Hoi allen! Na bijna een jaar proberen zwanger te worden heb ik voor het eerst het gevoel dat het raak zou kunnen zijn, maar toch... Afgelopen zaterdagochtend heb ik heel duidelijk mijn eisprong gevoeld. En afgelopen woensdag begon ik heel erg licht bloed te verliezen (lichtroze) bij het vegen. Donderdag was dit nog steeds erg weinig en meer donkerbruin en lichtrood. Ik dacht dus aan een innestelingsbloeding. Precies een week voor mijn NOD. Vannacht ben ik gaan slapen met lichte buikkrampen (dezelfde als wanneer ik ongesteld ben), en vanmorgen werd ik wakker en had ik behoorlijk wat bloed in mijn onderbroek, en weer menstruatiekrampen....Krampen hebben tot ongeveer een uur geleden aangehouden. Dan weer meer, dan weer minder. Vervelend, maar goed te hebben. Bloed echter is best veel. Nog niet zoveel als tijdens een aardige menstruatie, maar ik moet wel een verbandje in. Het is helder- tot donkerrood zonder stolsels, maar wel licht slijmerig. Ik heb echt nog nooit tussentijdse bloedingen gehad, en ben altijd regelmatig ongesteld (26, soms 27 dagen). Kan dit nog steeds een innestelingsbloeding zijn, ondanks de krampen en hoeveelheid bloed? Is het een veel te vroege menstruatie (kan ik me eerlijk gezegd niet voorstellen), of is het helaas heel erg vroeg misgegaan en verlies ik een vruchtje?
Ik ben bang dat dit geen innestelingsbloeding kan zijn. Een innestelingsbloeding komt vaker niet dan wel voor en dat is zeker niet zoveel bloedverlies plus krampen. Ik denk dat je deze keer eerder ongesteld bent geworden. Of dat het om een tussentijdse bloeding gaat. Een miskraam kan het niet zijn, aangezien de innesteling pas een week tot 10 dagen na je eisprong is. Als je niet zwanger bent, word je gewoon ongesteld en spreek je niet van een miskraam. Tevens is er nu helemaal geen vruchtje, want dat ontstaat pas als je ruim 5 weken zwanger bent. Als er iets gaande zou zijn, dan is er nu alleen nog maar een microscopisch kleine bevruchte eicel. Met het blote oog niet te zien. Je zou voor de zekerheid een zwangerschapstest kunnen doen als je twee weken na je eisprong zit. Succes!
Ik snap dat je zegt dat het ws de menstruatie is, maar dan zou het echt voor het allereerst zijn in de ruim 25 jaar dat ik al ongesteld word, dat ik niet op de 26 of 27 dagen zit. afgezien van mijn vorige zwangerschap dan.... Als ik ongesteld ben verlies ik ook altijd stolsels, nu in het geheel niet... Omdat het bloeden begon precies in de termijn die voor een innesteling staat, moest ik daaraan denken. Ondanks dat het niet heel vaak voorkomt, heb ik ook een innestelingsbloeding gehad bij mijn vorige zwangerschap. Deze was alleen veel lichter en duurde maar een dag. Ik probeer geen oogkleppen op te hebben hoor, en ik weet dat je alles pas zeker kan weten na een test na je NOD, maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat ik een vervroegde menstruatie heb.... Ik kan me wel voorstellen dat het mis is gegaan (ik noemde het al bewust geen miskraam), ik weet alleen niet of je dat dan kunt merken voordat je oorspronkelijk ongesteld zou zijn geworden. Weet dat ik nog een weekje geduld moet hebben. Vind dat op dit moment alleen een beetje moeilijk..
Spannend! Hier exact hetzelfde. 9 feb eisprong gehad en op 13feb lichtroze slijm. Paar vegen gehad, meer niet. Op zondag (7dpo en precies een week voor normale menstruatie) beetje helderrood bloed. Dacht ook vroeg ongesteld te worden, maar zette niet door. Van 7-10dpo iedere dag 1 stringinlegkruisje met wat helderrood bloed gehad. Sinds woensdag niks meer. Heb ik ook nog nooit gehad de afgelopen 23 jaar. Is moeilijk, maar meer dan wachten kun je helaas niet, al snap ik heel goed dat het moeilijk is. Succes. Hopelijk toch een innesteling.
@esje; dan is het ook spannend voor jou! Zondag mag je dus testen! Ik hoop voor je dat het raak is. Frustrerend om te moeten wachten als je lichaam iets heel anders doet dan je gewend bent....
Ik weet het ook niet wat het is. Afwachten helaas . Ik had in oktober ineens een cyclus van 17 dagen, daarna was het gewoon weer 27, zoals gebruikelijk. Alsof het even gereset moest worden ofzo... Ik hoop natuurlijk voor jou dat het een innestelingsbloeding is