Ik heb nu al een paar dagen keelpijn. Ik neem enkel voor het slapen gaan paracetamol. Wat mag je eigenlijk wel gebruiken tegen keelpijn in de zwangerschap? Ik heb al ijsjes in huis, keelsnoepjes, zoute drop, thee met honing. Maar niet echt het idee dat het helpt tegen de pijn..
Heb je een eetlepel honing geprobeerd? Dus zonder thee, echt puur. Bij mij helpt dat altijd! Verder qua medicijnen durf ik het je niet te zeggen. Beterschap!😘
Ik ben zangeres en heb als ik niet zwanger ben en merk dat ik keelpijn krijg een heel stramien om dit aan te pakken. Nu merkte ik dit een aantal weken geleden ook maar nu ik zwanger ben mochten de normale dingen niet. In overleg met apotheek heb ik het volgende gedaan wat heel goed hielp tegen een beginnende verkoudheid. Gorgelen met Chloorhexidine, goed achterin de keel en proberen zo min mogelijk door te slikken. Dit is het werkende bestandsdeel van Strepfen wat nu niet mag door de pijnstillers. Daarnaast mocht je ook gaan hoesten Natterman Bronchicum extra sterk mag wel gewoon. Hoop dat je je snel beter voelt! Kleine toevoeging, bij mij mag Natterman maar overleg toch even met je apotheek misschien conflicteert het wel met iets anders.
Je kan dan ook beter een paar dagen 3x daags 2 pcm nemen, dan alleen voor het slapen. Dan bouw je een veel betere pijnstillingsspiegel op.
Oh dat wist ik niet liekje81 goed dat ik dat nu weet.. het gaat inmiddels al wat beter.. nog wel erg vol..