Mijn zoontje is vandaag 4 weken oud. Alles gaat heel goed op de voedingen na, die zijn echt drama! Eerst even de geschiedenis: Hij krijgt flesvoeding, direct vanaf de geboorte. Nutrilon standaard 1 in Avent flesjes. Hij dronk in eerste instantie te gulzig, een flesje van 100 cc in 5 tot 10 min leeg. Op advies van het CB na een week Nutriton toegevoegd, daar krijgt hij alleen erg veel krampjes van. 1,5e week geleden was hij ziek en begon hij met projectielovergeven en is hij nagekeken door de kinderarts. Die kon niets bijzonders vinden en dacht een virusje. Daarnaast heeft hij spruw, die nu nog steeds behandeld wordt (is echt bijna weg dus dat zou geen drinkproblemen meer moeten geven). Een halve week later moesten we naar de arts van het CB en die begreep echt werkelijk niets van de situatie. Dacht dat we de Nutriton tegen het spugen gaven, dus die raadde ons AR aan. Ben ik tegen in gegaan want ik denk niet dat hij echt overmatig spuugt (af en toe een mondje en soms iets meer, dan zitten we er wel eventjes onder), het is dat hij te gulzig dronk dat we die Nutriton gaven. Na het wel 10 keer te hebben uitgelegd op haar advies begonnen met Omneo dan maar tegen de krampjes. Omneo is ook dikker dus dat zou ook moeten helpen tegen de gulzigheid (die er al niet meer was). Huidige status: Ik krijg nu al dagen lang maar 6 flesjes (omneo met standaard gemengd) van tussen de 50 en 80 cc erin. Daar doe ik ruim een uur over per fles. Dus ik ben bijna 7 volledige uren aan het voeden per dag op zon 500/550 cc. Hij weegt bij laatste weging vorige week 4740 gram. Hij krijgt dus te weinig binnen. Zijn plasluiers worden iets minder vol, maar hij plast nog wel in elke luier. Zijn ontlasting komt eens in de 2 a 3 dagen. Ik heb echt van alles al geprobeerd: Kleine flesjes, grote flesjes, wisselende samenstellingen, wisselende temperaturen, andere flesjes, luier wisselen tussendoor om hem wakker te houden, kouder een flesje geven, juist warm leggen en een flesje geven. Hem vasthouden, hem niet vasthouden. Ik weet het gewoon niet meer. Mijn vraag: Zijn er nog dingen die ik kan proberen om hem weer aan het drinken te krijgen? Medisch is er dus niets mis, het moet aan de voeding liggen lijkt me dan?
Hoi, Wat vervelend als je zoontje niet wilt drinken. Dat is moeilijk want je kunt je zoontje niet dwingen, alleen evt. wat vaker een kleine hoeveelheid aanbieden. Sinds wanneer geef je nu de Omneo? Soms moeten kindjes even wennen als er wat in de voeding verandert, dit kan van een paar dagen tot 1-2 weken duren. Wel goed dat je het zo in de gaten houdt en bij twijfel anders nog eens het cb vragen. Groetjes Angelique
Hij krijgt nu een week de Omneo. Ik kan donderdag naar het cb toe, maar het lijkt me niet goed dat hij tot die tijd nog steeds zo weinig drinkt. Ook die kleinere hoeveelheden vaker helpen niet, hij spuugt de speen net zo hard er weer uit of stopt gewoon met zuigen. Zal het cb morgen even bellen of we niet al eerder terecht kunnen. Bedankt voor je antwoord Angelique!
Hoi! Ruim 1 uur per fles is wel heel veel. Dan moet hij heel veel moeite doen en kan het zijn dat hij te moe wordt om te drinken. Je hebt al grotere spenen geprobeerd? Het zou fijn zijn als je een fles/speen kan vinden waar hij ongeveer 15-20 minuten over doet. Dan heeft hij geen klachten dat het te snel gaat en is het ook niet te vermoeiend voor hem. Welke fles/speen geef je nu? Groetjes Linda
Grotere spenen dan maat 2 van Avent verslikt hij zich in, die zijn dus duidelijk te groot. Met maat 2 merk ik dat zijn drinktempo prima is, hij stopt gewoon alleen na 40 a 50 cc met drinken. De rest gaat dan heel erg langzaam en met veel moeite er in. Merk ook aan hem dat hij dan buikkrampen krijgt, dat zal ook niet helpen. Sinds gisteravond gaat het beter in het opzicht dat hij in ieder geval iets meer drinkt. Heb er nu sinds 8 uur vanavond flessen van 95, 100, 120, 115 en net een van 80 in gekregen. Ik vermoed dat het iets te maken heeft met de Nystatine, daar zijn we gisterenmiddag mee gestopt namelijk. Hij heeft ook sinds die tijd niet meer zo gespuugd, ik denk dat hij daar misselijk van is geweest. Edit: hij spuugt net weer alles onder Wat niet wil zeggen dat het nu helemaal goed is, ik heb net nog steeds 45 minuten over die 80 cc gedaan en de grotere flessen deed hij ook ongeveer 30 tot 45 minuten over. Heb gisteren ook nog weer nog een ander merk fles gehaald, ook deze maakt geen verschil. Het ligt dus echt aan zijn manier van drinken ben ik bang.
Hoi! Vervelend zeg! Het lijkt me goed om dit eens te bespreken met de arts. Misschien komen jullie dan wat verder. Heel veel succes! Groetjes Linda