woordjes

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Michiee, Jan 19, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Michiee

Michiee Niet meer actief

Hoi dames
    Mijn dochter is nu 15 maanden en zegt na ons idee aardig wat woordjes.
    Mama
    Papa
    Bah
    Aaien
    Toes (douch)
    Eten
    Fles
    ijs
    Huis
    Sok
    (Gom) kom
    Mee
    Auw
    Baby
    Poes
    Bal (ba )
    Pop
    Aapie

Nou heeft iemand mij dus weer lekker onzeker gemaakt ..want die vertelde me dat ze eigenlijk twee woordjes achter zouden moeten zeggen met deze leeftijd.
    Ze zegr alleen : gom mee (kom mee) veder gebruikt ze altijd 1 woordje

Ik weet dat ieder kindje anders is hoor maar hoe ging dat bij jullie ?

2. Onje

Onje Niet meer actief

Aah ben je gek niet onzeker worden hoor!
    Er zijn er zat die misschien alleen nog maar papa en mama zeggen.
    Je kind doet het hartstikke goed! Geniet nog maar even van die paar woorden voor je het weet staat die mond écht niet meer stil ;)!

3. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Nee joh, de fase van 2 woordjes achter elkaar begint ergens tussen 18 en 24 maanden gemiddeld maar dat kan ook nog veel later zijn. Mijn oudste dochter zei met 15 maanden twee woordjes achter elkaar (mama kijk, kijk eens en mama kom) en dat was echt uitzonderlijk vroeg. Met 15 maanden zeggen de meeste kinderen nog helemaal niets, of een paar simpele woordjes. Dus jou dochter zegt al veel meer dan ze zou moeten kunnen.

4. Yesera

Yesera Fanatiek lid

Jan 18, 2012
    3,916
    2,293
    113
    Voor zover ik weet is het gemiddeld als een kind van 18 maanden 10-20 woordjes zegt. En pas met 1,5 a 2 jaar gaan ze voor het eerst 2 woordjes achter elkaar zeggen. Jouw dochtertje zegt nu al heel wat woorden, dus zou me echt geen zorgen maken!

5. Michiee

Michiee Niet meer actief

Ja dat had ik dus ook gelezen vanaf 18 maanden maar dat dat idd nog een hele tijd langer kan zijn ook.

Vind zo vervelend dat ik er dan onzeker van word haha moet ik ook helemaal niet doen , deze persoon in kwestie heeft me wel vaker zn onzeker gevoel aangepraat ..thanks voor de reacties 😁

Share This Page