Justin is heel erg verkouden(eigenlijk al vanaf zijn geboorte) Hij heeft verhoging,gromt,piept en hoest. (moet zo naar de dokter met hem) Hij heeft zijn neusje zo potdicht zitten(snot zo dik als elastiek) En daardoor drinkt hij echt heel moeilijk aan de borst(neemt paar slokjes en moet daarna op adem komen) Nu heb ik ergens op het net gelezen dat je gewoon een paar druppels BV in het neusje kan laten lopen en dat zou werken : Kan iemand mij daar iets meer over vertellen? Of dat waar is ,of niet.......
Heb je al een neuspeertje geprobeerd? Eva is ook verkouden (niet zo erg als Justin) en voor een voeding en als ik hoor dat ze snot in haar neus heeft, zuig ik het eruit. Een paar maanden terug vond ze dat verschrikkelijk, nu wil ze 'meehelpen' (helpen vasthouden) en ze lijkt het zelf leuk te vinden. Wat je ook nog zou kunnen doen, is stomen. De warme douche aan en met hem de badkamer in (kan dus ook goed als je zelf gaat douchen, volgens mij hoeft de douche niet heel erg heet te staan). En bv in de neus schijnt ook te werken ja, zitten natuurlijk allerlei antistoffen in. Kan geen kwaad in ieder geval...
Neuspeertje vind ik niets,ik heb er 1 van de hema,maar zijn neusje gaat ervan kapot(al doe ik heel voorzichtig) Er zat zelfs een keer een spoortje bloed in zijn spuug en dat kwam door zijn neusje. Vamorgen om half 7 zat ik al in die stomende douche een half uur lang Zo om half 12 maar eerst kijken wat de dokter zegt. Vind dit zo zielig
Ik heb er ook 1 van de hema, gaat altijd goed. Maar Eva is ook wat ouder, misschien dat dat uitmaakt? Ik hoop dat de huisarts iets voor Justin kan betekenen...
Beetje zout water druppelen in het neusje, net voor je gaat voeden. De oplossing niet te sterk maken en het water van tevoren koken. Leuk vinden ze het niet, maar het werkt wel (eventjes)
Angelina dr neus zit ook al een tijd behoorlijk dicht. Neuspeer werkt niet, het snot is hard zeg maar en zit vast, dat komt niet los. Ik doe ook Otrivin erin, maar dat werkt ook niet bepaald. Is in principe zelfs als zoutoplossing volgens mij. Ik vind t een raar idee, bv in dr neus druppelen, maar als t werkt..... hoe doe je dat dan, met een pipetje ofzo?
Justin moet aan de Ventolin Tevens heeft hij nu Xylometozoline neusspray. Hoop dat het mannetje snel wat opknapt
Ik heb het 1x gedaan bij Ruben toen hij erg verkouden was, maar werd hartelijk uitgelachen door mijn vriend, die heeft otrivin baby gehaald. Ik heb een beetje uit mijn borst in een kopje gedaan, en toen met een theelepeltje een drupje in zn neusje gedaan. (tja, een mens doet gekke dingen als ze denkt dat het helpt ) Natalie, ik hoop dat die kleine snel baat heeft bij de Ventolin. En de druppels. Hou je in de gaten dat ie toch wel blijft drinken (plasluiers) Ruben dronk namelijk bijna niet meer.
Nouja, kan je zeggen dat het niet hielp als je het maar 1x hebt geprobeerd? Nee, na die ene keer hielp het niet, de otrivin hielp trouwens ook niet . Uiteindelijk vanzelf overgegaan, maar wel in het ziekenhuis met uitdrogingsverschijnselen . Brrrr, was niet leuk toen! (vandaaar dat ik schreef, dat ze dat drinken/plassen in de gaten moet houden )
Nou inderdaad wat je zegt Bolbuikje. Justin had gisteren van 11.30 tot 17.00 uur een kurkdroge luier. Daarna wel goed geplast,moest hem zelfs omkleden(doorgelekt) Nu net 1e keer Xylometozoline gebruikt en dat werkt Dronk in ene keer mijn hele borst leeg,moest daarna paar keer niezen en kon de draden met snot eruit halen!
Xylometazoline niet langer dan 5 dagen maximaal gebruiken! Op het moment dat je denkt dat je kindje het weer zelf kan, stoppen! Ik vind een kind van anderhalve maand veel te jong voor zo'n sterke stof als xylometazoline, maar goed ik ben geen arts.
Nee weet het Hij mag 3 keer per dag,maar gebruik het alleen als hij echt geen lucht door zijn neus meer krijgt. Ja stond er ook van te kijken eigenlijk,maar het is gelukkig wel een babydosering.
Wat sneu voor je mannetje. Klinkt allemaal herkenbaar, Hier ook met 2,5 maand aan de Ventolin en de xylometazoline geweest. Kevin heeft toen het rs-virus opgelopen en heeft zelfs 2 dagen in het ziekenhuis gelegen. Nu is hij nog steeds aan de Ventolin en nog een andere puf (Flixotide) Even een tip, pas xylo en ventolin geven als zijn neusje goed gespoeld is met zout. Anders komt het niet 'aan'. Veel apotheken verkopen dit is sprayvorm, maar mijn ervaring is dat de druppelaar (vaak los te koop) veel beter werkt. Even zout laten inwerken en dan pas met het neuspompje aan de slag. Ook kan je met zo'n druppelaar wat gedoseerder de xylo geven, want je heb niet altijd 1 hele dosering nodig. Zeker aangezien het best heftig spul is voor zo'n kleintje. Met borstvoeding druppelen heb ik geen ervaring. Dat had ik eigenlijk moeten weten destijds.
Ofwel heel goed mikken, ofwel beetje uit je borst masseren op een lepeltje en met een schoon pipetje druppelen.