Onze kleine heeft enorm last van krampjes. Af en toe laat hij veel windjes en hoor ik hem pruttelen, maar over het algemeen heb ik het idee dat de lucht er niet uit komt. Hij drinkt enorm gulzig en heeft zijn fles erg snel leeg. (10 minuten) Ik heb geprobeerd om hem halverwege zijn fles te laten boeren maar als ik de fles er halverwege uit trek zet hij het op een krijsen. Tijdens het drinken lijkt het net alsof ik het in z'n buik hoor plonsen. Heb(ben) jij (jullie) misschien tips voor ons?
Hoi, Dat is niet fijn als je zoontje zo'n last heeft van krampjes. Het drinktempo kan hier een grote rol in meespelen. Een goed drinktempo voor een voeding is 15-20 minuten. Wanneer het drinken sneller gaat kan dit ook eerder voor meer krampjes zorgen. Kun je nog een speen met een kleiner gaatje nemen? Misschien kun je dan eerst kijken hoe het gaat met de krampjes. Ik weet niet welke voeding je nu geeft maar er zijn ook speciale flesvoeding voor krampjes (Friso Comfort). De ontlasting kan per kindje verschillend zijn. De een heeft 3 x per dag ontlasting en de ander 1 x 3 dagen. Alles is goed zolang als je kindje er maar geen last van heeft. Het moet ook niet waterdun zijn zodat het de luier uitloopt of meer dan 5 x per dag. Groetjes Angelique
Hoi Angelique, Bedankt voor je antwoord. We gebruiken flesjes van Avent, speentje met 1 gaatje. Kleiner dan dat hebben ze niet bij Avent. Misschien moeten we eens kijken naar andere flesjes. Mijn man heeft pas andere voeding gekocht (nog niet gegeven) voor bij spugen en krampjes. We gaan dat ook maar een proberen. Nou kan je als je op nieuwe voeding over gaat altijd het beste eerst mengen maar van deze is de bereiding anders als de standaard voeding. Hoe kunnen we daar het beste mee omgaan? Groetjes, Wieteke
Hallo! Het is belangrijk om altijd de bereidingswijze van de Comfort aan te houden, de Standaard mag hier ook in opgelost worden dat is geen probleem. Bij een combinatie van deze voedingen of geheel Comfort is de voeding wat dikker en zou je kunnen kijken of je misschien wel de speen kan behouden. Succes! groeten Femke