yoghurt kwark

Discussion in 'Voeding' started by marjolinos, Jun 15, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

Mar 9, 2009
    2,953
    0
    0
    tilburg
    Ik wil mijn dochter graag yoghurt of kwark geven maar ze vindt dat echt niet lekker. Danoontje wel als ik dat voor mezelf in huis heb net als optimel. Zou het kwaad kunnen als ik dat geef of kan ik dan beter van die nestle yoghurt geven voor baby's?

2. tuc

tuc Niet meer actief

allemaal niet...geen danoon en geen nestle babytoetjes, geen optimel....allemaal bomvol suiker.

gewone volle yoghurt of kwark...als ze dat nog niet graag lust dan heeft ze er blijkbaar geen behoefte aan. Ik zou het blijven aanbieden...op een gegeven moment gaat ze het waarderen...en zo niet...ook niet erg. Maar ik zou er geen suikertoetjes voor in de plek geven om haar maar een toetje te laten eten.

3. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

Mar 9, 2009
    2,953
    0
    0
    tilburg
    Ok. Dan toch maar weer klein pakje in huis halen. Gooi nl zoveel weg omdat ik het zelf niet kan eten

4. Noefli

Noefli Lid

Oct 8, 2014
    22
    0
    1
    NULL
    Hilversum
    Ik meng altijd wat fruit door de kwark... Dan is het toch een beetje zoet maar wel verantwoort! En mijn zoontje vind het erg lekker...

5. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
    Waarom kun je het zelf niet eten?

6. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

Mar 9, 2009
    2,953
    0
    0
    tilburg
    Ik word daar ziek van. Heeft te maken met een operatie die ik gehad heb

7. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Probeer anders eens Griekse yoghurt, dat lusten veel kindjes wel :)

8. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Hier krijgt hij het met een drupje roosvicee erdoor. Of inderdaad gewoon wat verse gepureerde aardbeitjes.

9. 1981Mama

1981Mama VIP lid

Apr 8, 2015
    5,989
    1,439
    113
    In danoontje zit verbazingwekkend WEINIG suiker, in verhouding met gewone vruchtenkwark.

En gewone kwark met wat fruit erdoorheen?

10. pepe

pepe Fanatiek lid

Oct 29, 2012
    1,021
    0
    36
    In een danoontje zit 7 gram suiker, dit zijn bijna 2 suikerklontjes! Maar als dat minder is als gewone vruchtenkwark...... ;)

On Topic, Griekse yoghurt is lekkerder misschien als gewone yoghurt. Mijn dochter lust graag karnemelk. Misschien jouw kindje ook wel eventueel met een drupje diksap erin. Heb je ook een soort optimel.

11. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Inderdaad volle yoghurt, die griekse (of turkse) zit ook in kleine bakjes, dus dan gooi je ook niet zoveel weg.

Het is een smaak waar ze aan moeten wennen. Mijn jongste at het gelijk op, mijn oudste heeft het echt lang geduurd voor hij zuur kon hebben.

Ik eet zelf ook geen/weinig zoete toetjes, dus de kinderen ook niet vaak. Ze krijgen hun zuivel wel binnen op de andere momenten van de dag. Toetje is dus niet nodig..

12. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

Mar 9, 2009
    2,953
    0
    0
    tilburg
    Had nu boerenyoghurt gekocht. Eerste paar hapjes gewoon ging maar daarna wilde ze niet meer. Toen wat diksap erin en toen ging het bakje leeg. Dus voorlopig dit maar

13. tuc

tuc Niet meer actief

Maar waarom wil je het dan per se zoeter maken...ze hoeft het niet per se te eten. Ik zou dan na de eerste paar hapjes gestopt zijn en morgen weer een dag. Door er nu diksap in te gooien went ze nooit aan de smaak.

14. Lekker overdreven weer! Ik ken niemand die op zijn 20e nog steeds geen yogurt lust, hoor! ;)

15. ilona0903

ilona0903 Actief lid

Apr 18, 2013
    114
    0
    0
    Limburg
    Inderdaad overdreven! Ik zou het ook gewoon zo doen. Scheutje diksap erin 😊

16. Miles

Miles Fanatiek lid

Sep 22, 2013
    1,372
    885
    113
    Female
    Hier gebruiken we Griekse yoghurt (niet Griekse stijl maar echte, veel lekkerder :D) en er gaat gewoon lekker diksap door! Smullen! Vind zelf yoghurt zonder iets erin niet te vreten, dus ga het er niet door drukken.. Lekker zo :D

17. Zolief

Zolief Fanatiek lid

Jan 2, 2012
    1,413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Je hebt wel volle yoghurt en volle kwark geprobeerd? Dat is net slagroom! Geen suiker nodig.

Share This Page