rechterborst te weinig melk

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Corry, 6 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Corry

Corry Bekend lid

14 aug 2012
    622
    0
    0
    #1 Corry, 6 jun 2013
    Laatst bewerkt: 6 jun 2013
    hoi,

onze zoon is bijna 3 weken oud, en geboren met een gewicht van 4255 gram en zit nu op een gewicht van 4735 gram.
    Ik voed hem in princiepe met 1 borst per keer, Maar ik merk dat mijn linkerborst heel veel melk produceert en mijn rechterborst minder. bij alleen mijn rechterborst heeft hij niet voldoende, en mijn linkerborst lijkt een overschot aan melk in te zitten. Ook lekt mijn rechterborst nauwelijks, en mijn linkerborst is veel aan het lekken. ik moet de zoogcompres heel vaak wisselen, eigenlijk bij elke voeding want dan is de compres al helemaal doorweekt van de melk..
    Wat kan ik hieraan doen? Is er een mogelijkheid om mijn rechterborst meer te laten produceren en het evenwicht terug te krijgen? of is dit echt nog het gewenning van het begin van de borstvoedingsperiode?

Ik voed de laatste paar dagen dus steeds meer met 2 borsten per voeding (omdat de rechterborst te weinig melk lijkt te hebben), zou ik dan gewoon weer moeten gaan doen i.p.v 1 borst per voeding?

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

nou, je zoon is heel goed gegroeid dan zeg!
    Het is bijna altijd zo dat de ene borst veel meer melk geeft dan de andere. Het is niet nodig om dat in evenwicht te brengen en het hoeft ook niet.
    Als je rechterborst aan de beurt is dan kan het zijn dat hij daar inderdaad niet genoeg aan heeft, dan zou je de linkerborst na moeten geven.
    Het is niet erg om 2 borsten per voeding te geven.

Mirjam

3. Corry

Corry Bekend lid

14 aug 2012
    622
    0
    0
    Bedankt voor je reactie mirjam, Ik voed nu weer met 2 borsten als mijn zoon om meer melk vraagt.
    En onze zoon groeit inderdaad als kool, dat geeft wel een goed gevoel want ik hoef niet te twijfelen of ik wel goede melk heb waar ik eerst toch wel bang voor was

Deel Deze Pagina