Ben ik nu een zeikerd, wij vieren sinterklaas met de familie van mijn man. Het was eerst altijd dat we lootjes deden trekken en ieder stel deed voor ieder kind nog een cadeautje kopen er waren op dat moment dat is gebeurd vanaf het moment dat het 1e kindje kwam tot en met de 4e. Onze zoon is nummer 5 en hij werd een maand na sinterklaas geboren toen hadden mijn schoonouders en mijn zwager en schoonzusje zonder kinderen een cadeautje gekocht voor onze kleine degene met kinderen niet. het jaar erop werd ons 3 weken voor sinterklaas gevierd werd verteld dat we dit niet meer deden iedereen deed voor zijn of haar kindje kopen en verder niet. Hier was mijn man echt heel erg teleurgesteld over echt heel erg. hij zei ook van het voelt nu alsof mijn kindje niet belangrijk is voor ze het argument ervoor was het werd te duur met al die kinderen. Mijn man zei ook al iedereen bepaalde zelf wat die uitgaf aan een cadeautje en de 1 deed 20 euro en wij bijvoorbeeld maar 5-7,50 maar hadden altijd leuk speelgoed wat ook van kwaliteit was (gewoon je best een beetje doen kan je echt wel wat vinden ) dus vorig jaar hebben we sinterklaas gevierd en nu bleek dus dat het de bedoeling was dat wij dus als gekken voor onze kinderen gingen kopen, wij hadden 3 cadeautjes en dat was het de rest had er 10 - 15 per kind en voor mega bedragen terwijl wij niet meer kwijt waren als 25 euro totaal. meer willen en kunnen we er niet aan uitgeven. wij viern ook nog kerst met mijn familie en 1,5 week later is de kleine jarig en zijn papa ook dus ook een goed dure periode. nu kwam dit jaar de vraag doen we het als vorig jaar en heb ik gezegd nou laten we weer een cadeautje voor de kids kopen nou de hel brak los en er is een mega storm in de familie los gekomen dat was veel te duur en dat kon niet dus uiteindelijk heb ik ook gezegd hoe het op ons over kwam en nee dat was niet waar maar ze wilden het heel uitgebreid vieren nou met schoonouders erover gehad en die zeiden nou dan doen ze het thuis toch uitgebreid vieren. nee dit kon ook niet toen heeft man gezegd weet je we doen gewoon niet mee kunnen jullie het uitgebreid vieren en wij doen gewoon geven wat we willen en klaar. uiteindelijk werd er gebeld of we akkoord gingen met 4 cadeaus per kind maar bedrag zelf bepalen nou oke goed, wij moeten er nu dus nog wat bijverzinnen nou dat kan in de vorm van een doos klei of iets opgelost worden geen probleem nu hoorde ik dus al dat ze zich er niet aan gaan houden. Nu wil ik niet gaan zitten turfen daar, maar weet wel dat mijn man er zo boos over is dat hij in staat is weg te gaan. ik denk dan zo belachelijk is het toch niet als je het samen viert houd je toch rekening met elkaar, ga je toch niet het ene kind 15 cadeaus geven terwijl je weet dat een ander dat niet kan en er maar een paar kan geven of ligt dit aan mij. dit speelt al een paar weken en al die tijd zit het me dwars. ook de manier waarop het allemaal gegaan is. bedankt voor het lezen van mijn mega lange verhaal
nou meid ik had als ik jullie was het lekker alleen gevierd, als het alleen al zo'n stress moet opleveren dan is er toch niks leuks meer aan sinterklaas? Succes
ik kan je gevoel wel begrijpen, ik vind je geen zeikerd. Het is zeker niet leuk als zoiets ineens gedaan wordt wanneer jullie een kindje hebben. Bij ons ook hoor, mijn schoonouders deden altijd een bepaald bedrag toen mijn neefje en nichtje klein waren om tussen hen geen verschil te maken. Toen ons meisje werd geboren werd medegedeeld: we doen nu zoveel per kleinkind, want het wordt ons allemaal te duur. Het verschil tussen de kinderen is ook niet zo leuk. Als ik de ouders was had ik een paar pakjes gedaan met de hele familie en als je dan nog meer wil geven zet je thuis nog een zak weg.
