Baby vroeg wakker..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door nazli21, 12 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    hoi dames,

mijn dochter is elke dag om 6 uur wakker en dit doet ze al 3 weken lang. Voorheen sliep ze gewoon door tot 7.30/8.00 uur.. Ik laat haar gewoon in haar bedje liggen en als ze begint te huilen geef ik haar speentje, maar ze heeft dan honger en geef ik haar een flesje.. Van het flesje drinkt ze maar 30 ml en dan slaapt ze ene keer wel verder en de andere keer niet.. om ongeveer 21.00 krijgt ze haar flesje van 200cc, dit drinkt ze soms leeg en soms niet en dan rond 23.00 uur geef ik haar slapend weer een flesje daaruit drinkt ze maar 40 ml ofzo..

Wat kan ik hieraan doen??

groetjes Nazli

2. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

ik heb werkelijk geen idee,....

mijn docher slaapt al sinds dat ze 9 weken is van 8 uur in de avond, tot 8 uur in de ochtend.....

nu als sinds 2 maanden dat ze om 6 uur wakker word,

3. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    ik denk dat je er niet veel aan kan doen het is al heeel vroeg licht tegenwoordig is haar kamertje helemaal donker ?
    mijn kinderen slapen op 1 kamer en hebben een rolgordijn maar komttoch net n streepje licht door ,
    in de winter slapen ze tot 7 uur en nu staan ze al om 6;15 naast ons bed :S (vcoordeel is wel dat we op tijd opstaan :p )

4. anomiem111

anomiem111 Actief lid

20 sep 2008
    330
    0
    0
    Volgens mij kan je hier niet veel meer aan doen dan het accepteren.

Hier ook een dame die na 6 maanden elke keer half 6 wakker was, nu met de zomertijd is het elke ochtend half 7. Echt heeeeeeeeeeeeeeeel soms, maar dan ook heeeel soms is het 7 uur of half 8. Maar dat komt haast niet voor.
    Ik heb het nu maar geaccepteerd want veel kan je er niet aan veranderen. Misschien dat je gewoon een flesje kan geven en haar daarna direct weer in dr bedje leggen?

Verder zou ik je dochtertje proberen niet meer om 23:00 uur wakker te maken, even kijken of ze vanaf 21:00 uur net zo vroeg wakker wordt als dat je haar nog een late fles geeft.
    Eventueel in de fles van 21:00 uur wat pap te doen? 2 schepjes ofzo? Dan kan ze daar waarschijnlijk de hele nacht lekker op slapen.

5. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Maar wat ik dan raar vind, ze wilt een flesje drinken en dan drinkt ze maar 30 ml.

ik hoop dat het een sprongetje is..

6. anomiem111

anomiem111 Actief lid

20 sep 2008
    330
    0
    0
    Ja een sprongetje zou ook kunnen hoor. Even afwachten dan maar :)

7. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ja dat zijn van die fases, straks verandert dat allemaal weer. Op dit moment er maar gewoon in mee gaan, je kunt het toch niet forceren.

8. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Hier al een half jaar hetzelfde probleem. Mag blij zijn als het 6 uur is, want meestal is ze eerder wakker. Het probleem is dat ik zelf al vanaf 4 uur wakker ben, gestressed, omdat ik bang ben dat ze weer wakker wordt.

Ik kan het nu wat beter handelen, maar in het begin kon ik er echt niet mee omgaan. Het is een kwestie van accepteren en hopen dat het beter wordt.

9. joel

joel Fanatiek lid

10 jun 2007
    1.162
    0
    0
    kapster
    best
    hier ook zo maar idd met geluk dat t geen half 6 is of eerder en ze maken elkaar op gegeven moment ook wakker dus zit ik er met 2 pff idd toegeven is t beste maar ja wel zwaar vind ik. hebal 8 a 9 maanden lopen klooien dus hoop op z wat goeds. succes en idd de laatste fles weg laten, komt ze dan flesje maar hier was da 1 of 2 x en sloeg daarna die fles over, wij hadden nach voeding va nutrilon voor laatste fles

10. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    dat zijn allemaal periodes.. de ene keer heeft je baby/kind veel slaap nodig en de andere keer wat minder. Doe je niks tegen lijkt mij.

