Goedemiddag, Ik ben op het moment een beetje aan het 'klooien' met de bv. Mijn zoontje heeft nooit echt goed kunnen aangeven dat hij honger heeft, dus bv op verzoek is nooit echt gelukt. Gevolg is dus dat hij voeding op mijn verzoek krijgt, en dat is eigenlijk altijd goed gegaan. Zelf soms een regeldagje ingelast als bv terugliep. Hij krijgt nu nog 4 voedingen per dag. Ik merk dat hij de eerste en de laatste goed drinkt, maar de 2 overdag een stuk minder. Hij is geen lange drinker (5 mins per borst), maar nu is het soms maar 2 minuten en dan maar 1 borst. Aan bijvoeding eet hij nu 1 stuk fruit, 1 boterham met roomboter en 1 kleine aardappel met 100 gram groenten. Volgende week is hij 9 maanden. Zou dit betekenen dat hij aangeeft dat hij naar 3 voedingen wil? Of geef ik hem te veel bijvoeding? Heb eigenlijk sinds pas een weekje een late droomvoeding eraf gehaald (die kolf ik nu rond 22.00uur voor de zekerheid). Wat is wijsheid? Alvast bedankt! Groetjes Sam
Tja, als hij goed groeit en gedijt is er niet zo veel aan de hand. Ik zou wel 3 voedingen overdag aanhouden, al is het maar een paar slokken voor of na het eten. Of kolf dan een beetje wat je in een bekertje bij de boterham geeft. Door dat moment nog aan te houden houd je ook je voeding nog in stand. Wanneer je ineens naar 2 voedingen gaat kan het zijn dat je kindje of 's nachts wil inhalen, (hoeft niet) of dat je productie ineens keldert. En het is de vraag wat je hier zelf in wilt. Een jaar borstvoeding is natuurlijk heel mooi voor hem!
Hoi Heidi, Dank voor je reactie. Hij krijgt nu nog 4 voedingen hoor overdag. Die droomvoeding was een 5e Die kolf ik nu nog, maar komt weinig uit nog haha. Ik begreep van de opvang dat hij ook regelmatig melk laat staan. Ik kijk het nog even aan, maar naar 3 voedingen zou dus geen probleem moeten zijn? Hij doet het hartstikke goed. Groeit goed, is vrolijk en een lekkere bollie. Ik ben alleen wel bang dat mijn productie terug gaat lopen. Hij is zaterdag 9 maanden, dus ik zou in de buurt van een stabiele productie kunnen zijn. Maar ik blijf `s avonds voor de zekerheid toch nog maar even kolven... Groetjes Sam