Ikz ou wel duidelijk laen weten van te voren nog een keer zeggen dat de afspraak is 4 cadeautjes. En mocht het toch anders gedaan worden, dat het gelijk voor jullie de laatste keer was. Dat is in ieder geval duidelijk.
Wij vierden het thuis met het gezin 'groot' en dan bij opa en oma kregen de kleinkinderen allemaal iets kleins (en dan twee cadeautjes per kind). Dus bijvoorbeeld een mooie legpuzzel of een kleurboek ofzo, geen dure cadeaus en ook voor alle kleinkinderen vergelijkbaar in waarde. Dat gaf nooit problemen en was altijd heel gezellig Misschien kun je dat voorstellen?
Ik had gezegd: bekijk het maar! Hier doen we lootjes, ook was het de bedoelling dat iedereen voor elkaars kind ook 1 ding koopt. Wij hebben aangegeven dit niet te kunnen betalen. We hebben het toen besproken en zijn accoord gegaan met iets kleins tot 5 euro. Maar als het niet bespreekbaar zou zijn was ik ook niet gegaan!
Natuurlijk ben je geen zeikerd, als zij geen bedrag willen afspreken, dan vieren ze het maar zonder jullie. Beetje sneu dat de ooms en tantes geen rekening met hun neefje (jouw zoon) willen houden, het is toch een familiefeest, geen competitie.
Ze spreken zichzelf lekker tegen. het word te duur met zoveel kinderen maar ze kunnen wel weet ik wat betalen voor de cadeau's en nog veel cadeau's ook. snap ze echt niet,. Ik zal bellen en vragen wat de planning nou precies is. Als ze meer cadeaus hebben gedaan terwijl de afspraak 4 cadeautjes was dan zou ik afzeggen. Vier het dan liever lekker met mij neiegen gezin. Vind ze eigenlijk ook erg kinderachtig!
ze zouden ook gewoon 4 cadeautjes kunnen uitkiezen en de rest thuis...net alsof sinterklaas ook nog wat thuis heeft gebracht. dit is precies de rede dat ik helaas mijn kinderen al heel jong vertel dat het een leuk "spelletje" is van sinterklaas en dat hij niet echt bestaad, omdat ik mijn kinderen niet duidelijk kan maken dat de een een bestuurbare wagen in zn schoen krijgt en een ander een snoepje... ik zou het anders met andere kennisen of iets in die richting vieren..
ik zou denk ik in jullie situatie - gewoon gaan... en als je ziet dat de andere kindjes hun of 5e of 6e cadeautje krijgt (met misschien wel zicht op nog meer) - dan zou ik de rest lekker negeren en met m'n kindjes en diens nieuwe kadootjes gaan spelen. Laat zij lekker hun gang gaan, maar jullie waren klaar... Dus mag jouw kindje lekker gaan spelen en met de kadoos. Met die leeftijd is er toch weinig geduld om allemaal lang te wachten tot het echt open mag enzo.
ik vind je ook geen zeikerd hoor.. wij hebben gewoon met broer en schoonzus afgesproken dat we kado's kopen voor onze eigen kinderen ( omdat ouders toch beter weten wat de kids leuk vinden) hun hebben 2 kids en wij hebben 2 kids. dus wij hebben gewoon afgesproken we doen 20 euro per kind dan krijg je ook niet dat de 1 er 10 heeft en de ander maar 1. en dan wat ze nog krijgen van opa en oma. dus ik zou gewoon een vast bedrag af willen spreken,en willen ze dat niet dan zou ik het gewoon lekker met mijn eigen gezin vieren,dan kan je zelf beslissen hoe en wat en hoeveel je doet!
idd! en anders koop je zelf nog wat extra kadotjes erbij die je wegstopt ( gewoon goedkope dingetjes,zoals een snoepje,klein autootje, stuiterbal,ofzoiets gewoon hele kleine dingetjes) en als hun dan echt veel meer kadootjes krijgen,dat je dan voor jou kinderen ook nog een extra kadootje heb om uit te pakken..
