Dag dames, We hebben 2 auto's. In elke auto zit op dit moment een iso/easyfix voor de maxicosi en een maxicosi tobi. Nu zal de jongste nog niet naar een autostoel gaan maar wat als dit wel zo zal zijn binnenkort? Moet ik dan kiezen om 1 auto (mijne) uit te rusten met 2 stoeltjes? Of zal ik er gewoon 2 bijkopen om die in auto man te installeren ook? We hoeven ze in principe niet naar kinderopvang oid te brengen maar als we met zijn vieren weggaan is dat wel meestal in man's auto. Wat hebben jullie? Of misschien tips wat handig is?
Wij hebben ook 2 auto's en ik heb in die van mij gewoon de twee autostoeltjes. Maxicosi heb ik al niet meer voor zoontje, die zit in een gewoon stoeltje. Man is veel weg voor werk dus als ik daar ook 2 stoelen zou hebben zou nogal overbodig zijn. Hij is toch nooit alleen met de kinderen. Als we een dagje weg gaan is dat dus altijd met mijn auto, autostoeltjes overzetten is zo'n gedoe. Mijn auto is wel heel groot dus ruimte genoeg voor buggy's e.d. Als de tweede auto een kleine auto is is dit misschien minder handig.
Wij vonden het te prijzig worden om 4 autostoeltjes te gebruiken. Daarom stonden de stoeltjes meestal in 'mijn' (kleinere) auto. Als we verder weg gingen zetten we het om of als mijn man met de kinderen op pad ging pakte hij 'mijn' auto. Als er een van ons alleen wegging pakte we de auto zonder stoeltjes. Uiteindelijk hebben we de kleinste auto de deur uit gedaan, omdat we beide in de buurt werken en zowel op de fiets kunnen als carpoolen. Dus nu geen 2 stoeltjes over.
ja wij vonden 4 stoeltjes ook te gek...zeker door het feit dat ik altijd thuis ben en mijn man dus 90% van de tijd met lege stoeltjes rond rijdt. De jongste zit nu in de tobi en de oudste in een rodi. We hebben 1 tobi en 1 rodi en in mans auto voor de zekerheid een losse verhoger. Zodat hij in nood de oudste ergens kan ophalen of meenemen. Die gaat natuurlijk nog wel eens naar een kinderfeestje of speelafspraakje, terwijl ik de jongste eigenlijk altijd bij mij heb.
Ok bedankt! Opzich is het natuurlijk ook wel makkelijk om de stoeltjes eruit te halen inderdaad. 4 stoeltjes is eigenlijk wel veel ja. Maar nu is het wel handig want het maakt niet uit welke auto we pakken. Toch nog lastig hoor!
Hier ook maar een stoeltje hoor, al baal ik soms wel als ik aan het slepen ben van de ene naar de andere auto. Maar dat is puur luiheid haha.
Wij hebben twee autostoeltjes, in elke auto 1. Maxicosi Access in de grote en een (tweedehands) Romer in de kleine. Onze dochter van 2;4 zit daar dus in. De baby gaat straks eerst in de maxicosi dus voorlopig nog geen probleem. Nou verwacht ik over een jaar wel enige 'overlap' aangezien zoontje dan ook in een autostoel zal moeten wellicht terwijl dochter er nog niet uit is. Ik denk dat wij dan ook gewoon beide stoeltjes in één auto plaatsen, dan is het even opletten in de organisatie want dan kunnen ze dus alleen nog maar in die auto. Maar nu ik hoogzwanger ben ga ik ook nog alleen met dochter in de grote auto omdat ik haar bijna niet meer achterin de kleine krijg (3-deurs) en dat is ook prima te regelen. Dus zoals in ons geval wanneer het een korte periode betreft, zou ik niet vier stoeltjes aanschaffen.
Als je twijfelt kun je altijd eens een periode proberen om het met 2 stoeltjes te doen. Lukt het niet kan je er altijd nog 2 bijkopen
Wij hebben wel in beide auto's aparte stoeltjes. Ik vond het teveel gedoe om steeds te wisselen. Bovendien is het bij ons niet altijd zo dat degene die 's ochtends de kinderen wegbrengt, ook degene is de ze 's avonds ophaalt en hoe moet je het dan met de stoeltjes doen? De stoeltjes voor onze tweede kleine auto waren wel tweedehands of van een goedkoop merk, dus niet zo duur. We gebruiken die alleen voor de korte ritjes hier in de buurt (voornamelijk woonwerkverkeer), dus het waren gewoon goedkope stoeltjes, zonder al teveel poespas als slaapstanden enzo.
Het zou mij juist ergeren als beide achterbanken vol zouden staan met stoeltjes. Als je dan grotere spullen moet meenemen waarvoor de achterbank (deels) plat moet, moeten die stoelen er weer uit en in de garage. Ook iets om misschien bij stil te staan.
Wij hebben ook allebei een auto en voor onze zoon hebben we allebei een stoel in de auto. Onze dochter zit nog in de maxicosi, ik heb dan ook nog de familyfix in mijn auto staan. Mijn vriend zet de mc vast met de gordels. Zodra zij uit de mc gaat, komt er nog een stoeltje bij in elke auto. Hij brengt de kindjes naar het kdv en ik haal. De mc kan daar in een kast staan, maar de grote stoel natuurlijk niet. En we werden gek van het gesleep met de stoeltjes.