Ons zoontje is nu 6.5 week oud en heeft al vanaf het begin last van een verstopte neus en dan eigenlijk alleen na een aantal uur slapen 's nachts. Hij kan hierdoor niet meer lekker op zn rug slapen en eindigt vaak bij mij. Heeft iemand enig idee hoe dit komt en vooral wat we eraan kunnen doen?
Ik heb het zelf Zodra ik m'n bed raak slaat m'n neus dicht Volgens mij is het een combie tussen een opgezette neusamandel en een huisstofmijt allergie Ik heb hoezen om matras en dekbed Als alles net gewassen is en ik antihistamine heb genomen is het probleem minder
Bij ons werkt en grof gesneden uit in een schaaltje onder het bedje zetten als een tierelier! Stinkt wel enorm dus overdag goed luchten.
Deden wij ook in combi met bedje schuin (had ook reflux dus stond ie al). Als je bedje nog niet schuin hebt staan wel even oppassen met opmaken. Je kleintje is t dan nog niet gewend en wij hadden een kikkertje onderin liggen. Naarmate ze t gewend raakte bleef ze liggen, maar in t begin lag ze dus onderin de wieg.(wij waren gewaarschuwd door mn schoonouders en had heeeeeeel kort opgemaakt gelukkig)
Onze zoon is het eerste half jaar zo vaak verkouden geweest. Vooral snachts vond ik het heel naar, dan kon hij soms bijna geen adem halen omdat z'n neus zo vol snot zat. Ik was zo blij toen hij eindelijk door zijn mond kon ademen! Bij de apotheek kun je NaCl halen. Dat is gewoon een zoutoplossing wat je kan druppelen en waar de neus vrijer van wordt.
Onze meid had het in onze slaapkamer waar vloerbedekking ligt. In haar eigen kamer waar laminaat ligt, heeft ze het niet. Lijkt denk ik op haar ouders (cara, astma, bronchitis). Otrivin neusdruppels gaan hier in grootverpakking helaas.
Bedankt voor de tips! Bed schuin is denk ik eerste wat we gaan proberen. Hij spuugt ook best wel veel dus stond sowieso op de planning. Ui is ook geen slecht idee, werkte bij mij bij heftige verkoudheid iig. Ga ook alles maar eens opnieuw wassen inderdaad. Waar wij wonen wordt het helaas ook weer snel stoffig. De matrashoes is sowieso bijna elke dag schoon dankzij het spugen
Als ze nog zo klein zijn kan je een hydrofiel luier over het matras heenleggen ter hoogte van het hoofdje (ff driehoek vouwen en dan de zijkanten strak instoppen) scheelt je weer in de was. Als ze ouder worden gaan ze er aan trekken dan weghalen. Als ze nog ouder zijn is t helemaal kansloos dan gaan ze t hele bed door.