Vanwege aanhoudende problemen, kolf ik sinds enkele weken alle voedingen en geef die met de fles aan mijn zoontje. Wat ik nu doe is 3x per dag beide borsten kolven. Ik kolfde altijd 300 ml per keer (dus 150 ml per borst per keer). Iedereen waarschuwde me om vaker te gaan kolven dan 3 x per dag, omdat mijn productie anders terug zou lopen. Maar in plaats van dat het minder wordt, blijft mijn melkproductie maar toenemen. Ik kolf nu wel 400 ml per keer, en mijn borsten lopen na het kolven meteen weer vol. Het resultaat is dat ik de hele dag met zulke zware, volle borsten rondloop! Ik heb continu hoofdpijn en pijn in rug, nek en schouders. Ik zou dus zó graag willen dat ik mijn melkproductie wat terug kon dringen! Maar hoe doe ik dat? Ik kolf maar 3 x per dag, dus minder vaak kolven is ook niet echt een optie lijkt mij. Of moet ik minder mililiters per keer gaan kolven? Is er dan geen risico op een borstontsteking? Ik hoop dat je me kunt helpen, want voor mij zou dit al een reden zijn om te stoppen met BV....
inderdaad, je kunt dus minder mililiters gaan kolven. verder kun je de tijd van het kolven verminderen, dus als je nu 10 minuten per borst kolft maar 7 minuten per borst te gaan kolven. ook kun je kijken of je kolf in te stellen is op zuigkracht. wanneer je dit kunt regelen zou ik de zuigkracht ook wat naar beneden brengen. wat betreft de borstontsteking. houd altijd goed in de gaten dat er geen harde plekken in je borst komen en dat er geen rode plekken op je borst te zien zijn. dan moet je allert zijn en bij het kolven de harde plekken mee wegmasseren. echter loop je altijd een kans op borstontsteking. waarschijnlijk zal je lichaam zich aan gaan passen aan de productie die je nodig hebt, echter bij de een gaat dit sneller dan bij de ander.