Hallo, Mijn meissie van 6 weken heeft last van verdikte ontlasting en ze heeft hier ook last van je ziet dat ze moeite heeft met poepen wordt rood en moet heel hard pedsen en begint dan te huilen...zo zielig...nu doe ik al meer water in de voeding maat heeft er hier nog iemand tips!? Hoor het graag!
Buikje masseren, badje wil ook nog wel eens helpen, fiets-beweging maken met haar beentjes terwijl ze op d'r rug ligt... Temperaturen wil ook nog wel eens wat opwekken, desnoods met een beetje vaseline op de thermometer.
- Twee theelepels olijfolie aan 1 fles per dag toevoegen - Luctulose halen bij de apotheek - Bronwater gebruiken ipv kraanwater
Lactulose wordt afgeraden onder de 6 maanden, daar kunnen baby's echt flinke krampen van krijgen, misselijk van worden en enorm winderig. Zou dat echt niet op eigen houtje gaan geven aan een kindje. Microlax (= mini-klysma) werkte hier wel heel goed toen ze echt volledig verstopt zat, maar ook dat zou ik altijd in overleg met de ha doen!
Mijn zoon heeft juist luctolose gehad toen hij zo klein was omdat hij toen nog geen ander medicijn mocht, vanaf dat hij 6 maanden oud is krijgt hij Forlax JR.