verstopt ei

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by rach84, Sep 15, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. dit is mijn 2e hormoongestimuleerde ronde voor IUI behandeling. ik ben een paar keer naar de gyneacoloog geweest voor een follikelmeting, maar tot nu toe (dag 15) geen vergrote follikel gevonden.
    nu is er (zonder bloedtest oid) overgegaan op verhoging van hormonen (1,5 keer verhoogd). kan het zijn dat de folikkel verstopt zit, en zo ja, wie heeft dit meegemaakt?

2. Makkie

Makkie Niet meer actief

Hee meid, ik kan je helaas hiemee niet helpen.... hoop dat een ander raad weet en je kan helpen. Veel succes verder hoor!

3. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

Jun 22, 2005
    5,245
    0
    0
    Amstelveen
    Rach ik weet het ook niet meis :(

4. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Hoi Rach,

Een follikel kan niet verstopt zitten. Als je een follikelmeting hebt gehad (inwendige echo) en de gyn heeft goed gekeken, dan kun je er vanuit gaan dat er inderdaad geen grotere follikel zat. Deze is heel duidelijk te zien met het blote oog, een ronde/ovale zwarte cirkel. Als je wat meer echo's hebt gehad, dan zie je ze zelf al snel zitten op het beeldscherm. De dosis hormonen kan inderdaad zonder bloedtest gewoon verhoogd worden. Het is even afwachten of je daar op dit moment nog goed op gaat reageren. Het kan zijn dat er de bij de volgende fm dus wel een follikel te zien is, die duidelijk groter is dan de rest. Het kan ook zijn dat het wat langer duurt voordat je reageert. Bij mij ging het zo dat we net zo lang door gingen met metingen en de dosis aanpassen, totdat er een eisprong aan zat te komen. Soms betekende dit dat het pas op dag 25 ofzo was. Maar dat is helemaal niet erg, dat kan geen kwaad. Het kan ook zo zijn dat je gyn liever je cyclus afbreekt en daarna opnieuw wil beginnen nadat je ongesteld geworden bent. En dan dus meteen vanaf dag drie mbv een hogere dosis hormonen. Dat is bij elke arts weer anders.

Heel veel succes & ik hoop dat deze dosis wel goed aanslaat!

Groetjes,
    Jippie

5. hi Jippie

bedankt voor je antwoord! je hebt me echt gerustgesteld! echt super :)

liefs

6. hier kan een slotje op:) ik weet het nu!
    bedankt

7. bengel

bengel Niet meer actief

ik heb dat ook gehad:
    eiblaasje bleef klein, maar hormoon was verhoogd aanwezig. Dat komt doordat het hormoon erder stijgt dan blaasje groeit, dus grote kans dat ie er de voglende FM is!
    Daarom mocht ik dus NIET zomaar ophogen van dosering zonder bloedtest, en dat was maar goed ook: op maandag 2 van 10 die dag bloed geprikt, hormoonbepaling was hoog, dinsdag een FM: 18 en 17 mm..kop opo he...

8. was vandaag weer voor fm, er zaten nu een paar groeiende, dus gelukkig nog geen eisprong! deze cyclus duurt gewoon een week langer. maar eind deze week de IUI, yes!
    dank je voor je berichtje bengel!

9. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Hoi Rach,

Een follikel groeit hooguit 2 mm per dag, als hij op volle snelheid gaat. Dus als je regelmatig op controle gaat (en de gyn berekent dat wel), dan mis je vast je eisprong niet, hoor! Ik denk dat de snelheid van Bengel wel een absolute uitzondering is! ;)

Succes maar weer!

Groetjes,
    Jippie

10. bengel

bengel Niet meer actief

dat is dus niet zo jippie...dit kan, je kunt nml vertraagd reageren. Een ei groeit gemiddeld 2 mm, maar echt elke maand is anders, de ene maand op dag 22 pregnyl, afgelpen maand al op dag 10...dat is dus PCO zeggen ze dan tegen me...elke keer wel wat anders..geen uitzondering, is mij, en iemand anders ook al overkomen...

Share This Page