Wat na de puckababy?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Ellen30, Feb 24, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ellen30

Ellen30 Actief lid

Nov 7, 2008
    160
    0
    0
    Ons zoontje slaapt al geruime tijd in een puckababy-slaapzak. Eerst in de piep, daarna in de mini. Hij haalt zijn tutje uit zijn mond als zijn armpjes niet in de slaapzak zitten en hij maait zich wakker, dus de puckababy is erg prettig.

Nu is de slaapzak bijna te klein (kleine is 6 maanden). We hebben al geprobeerd om hem te laten slapen met armpjes buiten de slaapzak, maar dan valt hij niet in slaap. Weet iemand wat je kan doen na de puckababy, zodat hij lekker in slaap kan vallen? Weet niet zo goed wat ik moet doen.

Bedankt voor reacties.

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wij zijn van piep naar een gewone slaapzak gegaan van de ene op de andere dag (met 11 weken was dat geloof ik). Nooit problemen mee gehad maar ik geloof van andere verhalen begrepen te hebben dat je kindje echt moet leren om zelf in slaap te vallen. Het is trouwens veel beter voor je kindje om NIET te slapen met een speentje in de mond. In slaap vallen okay maar slapen is echt niet goed.
    Er zijn vast wel mensen met dezelfde ervaring, ik hoop voor je dat ze snel reageren. Veel sterkte!

3. Jannes

Jannes VIP lid

Oct 6, 2006
    7,714
    1
    36
    Ben het met Cygnet eens. Ik denk dat jullie kindje nu wel de leeftijd krijgt dat hij moet leren om zelf in slaap te vallen. Inbakeren en/of speciale slaapzakken zijn voor de eerste maanden. Want hoe lang wil je dit doen? Hij zal het op een gegeven moment toch zonder hulp moeten kunnen.

Ik denk dat het gewoon een kwestie van wennen voor hem en doorzetten voor jullie is.

4. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Wij zijn ook gestopt met de puckababy toen hij niet meer in de mini paste. Ik heb hem eerst in een slaapzak gedaan en daarvan de mouwtjes vast genaaid aan de slaapzak zelf. Van boven tot aan de elleboog zeg maar. Zodat hij de onderarmen wel kon bewegen maar zichzelf niet in zijn gezicht kon slaan. Dit ging opzich prima, een week nadat we dat hadden gedaan hebben we hem gewoon in de slaapzak gedaan. Hoe moest er toch aan wennen. Het is echt even doorbijten, maar binnen een aantal dagen sliep hij steeds beter.

5. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

Jan 23, 2010
    2,378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Wij zijn met de mini gaan afbouwen toen hij 3 maanden was. We zijn begonnen met de nachten zonder puckababy omdat hij dan veel rustiger en dieper slaapt.
    Toen dat goed ging, zijn we de dutjes overdag gaan afbouwen. Eerst alleen het eerste slaapje zonder en de rest met en zo verder. Met 4 maanden kon hij helemaal zonder.
    Overdag hebben we hem wel eens laten huilen (met absolute max 10 minuten mits het niet hysterisch huilen was), maar hij moest het toch leren.

6. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Een beetje een stevige slaapzak met mouwen heb ik wel eens gehoord. Omdat het dan een beetje stug is en dikke stof, dan kan hij niet zo erg bewegen!

Mouwen vastmaken met een veiligheidsspeld heb ik ook wel eens gehoord, zodat hij eerst kan wennen aan de nieuwe slaapzak, en later aan de losse armen.

Trouwens, wel eens gehoord van de Puckabag? Misschien even op googelen!

7. piemie

piemie Fanatiek lid

Mar 28, 2009
    1,769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Ik ben bezig met de paccodoek afbouwen. Wij hebben eerst het eerste slaapje 1 armpje los gedaan en de andere stevig onder gestopt. Nu slaapt hij alle slaapjes met 1 arm los, we zijn nu een weekje bezig. Het gaat hier goed, volgende week ga ik het andere armpje ook las doen, en daarna een lekker slaapzakje. Ik weet niet hoevaak je het hebt geprobeerd, maar miss standaard 1 slaapje per dag 1 of 2 armpjes los doen en dat aanhouden?? Dan langzaam opbouwen naar meer slaapjes??

Succes

8. suze30

suze30 Fanatiek lid

Jul 7, 2009
    2,188
    1
    0
    NULL
    NULL
    mijn dochter slaapt nu sinds een week in een gewone slaapzak, wel met mouwen idd omdat die wat stuger is.
    daarvoor heeft ze alleen maar in de puckababy geslapen, heb een paar keer geprobeerd om een slaapje zonder te doen, maar dat lukte niet, nu lag ze vorige week s'morgens op de buik, dus moest ze per direct eruit, eigenlijk geen problemen mee gehad, gelukkig!ze sliep wel de eerste 2 dagen hooguit 45 min overdags, maar dat was na die 2 dagen weer over, ze is nu trouwens 6 maanden en 1 week.

9. debzie1984

debzie1984 Bekend lid

Sep 22, 2008
    981
    2
    18
    Zuid-Holland
    Ik raad de puckabag aan! Het is echt een geweldige slaapzak en kan je voorlopig nog wel mee doen. Wat ook gelijk een voordeel is dat je geen deken of lakentjes meer nodig hebt! De zak is wat smaller dan een normale slaapzak en daardoor krijgen ze toch nog een beetje het geborgen gevoel. Kijk maar eens op de site staat daar staat uitgelegd hoe het werkt!

Share This Page