Sinds 2 weken begonnen met groentehapje geven (zelfgemaakt) maar sinds die tijd krijst mijn dochter het uit als ze moet poepen. Er komen ook kleine knikkers uit zeg maar en ze heeft echt last. Net keek ik bij haar anus en zag ik zelfs kleine scheurtjes door het persen. Wat kan ik hieraan doen? En hebben jullie kindjes daar ook last van gehad?
Even pas op de plaats maken denk ik, en een paar dagen geen hapjes geven, tot haar darmpjes wat gekalmeerd zijn en de ontlasting normaal is. En dan opnieuw heel voorzichtig gaan introduceren: eerste dagen niet meer dan 2 a 3 theelepels, 3 dagen achtereen hetzelfde. Pure groente, geen mengsels (als je een potje geeft: lees de ingredientenlijst! Vaak is er rijst of appelsap aan toegevoegd!)
ze krijgt alleen zelgemaakt en 1 soort groente dit is de tweede keer wortel. En nog steeds maar een paar hapjes. Ik zal inderdaad even stoppen, misschien ook combi met overgang naar opvolgmelk?
Of het met de opvolgmelk te maken heeft weet ik niet, maar het kan heel goed van de bijvoeding komen. Ik zou inderdaad eventjes stoppen en het weer normaal laten worden en dan weer voorzichtig beginnen. Succes, lijkt me pijnlijk voor je kleintje!
ik heb het precies zo gedaan. alleen wortel als eerste hapje en dan 5 dagen lang ong 2 ijsklontjes. Dano had nergens last van. wel mengd ik het met moedermelk of nutrilon. opm het wat pappiger te maken. misschien is dat een idee, eerst een soort wortelmelk, langzaam aan steeds meer wortel. misschien houdt de melkj de darmen wel aan de gang
Ik had CB lijn gebeld en ze adviseerde me om even te stoppen met bijvoeding zoals Dirksmama zei. En dan pas weer beginnen wanneer haar ontlasting weer normaal is.