Hallo nog een keer Sorry had nog een vraagje maar dacht openn er een nieuw topic je voor, voor de vrouwen die er mischien ook last van hebben. Ik heb bij mijn andere 2 zwangerschappen in het begin heel erg verstoppingen gehad. Ik kan dan niet af mijn ontlasting is dat zo groot en hard dat het erg zeer doet. Had er als kind altijd veel last van en voor me zwangerschappen ook wel eens toen kreeg ik zakjes om te drinken iets van (mussila???) weet de naam niet meer precies maar die mag je niet als je zwanger ben las ik in de bijsluiter. Mijn verstoppingen zijn een jaar weg gebeleven omdat ik over was gegaan op de koffie dronk in de ochtend een bakkie en in de avond dat hielp erg goed bij mijn. Maar nu ben ik weer zwanger en ben ik gestopt met de koffie en ik heb gister voor het eerst weer last gehad met mijn ontlasting ik krijg het er gewoon niet uit het doet zo een pijn ben ook een beetje uitgescheurd want er zat bloed bij mijn anus. Is er een middel wat ik wel mag gebruiken tijdens de zwangerschap wat helpt bij mijn ontlasting??
hoi, je kunt best 2 kopjes koffie drinken in de zwangerschap hoor, dat kan geen kwaad. Maar je hebt kans dat je in de zwangerschap nog iets extra nodig hebt, metamucil mag bij mijn weten wel in de zwangerschap, vraag het anders even na bij huisarts of apotheek. Veel drinken en veel vezels eten en voldoende bewegen helpt ook allemaal, en lijnzaadolie/pillen. Ook kan activia-yoghurt helpen. Succes! Mirjam