hydrocortison witte vlek

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sillaah, 6 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    Wij gebruiken heel af en toe een beteje hydrocortison voor ons zoontje zijn eczeem op zijn wang, we hebben al verschillende zalfjes geprobeerd en niets helpt tegen de jeuk. Omdat ik hydrocortison best troep vind gebruiken we het dus niet 2x daags.
    Nu heeft mijn man het gisteravond opgesmeerd en ook wat naast het eczeemplekje..
    nu worden we vanmorgen wakker is zijn hele wang wit, hele witte vlek rondom de eczeem !!
    :$
    Schrokken ons natuurlijk kapot, en ik heb me gek gezocht op het net of dat dit snel weer wegtrekt, maar kan niets vinden.
    Mijn man heeft net de huisarts gebeld en die zegt dat het wel weer weg trekt.
    Nou geen hydrocortison meer dus hier !
    (terwijl we het ook al jaren gebruikten voor onze dochter sinds ze 6 weken was die inmiddels 4 is)..

Heeft iemand hier ervaring mee ?? Trekt die witte vlek snel weg ??

2. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    jeetje
    maar is er niet verteld nooit naast een eczeem plek te smeren?
    mijn dochter heeft ook eczeem en ik smeer de plekjes in met een wattestaafje heel zuinig
    hoop dat die plek wegtrekt zeg!
    hier zou niet smeren geen optie zijn dan krabt ze zich voledig open
    dat is dus ook niet fijn

nou rustig aan

3. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    nou ons zoontje is nogal beweeglijk.. en mijn man heeft het er dus blijkbaar per ongeluk naast gesmeerd.. :( Hij voelt zich enorm schuldig nu.. :)

4. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    niemand ?:(

5. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Nee, wij gebruiken soms ook hydrocortison. Maar nog nooit witte plekken. Ik zou er niet meteen mee stoppen, omdat het nu een keer is foutgegaan. Misschien komt het ergens anders door.

En je man hoeft zich niet schuldig te voelen. Dat mag hij bewaren voor als hij willens en wetens iets heeft gedaan wat niet goed was ;)

6. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Ikzelf gebruik triamcinolon voor mijn eczeem, en dan krijg ik op die plek ook witte vlekjes. (is de eczeem weg, heb ik een witte plek...) en na een tijdje trekt dat wel bij ja, maar dat duurt bij mij wel even (paar maanden...) hoop dat het bij je zoontje eerder weg is, het is er misschien maar een keer naast gegaan, ik smeer die plekjes bij mij zo'n 3/4 keer per week in...

7. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    hier houdt dochterlief vaak ook een wat wittig plekje over als de eczeem weer voor even is verdwenen, maar niet als ik 1 keer gesmeerd heb en per ongeluk naast het plekje wat 'knoei'.

8. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Hormoonzalf geeft inderdaad witte vlekken. Ik heb het heel vaak op mijn handen omdat ik daar veel eczeem heb, de volgende dag is het altijd alweer weggetrokken. Het kan verder geen kwaad.

9. mroos

mroos Niet meer actief

Ik gebruik ook hormoonzalf en het geeft inderdaad af en toe een witte vlek, maar dat trekt weer weg hoor!
    Ik doe het nooit heel precies alleen op de wondjes, dan kan ik wel aan de gang blijven haha. Dat is echt geen ramp hoor, alleen je huid wordt er dunner van..

10. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb zelf veel last van eczeem, al vanaf dat ik baby was.
    Ook veel gesmeerd en vroeger hele witte plekken gehad in armholtes. Misschien niet wat je wilt horen, maar bij mij heeft het jaren geduurd voordat dit weg was :(

11. misa

misa Niet meer actief

Mm wat naar. Je vriend hoeft zich echt niet schuldig te voelen hoor! Doe je toch niet expres!
    Ik weet niet of het snel weg trekt, maar ik zou met hormoonzalf erg uitkijken, vooral in het gezicht. Kan je huisarts niet iets voorschrijven voor de plekken in het gezicht, wat minder heftig is?

Misschien kun je nu vaseline (lanette) op de plek en de witte plek smeren om het goed te verzorgen.
    Succes!

Deel Deze Pagina