hoi hoi Ik hoop dat u me kunt helpen.. Ik zit met het volgende.. Ons mannetje is nu ruim 6 weken oud.. In het begin heb ik bv gegeven maar door bepaalde omstandigheden zijn we 3 weken geleden overgestapt op volledige flesvoeding.. We begonnen met 6 x 120+4.. Algauw merkten we dat hij hier niet genoeg aan heeft.. Toen zijn we overgestapt op 150+5.. Ik gok dat hij nu zo'n 4300 gram weegt.. ALleen heeft hij aan 5 voedingen niet genoeg.. Ik probeer het zoveel mogelijk te rekken, maar dat is best lastig met een hongerig kindje.. Na de fles blijft hij behoorlijk lang doorhuilen omdat hij nog zo'n honger heeft.. Hij is nog te licht voor 5 x 180+6 dus daar mag ik nog niet aan beginnen.. Vandaag heb ik het CB gebeld met dezelfde vraag wat ik nu moet doen.. Ze zeggen dat ik me aan 5 voedingen moet houden, of terug gaan naar 6 x 120+4.. Maar aangezien hij daar niet genoeg aan heeft is dat ook geen optie.. Dus moest ik van hun gewoon 5 voedingen blijven geven.. Als hij blijft huilen van de honger is dat jammer maar heeft de kleine gewoon pech gehad.. Daar kwam het op neer.. Maar wat moet ik nu beginnen? Hij zit nu op 6 voedingen, puur vanwege het feit dat hij die fles echt nodig heeft.. maarja dit is natuurlijk geen goede oplossen.. Heeft u nog enig idee wat ik nog kan doen? Oja, hij krijgt Nutrilon 1 standaard en het CB wil/kan of heeft geen zin om uitleg te geven over andere voeding.. Heb al verschillende dingen gehoord over Forte.. Dit zou voeding zijn voor hongerige kindjes.. Kan ik dat ook gaan gebruiken? Wilhem niet zomaar van alles gaan geven zonder te weten wat het precies is.. Alvast bedankt..
Hallo, Belangrijk is dat je kindje ongeveer 20 minuten over een flesje drinkt voor een goede verzadiging. Gaat het sneller, dan kun je eventueel een kleinere speen proberen of met nutriton de voeding dikker maken. Wanneer dat niet werkt kan het geen kwaad om een voeding voor hongerige kindjes te gaan gebruiken hoor. Je kunt altijd nog even bellen met de voedingslijn van Nutricia voor advies over de overgang. Groeten eveline
Heb inmiddels gebeld met Nutricialijn.. Niet veel aan gehad eigenlijk.. proberen te rekken naar 4 uur tussen de voedingen.. 6 voedingen is op zich niet erg zei ze, als het maar niet structureel gaat worden en wel proberen om terug te gaan naar 5.. Ik wijd het ook een beetje aan een regeldagje, nooit meer aan gedacht.. vandaag zit hij op 6 flessen. 01.30 150+5 05.30 150+5 10.30 150+5 40cc laten staan 15.00 150+5 19.00 150+5 40cc laten staan 22.20 150+5 lijkt vandaag goed te gaan.. Deze tijden heeft hij trouwens zelf aangegeven.. Hij doet wel 15 tot 20 minuten over een fles.. ga het de komende dagen aankijken, of het na vandaag zo blijft ander haal ik nutriton in huis.. elk geval bedankt voor je antwoord.. Groetjes Roeltje