geen babyborn interactief maar een gewone

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door snoebeltje, 2 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. snoebeltje

snoebeltje Bekend lid

3 mrt 2009
    951
    3
    18
    Ik werk in de psychiatrie
    Haarlem
    Hallo meiden.
    Mijn dochter heeft van haar oma een babyborn gekregen vorig jaar. Ze heeft een "gewone"gekregen, geen interactieve. Deze lijkt in alles op de interactieve zoals jullie misschien wel weten.
    Nogal misleidend vind ik zelf want nu komen we er achter dat je vanalles kunt kopen maar dat is allemaal voor de interactieve babyborn.
    Ik vind het lullig om tegen mn moeder te zeggen dat we beter een interactieve hadden kunnen kopen.
    Wat zouden jullie doen, misschien omruilen en niks tegen mn moeder zeggen? Maar dan is het niet meer de pop die ZIJ gegeven heeft.
    Of gewoon: dan maar geen interactieve spullen kopen (auto, scooter etc)?
    Een luxeprobleem hoor daar ben ik me terdege van bewust;)
    Ik denk zelf om gewoon de pop de pop te laten, dan maar geen interactieve speelgoedjes en zelf fantaseren.
    Ze vraagt er ook niet om ofzo.

2. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    mijn dochter heeft dan wel een interactieve baby born maarik koop geen auto paard er bij ik vind het nog al duur, de baby born heb ik ooit is gewonnen bij een prijsvraag.

mijn dochter mist het ook niet dat ze geen auto of paard er voor heeft.
    ze heeft het veelste druk om de pop te badderen en aan en uit te kleden

3. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

#3 chantal1985, 2 nov 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 nov 2013
    Wij hebben wel de interactieve pop gekocht, die krijgt ze dan met kerst. Vonden het een mooie, complete set. En het geld ervoor hadden wij van m'n opa gekregen. Maar gaan al die 'onzin' (scooter, paard, keuken, etc...) niet erbij kopen. Vonden het wel een 'must' dat hij eventueel kon plassen, eten, in bad, etc. Wie weet denken we er in de toekomst anders over, ligt er ook aan wat voor extra's er nog bij gaan komen. Maar wat er tot nu toe is, vind ik de moeite nog niet waard...

4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.138
    8.869
    113
    J. heeft ook een gewone Baby Born. Ze vraagt niet om al die dingen die bij de interactieve pop horen...snap ik ook wel: ooit een baby in een auto of op een paard zien zitten...? :( Hier is de pop een baby, hij heeft luiers, kleertjes, flesjes, een bedje, enz.

5. ariel3

ariel3 Actief lid

27 mrt 2009
    477
    0
    0
    Frankrijk
    Waarom koop je er niet gewoon een interactieve Baby Born boy bij?
    Mijn dochtertje heeft de interactieve Baby Born en de gewone Baby Born. De interactieve heb ik 2 maanden geleden nieuw gekocht en de gewone kwam ik vlak erna tegen voor 4 euro op een rommelmarkt.
    De interactieve heeft nu al een enorme kras op haar gezicht van het speentje proberen erin te doen terwijl de tweedehands gewone pop er echt nog als nieuw uitziet. Ik vind dus dat de interactieve pop sneller beschadigingen oploopt. Daarentegen heeft de gewone pop geen knopje om te plassen maar die loopt zo leeg na het drinken. Dus ze hebben eigenlijk allebei voordelen en nadelen afgezien van het interactief zijn of niet. Ik koop er binnenkort nog een jongetje bij en dan ga ik voor de gewone pop, omdat het gezichtje daarvan langer mooi blijft.
    In jouw geval zou ik zeggen of er een interactief jongetje bij kopen of het gewoon zo laten. Liever een pop die niet interactief is en er mooi uit blijft zien dan een interactieve pop die een paar maanden later al krassen op het gezicht heeft.

6. Sidei

Sidei Actief lid

26 mrt 2008
    188
    17
    18
    Litouwen
    Ik zou gewoon geen interactieve spullen kopen. Mijn dochter heeft interactieve pop, maar vraagt helemaal niet om interactieve bijbehorende dingen (auto, paard, etc.). En ik heb ontdekt dat kleertjes voor primature baby's kosten minder duur dan de kleertjes, die speciaal voor Baby Born zijn gemaakt en ze passen gewoon prima ;) Misschien lijk ik een gierige moeder, maar ik vind het belachelijk om zo'n prijs voor de kleding voor een pop te betalen.
    De pop omruilen zou ik niet doen, want ik zou de gevoelens van oma niet willen kwetsen :)

7. snoebeltje

snoebeltje Bekend lid

3 mrt 2009
    951
    3
    18
    Haarlem

8. snoebeltje

snoebeltje Bekend lid

3 mrt 2009
    951
    3
    18
    Haarlem
    Nee hoor dat lijk je helemaal niet! En inderdaad dat wil ik niet!!! Want ik heb de liefste moeder van de wereld.

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Als je meisje er helemaal geen belang bij heeft, dan is het dus puur jullie gevoel? Ik zou 't lekker zo laten. Ik herken het wel; mijn babyborn pop van vroeger was nog helemaal goed, daar speelt mijn dochter nu mee. Jammer hoor, dat we haar nu geen pop voor dr verjaardag of sinterklaas konden geven, ze heeft hem al!

10. Lovely24

Lovely24 Niet meer actief

Hier wel een interactieve Baby Born pop, maar heb er nog niet echt de meerwaarde van gezien hoor.
    Ze heeft ook de cabrio staan, maar daar speelt ze vrij weinig mee. Het is vooral flesje geven, luier verschonen en wandelen met de poppenwagen.
    Al heeft ze nog niet door dat de baby ook echt kan plassen etc. maar dat scheelt nu nog een hoop geklieder met water :p

Had hiervoor nog een 'oude' baby born liggen van mijn oppaskindje, en die is kapot gegaan dus toen heeft ze deze gehad.
    Wat ik een groot voordeel vond is dat deze veel lichter is, die oude was best wel zwaar voor haar, was soms lastig met spelen.

Maar zo lang je dochter gewoon lekker met deze pop speelt zou ik de interactieve accessoires lekker laten gaan.

Ik zat trouwens te kijken voor 5 december voor het Baby Born bad met douchekop etc erbij.
    Maar die kost dus 35 tot 40 euro. Terwijl ik denk dat ze een gewoon poppenbadje van 10 euro net zo leuk vind waarschijnlijk :p

11. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Mijn dochter heeft ook geen interactieve babyborn, maar wel het paard en de afstandbestuurbare quad. Kan ook prima samen hoor.
    Het paard heeft ze een tijd leuk gevonden (van szus gekregen trouwens, want had zoiets nooit zelf bedacht). En omdat dat goed aansloeg, heeft ze de quad ook gehad. Maar echt veel speelt ze er niet meer mee (tis sowieso geen speelgoed-kind..)
    Poppen worden hier verder wel vooral gebruikt als baby en laatste jaar ook wat bezig geweest met t haar (speldjes, staartjes, vlechten), dus dan heb je sowieso niets meer aan zo'n kale babyborn :p

12. Bika

Bika Niet meer actief

Alle interactieve speeltjes zijn door middel van een druk op een knop ook voor andere poppen te gebruiken. Enige verschil is dus dat de interactieve pop geen druk op de knop nodig heeft

Deel Deze Pagina