Ik wil mijn dochter graag yoghurt of kwark geven maar ze vindt dat echt niet lekker. Danoontje wel als ik dat voor mezelf in huis heb net als optimel. Zou het kwaad kunnen als ik dat geef of kan ik dan beter van die nestle yoghurt geven voor baby's?
allemaal niet...geen danoon en geen nestle babytoetjes, geen optimel....allemaal bomvol suiker. gewone volle yoghurt of kwark...als ze dat nog niet graag lust dan heeft ze er blijkbaar geen behoefte aan. Ik zou het blijven aanbieden...op een gegeven moment gaat ze het waarderen...en zo niet...ook niet erg. Maar ik zou er geen suikertoetjes voor in de plek geven om haar maar een toetje te laten eten.
Ik meng altijd wat fruit door de kwark... Dan is het toch een beetje zoet maar wel verantwoort! En mijn zoontje vind het erg lekker...
Hier krijgt hij het met een drupje roosvicee erdoor. Of inderdaad gewoon wat verse gepureerde aardbeitjes.
In danoontje zit verbazingwekkend WEINIG suiker, in verhouding met gewone vruchtenkwark. En gewone kwark met wat fruit erdoorheen?
In een danoontje zit 7 gram suiker, dit zijn bijna 2 suikerklontjes! Maar als dat minder is als gewone vruchtenkwark...... On Topic, Griekse yoghurt is lekkerder misschien als gewone yoghurt. Mijn dochter lust graag karnemelk. Misschien jouw kindje ook wel eventueel met een drupje diksap erin. Heb je ook een soort optimel.
Inderdaad volle yoghurt, die griekse (of turkse) zit ook in kleine bakjes, dus dan gooi je ook niet zoveel weg. Het is een smaak waar ze aan moeten wennen. Mijn jongste at het gelijk op, mijn oudste heeft het echt lang geduurd voor hij zuur kon hebben. Ik eet zelf ook geen/weinig zoete toetjes, dus de kinderen ook niet vaak. Ze krijgen hun zuivel wel binnen op de andere momenten van de dag. Toetje is dus niet nodig..
Had nu boerenyoghurt gekocht. Eerste paar hapjes gewoon ging maar daarna wilde ze niet meer. Toen wat diksap erin en toen ging het bakje leeg. Dus voorlopig dit maar
Maar waarom wil je het dan per se zoeter maken...ze hoeft het niet per se te eten. Ik zou dan na de eerste paar hapjes gestopt zijn en morgen weer een dag. Door er nu diksap in te gooien went ze nooit aan de smaak.
Hier gebruiken we Griekse yoghurt (niet Griekse stijl maar echte, veel lekkerder ) en er gaat gewoon lekker diksap door! Smullen! Vind zelf yoghurt zonder iets erin niet te vreten, dus ga het er niet door drukken.. Lekker zo