Hoi Mirjam of Saskia Ik heb vanaf maandag een verstopte melkklier, het was pijnlijk en rood boven mijn tepel. Na veel aanleggen masseren, kolven, warme compresse en douche was de pijn en de rode plek snel weg. Ook heb ik gekoeld na de voeding. Nu blijft er wel een harde plek in mijn borst zitten die ik niet weg gemasseerd krijg. Het zit boven mijn tepel en is ongeveer 3cm doorsnee en loopt dan wat uit naar boven toe. Ik heb er verder geen last van, wel het idee dat mijn produktie wat terug gelopen is. Wat moet ik nu verder nog doen om het weg te krijgen? IK ben nog niet langs de huisarts geweest omdat ik verder ook geen koorts heb. Ik las iets over doordrukken tijdens het voeden. Kan ik dit ook proberen en hoe kan ik dat dan het beste aanpakken. Alvast heel erg bedankt voor jullie reactie. Groetjes Sasa
Hoi. Vervelend dat je last hebt van verstopte melkklieren. Wat je doet is prima. Blijf dit voorlopig doen, tot ook die plek weg is. Het "doordrukken" is mij onbekend en zou ik je afraden, om te voorkomen dat je borst/klierweefsel beschadigd. Ga wel even langs bij je huisarts om uit te sluiten dat het een beginnende borstontsteking is. Groetjes Saskia
Hoi Saskia, Bedankt voor je reactie, ik ben idd doorgegaan met de adviezen en het lijkt nu verholpen. Nu komt mijn dochter wat vaker om de productie denk ik weer wat op te krikken en dan gaat ook goed. Ik heb het op het forum gelezen, ik heb de link even toe gevoegd. Over het doordrukken! http://www.zwangerschapspagina.nl/stel-vraag-de-lactatiekundige/302322-harde-plek.html
Hoi. Ik heb de link even bekeken. Dat is een advies van een moeder zelf en niet van een lactatiekundige. Blijf doen wat je doet, maar niet doordrukken. Groetjes Saskia