verstopte eileiders??

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door La femme Nikita, 29 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Ik was gisteren bij de gynecoloog, en eigenlijk ziet het er bij ons allemaal goed uit.

Zaadonderzoek en echo bij manlief waren ok.
    En inwendig onderzoek en bloedtest waren bij mij ook ok.
    Toch zit ik ondertussen op dag 54 van mijn cyclus, en ben dus echt niet zwanger.

De gynecoloog heeft me nu hormonen (10 mg. NORETHISTERON voor 10 dagen )gegeven om een bloeding op te wekken, en sterke vitamines voor vrouwen die zwanger zijn, misschien is dit het steuntje wat mijn lichaam nodig heeft.

Verder wil hij eerst nog een keer de bloedtest herhalen, en dan evt. verder kijken of de eileiders misschien verstopt zijn.

Ben nu een beetje aan het googelen gegaan, en kreeg toen best wel schrik.:(
    Hoe erg is het als je verstopte eileiders hebt??
    Wordt je dan echt erg moelijk op een natuurlijke manier zwanger??
    En wat doen ze eraan??

Misschien heeft iemand ervaring of kennis hiermee, en kan me wat wijzer maken.

Verder hoop ik natuurlijk erg hard, dat komende cyclus weer vrij normaal wordt, en er mischien zelfs uiteindelijk wel weer een eisprong komt.

THX...;)

2. marielle82

marielle82 Bekend lid

15 feb 2008
    615
    0
    0
    Hoi!

Ik heb ook zo'n onderzoek gehad. Ze wilden bij mij toen ook zien of de eileiders verstopt zaten,omdat ze er nog niet achtergekomen waren,waarom ik niet zwanger werd.
    Ze kunnen je eileiders doorspuiten, weet even niet uit mn hoofd hoe het onderzoek heet.
    Bij mij was het erg pijnlijk,maar dit kan enorm per persoon verschillen.
    Het was overigens bij mij mislukt,omdat dat apparaat lekte.
    Anders moet je even kijken,op het forum bij onderzoeken. Kunnen ze je vast verder helpen!
    Maar grote kans dat dit voorgeschrevene helpt hoor!
    Ik ben overigens nu met een maand ongi geworden,dankzij Etos zwanger worden! Mijn dochter is nu 1 jaar en na haar bevalling niet meer ongi geworden. Misschien een tip?

3. sookie

sookie Fanatiek lid

13 dec 2007
    1.727
    0
    0
    Middelrode
    Het onderzoek wat ze willen doen om te kijken naar de doorgankelijkheid van je eileiders heet een HSG. Dan brengen ze een vloeistof in je baarmoeder en met een rontgen kijken ze of je eileiders open zijn.

Maar voor een precieze uitleg google ff op HSG en gebruik de zoekfunctie hier op het forum.

iig succes!

knuf Sookie

4. La femme Nikita

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    OK...alvast bedankt voor de info...

Ik zal zeker even nalezen wat er allemaal over HSG te vinden is...gewoon voor het geval dat...

Slaap lekker...;)

5. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Als je eileiders dicht zitten is het niet mogelijk om zwanger te worden, want een eitje springt in de eierstokken om vervolgens de eileider in te gaan waar hij of zij bevrucht wordt.

Je hoort vaak dat men na een HSG extra vruchtbaar is, vanwege de olie die ze in de eileiders spuiten. Heb een maand geleden ook een HSG gehad, dus ben benieuwd!;)

6. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    heb een kijkoperatie gehad met en hsg bleek ook mn eileiders verstopt te zitten zitten potdicht was geen vleistof doorheen te krijgen dus enigste remedie om zwanger te raken is via ivf of icsi...
    verschil is als duidelijk is dat je eileiders verstopt zitten je meestal niet het hele traject af hoeft te leggen met temperaturen en iui etc etc dan kan je meteen serieus aan de slag met de behandelingen...

heeft hier twee keer gewerkt verstopte eileiders 1 kindje in bed en de andere zit veilig in mn buik nu
    maak je niet druk...het is niet makkelijk maar ook niet onmogelijk

7. La femme Nikita

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    ok dames...

erg bedankt voor jullie verdere informatie...

en het geeft me idd. even wat hoop...

In ieder geval hebben we deze maand nog een kansje dat alles toch normaal zou kunnen lopen...

Deel Deze Pagina