nee voor jullie was het niet duur... al die tijd dat jullie geen kids hadden en wel kadootjes voor de andere kids mochten kopen... kom op zeg! als ze allemaal zo graag meer kados willen kopen dan kopen ze maar wat voor jullie kindje erbij. Die heeft nog wat tegoed zeg maar. Ja ik zou ook pissed zijn. Mijn zusje verwent mijn kids best wel. Ze heeft zelf geen kids en vindt het leuk om kadootjes te kopen voor die van mij. Nou geen haar op mijn hoofd die er aan zou denken haar kids later (mocht ze die krijgen) niks te geven! Het is natuurlijk geen ruilhandel maar hallo! Tuurlijk heb je als stel zelf meer te besteden. Toen de kids van mijn vriendin jarig waren vroeger kregen ze ook altijd dure kados van mij. Maar ja zij was de enige die ik kende met kids en wist ik veel dat kados van 50 euro niet normaal waren Plus dat ze mijn oogappeltjes waren (en zijn) en ik heel veel te besteden had. Nu krijgen ze gewoon een kadootje van een tientje ofzo en mijn kids ook van haar als die jarig zijn (maar ze maakt er wel altijd heel erg veel werk van). En daar gaat het dus ook niet om. Het gaat erom dat je je best doet voor een ander. Een aardigheidje. Dat maakt het feest juist leuk toch?
Wat kunnen mensen toch moeilijk doen he? Meid ik geef je gelijk dat je het raar en oneerlijk vindt en ik geloof dat ik idd gewoon de hele boel afgeblazen had en het met mijn eigen kindjes had gevierd.
hie nog zo'n zeiked... ik geef je helemaal gelijk hoor heb net ook al een klaagtopic geopend ove rhet hele pakjes avond gedoe!!:x heb er op deze manier al geen zin meer in!! http://www.zwangerschapspagina.nl/de-lounge/318820-hier-sinterklaas-ergernis.html
Waarom moet ts toch nog even wat meer geld uitbesteden aan extra kleine kadootjes? Omdat de rest van de familie zich niet aan de afspraken houdt? Nee hoor! wat iemand hier al zei, kijk het maar aan hoe het gaat dit jaar, houden zij zich echt niet aan de afspraken en hebben ze veel meer kadootjes dan is dit echt de laatste keer geweest en vier jij vlgend jaar sinteklaas met je eigen gezinnetje.
Dit is dus de reden waarom wij Sint als gezin vieren en niet met de familie. Ik wil mijn kinderen geven wat ik wil, of dit nu juist veel, duur, goedkoop of weinig is. Ik wil geen rekening hoeven te houden met andere. We hebben het 1 keer met mijn broer gevierd, en die vind sint maar onzin. Hij had dus voor zijn zoontje maar 2 kadotjes gekocht. Wist ik veel! Ik vond het zo sneu voor mijn neefje dat mijn kids veeeeel meer hadden gekregen! Vanaf toen heb ik gezegt, dit doen we niet meer! Ieder zijn eigen keus, ieder zijn eigen idee bij sint, maar wij vieren het met ons eigen gezinnetje! Als je het samen viert dan moet je gewoon 1 lijn trekken...kids begrijpen het anders niet en kunnen heel verdrietig worden. En als die ene lijn niet getrokken kan worden, dan dus gewoon niet samen vieren.
ik zeg toch niet dat ts dat MOET doen... ik zei dat ik het zou afzeggen en het lekker met het gezin zou vieren, of als ze het toch daar gaan vieren,dat ts dan evt nog wat hele kleine kado'tjes wegstopt voor het geval. zodat HAAR EIGEN KINDEREN niet teleurgesteld zijn,als de andere kinderen worden overladen met kado's en haar kids er maar een beetje bij moeten zitten...
Vind het diep triest van je schoonfamilie dat ze zich niet aan de regeltjes kunnen houden. Waarom niet gewoon 1 kado voor de kindjes? Is toch prima? Ik ben er vorig jaar mee gekapt om sinterklaas met de schoonfamilie te vieren. Dat gezeik elk jaar. Schoonzus had voor honderden euro's gekocht voor haar kinderen. Ik doe dat niet gewoon niet omdat ik dat absurt vind. Ik zou het makkelijk kunnen maar vind het niiet nodig. Dus ik had al voor gesteld om alleen voor de kinderen voor een bepaald bedrag cadeautjes te doen en dat ieedereen de grote sinterklaas cadeaus lekker zelf thuis doet en viert. Geen scheve gezichten omdat de een meer of minder krijgt als de ander....maar daar waren ze het niet mee eens....nou prima diit jaar vier ik het lekker thuis met mijn eigen gezinnetje zonder gezeik van familie. Dus geen stress voor mij dit jaar.