verstopping rijstebloem, andere pap?

Discussie in 'Voeding' gestart door Klaartje863, 19 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Met 4 maanden ben ik rijstebloem gaan geven, maar de darmen van mn zoontje waren het er duidelijk niet mee eens.. dus al snel weer gestopt en niet meer mee begonnen. Het gaat prima zonder.

Ik ben nu een beetje huiverig voor alle pap.. Zal de 6 mnd granenpap ook weer zo gaan verstoppen? Heeft iemand hier ervaringen mee?

2. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik heb hier met 6 maanden nog weer eens pap geprobeerd, de 6 maandenpap, maar meneer hoefde het niet.
    Ik heb dus nooit meer pap gegeven.
    Hij kreeg vanaf 6 maanden tussen de middag een boterham en vanaf 8 maanden kreeg hij 's morgens ook een boterham.

Je zou het kunnen proberen, maar als het nu ook prima gaat zonder pap, zou ik het proberen om met een lepeltje uit een bordje te eten. Gewoon als ontbijt/ lunch.

3. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Heb verschillende papjes uitgeprobeerd maar zoontje lust ze geen van allen. Heb dus nooit een papfles in het dagschema gegeven. Is geen must.

4. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Waarom zou je pap willen geven? Hier nooit gedaan, bij geen van de 3. Tot 6mnd enkel melk, en vanaf dan brood(korst) bij het ontbijt.

5. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.946
    113
    Vrouw
    Een fles heb ik ook nooit gedaan.
    Maar een keer een bordje pap, das toch best oke?
    Ik eet ook wel eens brinta ipv een.boterham, heerlijk!

6. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Hoewel er hier geen behoefte aan pap is (ik eet zelf weleens havermoutpap en daar krijgt zoontje dan sinds kort weleens enkele hapjes van), is er op zich inderdaad niks mis mee. Maar het zoontje van de TS verstopt ervan, ze geeft aan dat het prima zonder gaat, en ze geeft aan schrik te hebben van alle pap. Vandaar mijn vraag... waarom zou je willen als het eerder niet goed viel, en er geen behoefte is?

7. lady29

lady29 Actief lid

30 sep 2013
    269
    2
    18
    Mijn dochter is ook snel verstopt. Heb daarom vanaf ong vijf maanden door de laatste fles rijstemeel van biobim gedaan. Hier kreeg ze geen verstopping van.
    Bij verstopping kan je beter meel producten dan bloem producten kopen. Je kan op internet alle producten van biobim vinden, want ze hebben nog veel meer soorten pap.

8. Rijstebloem verstopt omdat er héél weinig vezels in zitten. Vezels zorgen ervoor dat de ontlasting meer vocht vasthoudt, maar rijstebloem droogt de ontlasting dus eigenlijk uit. De een is daar gevoeliger voor dan de ander. Dat het dus met rijstebloem niet goed gaat, hoeft niet te betekenen dat andere pap ook fout gaat.

Zelf heb ik overigens nooit pap met een lepel gegeven. Wel eens in een fles, maar we zijn al snel overgestapt op een broodkorstje uit de hand. :)

9. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Rijstebloem ook es geprobeerd maar na week gestopt ivm verstopping en nooit meer pap gegeven...
    Waarom wel?

10. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Tja, waarom brood? Ik geef wel pap omdat ik 2x per dag zelf ook niet weg krijg.

@TS
    Ik zou nu gewoon alleen melk geven en die arme darmpjes van je kleintje niet verder belasten. En als je wil straks met 6 maanden pap proberen.

Deel Deze Pagina