Kindjes die ochtend ipv middagslaapje doen?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Inez01, Oct 27, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

Jul 4, 2008
    1,009
    0
    0
    Heb een zoontje van 15 maanden en op het moment ( afgelopen 2 a 3 weken) een vreemd slaapritme op de dag.

's Ochtends gaat hij altijd rond 10 uur in bed (is dan nl. echt moe) en slaapt dan gerust 3 uur aan 1 stuk. Daarover klaag ik niet, alleen het tijdstip waarop lijkt me zo vreemd. Hem wakker houden in de hoop dat hij 's middags een lange tuk doet, heeft niet gebaat.

's Ochtends wakker maken uit zijn slaap rond 12 uur helpt ook niet echt.

Uiteraard leg ik hem 's middags nog wel even op bed, maar ja dan moet ik ook opletten dat hij weer niet slaapt tot het avondeten. Niet slapen 's middags houdt hij nog niet vol. Hij is wel moe, maar geeft er niet aan toe ( behalve 's ochtends dan) Kortom een beetje onhandig.

Zijn er meer mama's met kindjes van rond deze leeftijd die liever 's ochtends slapen dan 's middags? Mijn kindje slaapt 's avonds het klokje rond en dan op de dag gemiddeld nog 3 a 3,5 uur. Is dat nu echt zo veel?

2. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    Ja mijn zoontje slaapt ook 's ochtends ipv 's middags. Ik krijg het ook niet anders... Hij gaat meestal ron 10 uur a half 11 op bed want dan trekt hij het niet meer, en is dan rond 1 uur weer wakker. Maar 's avonds is hij wel bekaf om 18 uur dus ligt dan alweer vroeg op bed en slaapt dan weer 13 a 14 uren. Maar hij heeft 's ochtends gewoon nog meer behoefte aan slaap dan 's middags... :(

3. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

Jul 4, 2008
    1,009
    0
    0
    Annetske, slaapt die van jou 's middags dan helemaal niet meer?
    Geeft dat geen problemen met eten (zeg maar te moe om nog avondeten te eten).

4. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    Nee hij slaapt 's middags niet meer, als ik hem in bed leg dan ligt hij alleen maar gek te doen. Met eten geeft het geen problemen, hij eet altijd tussen 16.30 uur en 17 uur. Als hij niet heel moe is eet ik er snel achteraan of doe hem eerst in bad en bed en dan ga ik eten (heb geen partner). Het zoontje van een vriendin van mij slaapt ook van half 11 tot half 2, dus ook nog echt 's ochtends hij wordt in december 2 jaar. Mijn zoon heeft altijd al 's ochtends meer behoefte aan slaapt gehad dan 's middags en rekken wil totaal niet... soms tot 11 uur maar dan zit hij er echt doorheen en zet het op een brullen meestal. Het voordeel vind ik wel dat ik 's middags wat kan ondernemen met mijn zoontje... :)

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hier ook een ochtendslapertje :)

nog steeds overigens.. vaak ligt ze er inderdaad om 10 uur al in
    en dan rond 1 uur er pas weer uit
    boterhammetje en heel de middag vrolijk.

6. mamvanjason

mamvanjason Actief lid

Jun 9, 2009
    397
    0
    0
    limburg
    Hier precies hetzelfde! jason gaat ook om 10 uur weer naar bed en slaapt dan tot 1 uur. Ik probeer hem 's middags nog wel in bed te leggen maar de laatste tijd wil hij hier niets meer van wten. Hij gaat dan wel ook al om 19.00 uur naar bed. Is dan ook echt op. Nou ja, ieder zijn eigen ritme denk ik. Ik vind het niet eens zo vervelend, heb wel lekker de hele middag om dingen met hem te gaan doen.

7. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

Feb 19, 2008
    3,365
    0
    36
    essen
    hier is het ook zo. al sinds hij een maand of 6 is. hij word rond 8u wakker, en speelt dan tot een uur of 10. dan krijgt hij van mij zijn fruit en dan standaard naar bedje. hij sliep altijd meteen! nu zei ik toevallig gisteren tegen mijn vriend dat hij het nu wat langer begint vol te houden. de laatste 2 - 3 dagen slaapt hij pas rond 11u... ook is hij savonds na zijn eten dan erg moe. meestal leg ik hem rond een uur of 4 nog ff op bed maar dan wil hij niet slapen.

8. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Nouja ik moet wel zeggen dat ze vaak al rond 6 uur/half 7 al wakker is.
    En 's avonds is het na het avondeten ook eigenlijk wel op.

Typisch is dat ze op het kdv wel tot half 1 wakker blijft. Vervolgens hooguit anderhalf uur slaapt ipv 3 of 4 en net zo laat slaapt als wanneer ze wel vroeg/lang geslapen heeft :)

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Hier ook zo'n fase gehad. Een late ochtendslaap (van 10.30-13.00) en soms een late middagslaap (16-18). Maar die laatste wilde op een moment niet meer. Dan was hij niet moe genoeg. En met avondeten inderdaad wel moe natuurlijk.
    Uiteindelijk is die ochtendslaap opgeschoven. Steeds een beetje naar achteren totdat die slaap zijn enige middagslaapje werd.

10. Mirro

Mirro Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    1,782
    30
    48
    Wat fijn om te lezen, begon hier ook een beetje te twijfelen.
    ukkie is rond 7 uur wakker en gaat om 9 uur weer zijn bedje in. Regelmatig moet ik hem dan rond 12 uur, half 1 wakker maken. 'smiddags wil hij nog weleens overslaan, maar in principe slaapt hij (thuis) dan ook van ong half 3 tot 4.
    En dan 's avonds gaat hij rond 7 uur, half 8.

11. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    Het voordeel is idd dat je 's middags iets kan ondernemen met je kindje het nadeel is dat ze kapot zijn 's avonds vooral tijdens het eten... vanavond was het brullen hier om 18 uur toen deed ik hem in bad. Dan zit hij er helemaal doorheen... maar als alles meezit slaapt hij wel 13 uren vanacht, alleen komt er een kiesje aan wat zeer doet. Mijn zoontje slaapt 's ochtend altijd al meer dan 's middags en nu slaapt hij 's middags helemaal niet meer dus.

Share This Page