Ik heb recent holte ontsteking gehad. Ik gebruikte zoutoplossing icm kinder neusspray. Daar zit de helft van xylomethazine in, en werkt net zo goed! Dit op advies van m'n huisarts. Liefst natuurlijk alleen zoutoplossing maar mijn ervaring is dat ik net zo goed limonade in m'n neus kan gieten, dat werkt ook niet 😂😂
Ben gisteren gestopt met de otrivine! Niet dat ik spijt heb dat ik het gebruikt heb, ik had het ook echt nodig! En ik ben overtuigd dat dit geen schade heeft toegebracht aan mijn kindje. Het werkt zeer lokaal en op de bijsluiter staat zelf dat het geen probleem is. Maar uit angst er afhankelijk van te zijn, heb ik zwaar op mijn tanden gebeten. Deze nacht vond ik de oplossing. Ik bracht 1l en 22g zout aan de kook. En dan als het was afgekoeld, wat in mijn hand gedaan en opgesnoven. Dit een aantal keer en mijn neus was redelijk open zalig!
Inderdaad verslavend, het veroorzaakt op den duur juist de ongemakken waar je het voor ging gebruiken.
Ik gebruik China olie. Ik doe een paar druppels olie op een zakdoek en inhaleer dat dan. Mijn neus gaat er echt snel van open. En ik lees op internet overal dat uitwendig gebruik bij zwangerschap geen kwaad kan.
Ik heb een neusspray die is bedoeld voor opgezette slijmvliezen (zoals bij allergieën). Eerst kreeg ik nasonex, maar voor zwangerschap een andere. Weet zo ff de naam niet, maar als je wil kan ik even zoeken. Voor de nacht gebruik ik neusspray. Geen otrivin, maar een huismerk. Erg fijn!
Idd heel uiteenlopende adviezen zeg! Ik heb het tijdens mn zwangerschap niet gebruikt, toch te bang dat ik er niet vanaf kom. Regelmatig wel half verstopte neus 's nachts, volgens mij is dat ook een zwangerschapskwaaltje.
Komt ie: Beclometason Sandoz Als ik een erg verstopte neus heb, echt potdicht, dan gebruik ik Otrivin. Neus gaat open en dan merk je vanzelf dat je neus weer dichter gaat zitten; je slijmvliezen gaan weer uitzetten. Dan gebruik ik bovenstaande neusspray. Mag je de hele dag gebruiken. 's Avonds gebruik ik echt Otrivin, anders slaap ik echt niet. Dit was volgens mijn huisarts ook niet erg. Nog een tip: zorg dat je de tuut van het flesje echt ín je neusholte doet en niet je neusgat. Als je constant sprayt in je neusgat, dan gaan je neuswanden ook uitzetten en dan heb je dubbel pech. Slijmvliezen en neuswanden (achterin) opgezet=neus potdicht en echt geen lucht meer door je neus kunnen krijgen. Misschien wisten jullie dit al hoor maar ik ben hier per ongeluk achtergekomen. Niemand kwam op het idee om dit te vertellen. Op de verpakking staat immers: 'twee keer sprayen in elk neusgat.' Sinds ik ín mijn neusholte spray, is mijn verstopte neus sneller over.
Hier werd gewone neusspray ook altijd afgeraden, mocht alleen de zoutoplossing/ baby variant gebruiken. Ik pak dan altijd de pfysomer (weet niet zeker of je het ook zo schrijft), die komt ook bij de bijholten en heeft een hoge druk dus alles komt meteen los. Pas op, iedereen hier in huis gaat ook kokhalzen, omdat hij alles schoon spoelt. Beterschap met de verkoudheid!