Vraag over PCO

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Moniq, Mar 26, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Moniq

Moniq Actief lid

Nov 18, 2007
    387
    0
    0
    Zuid Holland
    Sinds 2005 weet mijn zus dat ze pco heeft.
    Nu gaat zij volgende week voor het eerst naar de gyn om de start vd behandeling te bespreken.

Nu is mijn vraag eigenlijk hoe starten ze die behandeling?
    Wat kan zij verwachten en kan ik haar als zus steunen en zoja op wat voor manier.

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Groetjes,
    Monique

2. Moniq

Moniq Actief lid

Nov 18, 2007
    387
    0
    0
    Zuid Holland
    Dank je wel.Zal zeker gaan lezen.
    Wil haar zo goed mogelijk bij staan.
    Vind het niet meer dan normaal dat ik mijn zus wil steunen.Zij was er ook voor mij toen mijn zoon overleed en toen mijn meiden geboren werden.Bij de jongste stond ze zelfs naast mijn bed toen ze geboren werd.En ook nu is ze er ook altijd voor mij.

En als ik kijk hoeveel meiden er moeite voor moeten doen dan voel ik me echt bevoorrecht.

Dus aan alle vrouwen hier op het Forum die in de mmm zitten. Mijn diepe respect voor jullie allen.Moge jullie grootste wens in vervulling gaan.

Liefs,
    Monique

3. dank je monique!

4. Moniq

Moniq Actief lid

Nov 18, 2007
    387
    0
    0
    Zuid Holland
    Je weet wel waar je me mee laat lezen. Hoeft maar bijna 500? pagina's te lezen. :D

Heb de aankomende tijd nog wel wat te lezen :D

Enne... ik meen het. als ik zeg dat ik diepe respect voor jullie heb.Ik zie het nu bij mijn zus hoeveel pijn en verdriet het haar doet.Veel vrouwen gaan er domweg van uit dat zwanger worden iets vanzelfsprekend is en dat er (vind ik) best wel eens stil gestaan mag worden bij degene die er soms jaren mee bezig zijn om die ene langgekoesterde wens in vervulling te zien gaan.

5. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Hoi Moniq,

Fijn dat je je zus wil steunen zeg! Ikzelf heb ook PCO maar ben nog niet met en behandeling gestart. Ik start waarschijnlijk eind deze maand. Omdat mijn man ook slechte zaadkwaliteit heeft weet ik nog niet wat voor behandeling wij krijgen. Als de man van je zus gewoon goed zaad heeft (om het maar even kort door te bocht te zeggen) zal ze waarschijnlijk clomid krijgen. Als dit niet aanslaat krijgt ze een hogere dosis. Tijdens de clomid zullen ze FM-metingen doen middels inwendige echo om te kijken of er een follikel groeit en wanneer de eisprong is zodat ze gericht kan klussen. Ook kan er de eerste keer en eventueel daarna bloed worden afgenomen dit is om de hormoonwaardes te checken.

Als ik wat vergeten ben PCO meiden moeten jullie het even toevoegen ik ben nog geen ervaringsdeskundige.

Sterkte met je zus Moniq.

6. cira

cira Fanatiek lid

Mar 7, 2007
    2,884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Moniq Het belangrijkste is een luisterend oor en een uithuilschouder die toegankelijk zijn.

Verder ligt het allemaal aan de situatie die bij je zus is. Heeft ze geen eisprong of af en toe ee. Is alles bij haar man in goede conditie. Reageert ze wel op clomid enz enz. Het verloop is moeilijk te zeggen. De meeste meiden krijgen eerst de Clomid. Hierdoor kan je erge stemmingswisselingen krijgen en dit medicijn is als gebruiker niet echt leuk om te ervaren.

Belangrijk is dat ze wel hoop blijft houden en hoe stom het ook klinkt vrede ermee heeft dat het allemaal niet "normaal"
    gaat zoals bij anderen. Het traject kan heel lang lopen maar kan ook zeer snel vruchten afwerpen.

In iedergeval heel veel succes voor je zus gewenst en jij succes met het steunen van haar.

PS je hoeft niet al die pagina's door te lezen hoor als je een vraag heb stel hem gewoon en we proberen deze zo goed mogenlijk te beantwoorden.

7. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

May 23, 2007
    2,092
    0
    0
    hoi monique heb je jezelf er ook al op na laten kijken. Bij ons hebben zowel mn zusje als ik het.

8. Moniq

Moniq Actief lid

Nov 18, 2007
    387
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik heb zelf 3 kinderen en ga er nu maar vanuit dat ik het niet heb gezien ik redelijk snel zwanger was.Alleen bij de jongste heeft het 2 jaar geduurd.

Van mijn zus weet ik dat ze nu 1 of 2 x een spontane "menstruatie" heeft gehad,maar wel met redelijk lange tussenposes.
    Mijn zwager is dacht ik vorig jaar gecontroleerd en zijn zwemmers waren goed.
    Ze wil heel graag met de behandeling gaan beginnen,alleen moet ze ook nog onder het mes voor een standbeencorrectie.Maar daar is de wachtlijst zo lang van dat ze eigelijk een naar de gyn wil.

Elvira:
    Ik spreek haar vanavond en dan vraag ik bij welke arts ze moet.Ik zal je een pb sturen zodra ik het weet.

En super bedankt dat jullie mij hierbij willen helpen.

Groetjes,
    Monique

9. Didlina

Didlina Actief lid

Aug 7, 2007
    386
    0
    0
    Belgiƫ
    @ moniq: ik heb ook PCO en ben sinds januari in behandeling. Ik heb eerst een middel gekregen om ongi op te wekken en daarna chlomifeen tabletten (chlomid) die ervoor moeten zorgen dat er eitjes rijpen.
    Bij PCO rijpen er namelijk verschillende eitjes tegelijk waardoor er veel te snel het hormoon wordt vrijgegeven dat voor en eisprong moet zorgen.
    Hierdoor kan er geen eisprong plaatsvinden want de eitjes zijn nog niet rijp.
    Het blijft een cirkeltje totdat dit doorbroken wordt met een hormonenbehandeling zodat je eigen hormoonhuishouding wordt stilgelegd of hersteld.

Het is emotioneel niet gemakkelijk want je moet telkens afwachten wat er gaat gebeuren, gaat er een ei springen? gaat het lukken? enz...

Hopelijk reageert je zus goed op de medicatie en is ze snel zwanger!
    Wens haar veel sterkte en ze is zeker welkom op het PCO-forum!

Share This Page