Mijn dochter van 4 sliep als baby met 5 weken door tot 09.00 smorgens! Terwijl ze nu al 2 jaar lang elke ochtend om 05.30 klaar wakker is !
    De jonste slaapt nu na 8 maanden nog steeds erg slecht en wil om 05.30 een flesje om vervolgens verder te slapen tot 07.00.
    Slapen veranderd nu eenmaal constant..

11. ikkie124

ikkie124 Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.695
    0
    0
    Hier precies hetzelfde.. Meneertje sliep altijd het klokje rond van 19.00 uur tot ongeveer 07.00-08/00 uur in de ochtend en nu is hij al 2 weken om 06.00 uur wakker. Hij is bijna even oud, hij is van 5 deceeber, misschien een sprongetje want ik merk wel meer andere dingetjes.

12. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Ik hoop echt dat het een sprongetje is..

Ikkie, heeft jouw kindje wel honger dan als hij wakker word??

Ik ben bang dat mijn dochter gaat wennen aan het ochtendflesje.

13. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Ik zal proberen om haar late voeding over te slaan en dan kijk ik hoe ze gaat reageren..

14. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Mijn jongste is altijd rond 06:00 wakker maar kan hem dan wel weer terug leggen. Mijn oudste sliep wel tot 08:00 dus hopelijk gaat de jongste dat ook snel doen

15. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Isis, de oudste sliep ook snel door en nog steeds tot 8 uur soms wordt hij ook eerder wakker, maar niet heel erg vroeg.. Ik ben elke dag bang dat ze de oudste wakker gaat maken.

16. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Mijn oudste sliep eerder door maar de jongste ging veel sneller lang nachten maken. Hij slaapt wel 12 uur want hij ligt er ook vroeg in. Het komt hopelijk vanzelf als hij wat langer op kan blijven

17. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Vandaag weer om 06.00 uur wakker en ik heb pas om 0700 uur een flesje gegeven.. ze wilde wel eerder maar ik heb het volgehouden..

De kinderarts van kind en gezin vertelde me dat als Sara om 6 uur wakker werd haar geen flesje moet geven. Maar pas om 7 uur en dat ze dan zelf gaat regelen dat ze 1 uur later haar flesje krijgt en 1 uur later wakker word.

18. adi

adi Niet meer actief

Bedoel je je dochter van 5 maanden? Hoezo wennen aan het ochtendflesje? Is daar iets mis mee? Mag ze geen ochtendfles? (ik snap die zin niet helemaal denk ik)

Maar ze wordt dus wakker rond 6uur en heeft dorst, en drinkt dan een beetje melk. Ik vind het vrij menselijk klinken hoor met dit warme weer ;). Ik heb dat ook heel vaak met het warme weer, wordt je met een droge mond wakker en hebt dorst.
    Ik ga dan ook niet urenlang wachten totdat het tijd is voor het ontbijt en ik dan een slokje mag drinken.

EDIT: lees nu je laatste post. Ben ik de enige die dat zielig vind?? Je laat een kindje met dorst een uur wachten!! Omdat het nog geen 7uur is?? Misschien moet je haar leren om klok te kijken, dan kan ze weten hoelaat ze mag vragen om een fles.

19. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    voor mijn dochter van 5 maanden. Met wennen bedoel ik da ze gaat wennen vroeg wakker worden en altijd zo vroeg om een flesje gaat vragen.. Natuurlijk mag ze een ochtendfles alleen zo vroeg??

Als ze dorst zou hebben dan zou ze denk ik ook water willen drinken, maar dat wilt ze niet.

ik geef haar wel water hoor als ze gelijk wakker wordt..maar met de uren zei de kinderarts tegen me, dat ik moet wachten..

Deel Deze Pagina