Hallo, Mijn dochter is 8,5 mnd en haar schema is nu: 7.00 fles 180/6 met rijstbloem 8.30 fruithap 11.30/12.00 boterham met smeerkaas/worst of appelstroop Met wat diksap of kruidenthee 13.00 fles 120/4 15.00/16.00 soepstengel+diksap of water 18.00 aardappel/rijst/pasta+ groente+vlees/kip/vis Evt paar hapjes magere yoghurt met diksap erdoor 19.00 fles 180/6+ granenpap Alle vaste voeding gaat geweldig. De ochtendfles bijna altijd leeg. De middag fles drinkt ze slecht 50 tot 100 cc. De thee en water (niet zo lekker denk ik) en de diksap drinkt ze over de hele dag ook niet veel meer dan 50 tot 100cc. Mijn vraag is: hoe veel cc vocht moet ze binnenkrijgen en heeft u advies over hoe verder met het gebrek aan interesse voor de middagfles. Ook twijfel ik hoe verder met de pap. Wil de avond pap graag houden omdat ik denk dat ze goed slaapt er op. Voorheen gaf ik ook rijstbloem om dit tijdstip. Is er nog iets anders (meer) wat ik haar kan aanbieden in de late middag. Ik merk dat ze best wat meer lust dan een soepstengel. Of moet ik haar meer brood geven? Ze is niet te licht of te zwaar, poept en plast goed en is actief. Ik geef geen potjes alleen zelfgemaakt. Graag uw advies voor dagschema. Groetjes, Sept
Hallo, Als richtlijn wordt 120 ml vocht per kg lichaamsgewicht aangehouden. Je kunt eens proberen om de middagfles aan te maken met wat slappe rooibosthee zodat er een smaakje aan zit. De fles kun ook eens wat kouder dan normaal aanbieden. Het schema ziet er verder keurig uit. 1 boterham zou toch wel genoeg moeten zijn. Vanaf 1 jaar kun je overgaan op 2 boterhammen. Groetjes Sanne