij gaan ook stukjes eten en dat laat ik hem echt niet alleen aan tafel doen! Jammer dat papa er niet bij kan zijn, maar ik zal dus vooruit eten of alleen een beetje groente mee-eten. Zien eten doet eten, goed voorbeeld doet goed volgen, zoiets!;)

18. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

Sep 23, 2008
    2,810
    0
    0
    verkoopster
    jullie kindjes zijn al wat ouder maar goed Jayden is bijna 5 maanden.
    ik ben zelf 3 dagen in de week pas om 19:15 thuis en 1 dag vanaf 1700 weg. dan eet me vriend samen met de kleine aan tafel jayden krijgt dan lekker zn groente hapje van me lief en eten ze gezellig met zn 2e me vriend doet m daarna in bad en als ik dan thuis kom geef ik jayden zn fles en leg m in bed en ga dan pas zelf eten ( helpt wel tegen het late snoepen :D)

Share This Page