Hallo Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik heb een zoon van 5 maanden. S'morgens krijgt hij om 7:00 de fles gaat dan slapen toto 10:00 en is dat de hele dag wakker. Hij krijgt om 11;00 fruit om 12:30 een fles. Dan gaat hij na een half uurtje zeuren en wrijven en dan ga ik met hem naar boven. Zodra ik zijn kamertje in kom is meneer klaar wakker en ligt ie op de commode te vertellen. Ik leg hem dan in bed en dan is het huilen. Ik ga erheen aai hem wat en ga weer weg. Dit hou ik ong een uur vol en dan haal ik hem er maar weer uit. Dan ligt ie heerlijk in de box te spelen en krijgt om 17:00 weer een fles. Nou dan is hij echt moe en leg ik hem weer in bed.....en weer gaan we huilen. Na een uur weer eruit en dan de box in. Rond 19:30 gaat hij enorm zeuren om zijn laatste fles. Die krijgt hij dan om 20:00 ( ja veel te vroeg) en dan gaat hij slapen.......s' nachts wordt hij ook nog een keer of 5 wakker......speen erin en dan gaat hij wel weer verder. Ik heb nog een dochter en die wordt er gelukkig niet wakker van maar overdag heeft zij ook de aandacht nodig en dat gaat soms echt niet........ Ik weet het niet meer hoor. Radio aan radio uit Gordijnen open gordijnen dicht licht aan licht uit. In de wieg...in de wagenbak...in het ledikant. Inbakeren.......... Laten huilen..... Alles heb ik geprobeerd....weet iemand hier nog een tip. Ik kreeg vandaag van iemand te horen dat ik hem anders melatonine moet geven......maar er moet iets zijn. Ik denk zelf dat er iets is met zijn kamertje........maar gister heeft de wagenbak in onze kamer gestaan en toen wilde hij ook niet...
Heb je al eens een draagdoek geprobeerd of hij daar wel in wil slapen? En is het probleem niet dat hij helemaal overprikkeld is? Hou je bijvoorbeeld een strak ritme aan (daarmee bedoel ik voorspelbaarheid, etc.). Misschien dat hij wel al wat eerder signalen geeft van moeheid. Gaapje, wrijven in de oogjes, duimen, jengelen, rode wangetjes,etc. Onze dochter gaat naar bed zodra ze een van deze signalen laat zien. Als ik haar dan nog verschoon is ze ook weer helemaal hyper en ook als ik haar in bed leg. Maar dat heeft er m.i. mee te maken dat ze blij is dat ze in haar bedje ligt. Ze valt vervolgens dan ook rustig in slaap. En hoe lang slaapt je zoontje al slecht? Is dat altijd al zo geweest of is het nu ineens begonnen? Kan ook met een sprong te maken hebben.
mijn meisje van 4 1/2 maand slaapt ook ontzettend slecht. Ik wacht ook op de eerste tekenen van slaap en dan gaat ze naar bed. Vaak is het gelijk schreeuwen als ze haar matras aanraakt, overstrekken enz. Troosten helpt niet, ze blijft schreeuwen, laten huilen helpt niet......dus uiteindelijk haal ik de stofzuiger en slaapt ze binnen 10 seconden......ik snap niet waarom we steeds ruzie moeten maken:x:x:x:x:x
Hallo, Ik ben mama van een dochter van 5 maand.( en een zoon van 3,5) Ze slaapt wel overdag ,maar erg gebroken half uurtje hier , half uurtje daar. Ik doe haar in bed eigenlijk standaard 1,5 uur na haar laatste slaapje, of als ze rode wangen krijgt. Wel in haar eigen bedje, maar dat heeft ook wat tijd gekost. Ook al van alles geprobeerd zeg maar.. S nachts wordt ze wel 4 a 5 x wakker speen erin en ze slaapt meestal weer verder, maar zelf slaap je amper. Ik wil ook graag de avondfles van 23.00 eraf hebben maar dit lukt niet..Wordt ze alsnog wakker voor een fles s nachts.. @tini, wat vermoeiend zeg..en zeker als je nog een kleine hebt rondlopen, die ook aandacht wil en verdiend. Ik heb een Puckababy gebruikt in het begin heeft wel iets geholpen. En mijn dochter heeft last van spugen dus hebben we het bedje wat scheef gezet, zodat de voeding niet terug loopt.. Hij eet en drinkt wel goed?
Nooit geprobeerd. Maar zij is nu 4 1/2 maand dan is het toch al te laat......'s avonds en 's nachts slaapt ze overigens prima.