Hoi! Nav een topic hier over steunzolen.. Mijn kinderen hebben erge platvoeten. Zijn er hier ook mensen met kinderen die eerst erge platvoeten hadden en dit overgroeid zijn? Wat heb je gedaan om dit te bevorderen? Gisteren namelijk bij de schoolarts geweest die aangaf dat het wellicht niet over gaat.
mijn man heeft nog steeds platvoeten. Als kind heeft hij wel steunzolen gehad maar ik heb ze iig nooit gezien. hij loopt goed en heeft gympen en slippers aan zonder zolen en ik heb hem nog nooit horen klagen
Ik heb hele erge platvoeten en al vanaf jongs af aan zolen gehad (oa hiervoor). Het is nooit overgegaan, maar veel meer klachten dan ik vroeger had, heb ik nu niet.
Hoi Anneliesje, maar je draagt nog wel de steunzolen of niet meer? en wat zijn de klachten? mijn kinderen geven dat nog niet zo goed aan.
Dit heb ik ook. Ik heb nu al jaren geen steunzolen meer, draag wel altijd 'goede' schoenen, maar dat is meer vanwege artrose in mijn knie dan vanwege mijn voeten, daar heb ik nooit last van.
Ik heb ook platvoeten en al vanaf het begin ik ging lopen steunzolen. Inmiddels draag ik geen steunzolen meer maar dat heeft met het uiterlijk te maken, steunzolen passen niet overal mooi in. Dus gewoon eigenwijs.... Mijn klachten bestaan uit vermoeide voeten, pijn bovenop de voet, eelt ontwikkeling op "rare" plaatsen op mijn voet, knie en rugklachten. Niet alle klachten komen alleen van de platvoeten maar het heeft er wel mee te maken. De rugklachten komen ook door een deels versleten rug.
Heb zelf ook al sinds mijn kindertijd steunzolen, vanwege stugge/starre platvoeten. Altijd netjes gedragen, op controle bij de orthopeed geweest en regelmatig nieuwe. Maar geholpen om betere voeten te krijgen .... dat is niet gelukt. Steunzolen zijn hulpmiddelen. Dat wil niet zeggen dat je door het dragen daarvan goede voeten krijgt. Soms trekt de stand van de voeten tijdens de groei enigszins bij, maar als dat niet het geval is, m.n. bij forse standsafwijkingen kunnen steunzolen wel eens blijvend zijn. Onze dochter van 7 heeft ook steunzolen, veel helpt het bij haar ook (nog) niet. Wel klaagt ze veel minder over pijnlijke en vermoeide voeten, vooral bij lang staan.
Ik had vroeger platvoeten, ook steunzolen hiervoor gehad, maar daardoor kreeg ik juist pijn in mijn voeten. Dus weigerde deze vaak te dragen. Toch later nog een keer laten controleren hoe mijn stand was, en was helemaal bijgetrokken
hier ook platvoeten al van kleins af aan. Steunzolen gehad en een poos niet gedragen. Toen kreeg ik dus erge rugklachten enzo, dus toch weer aan de steunzolen. En nu is dat onder controle.