hallo allemaal, Mijn dochtertje had vanaf dag 3 last van een vies oogje en dat is nu overgegaan in een verstopte traanbuis. De vk vertelde dat het niets was om zorgen over te maken en dat het vanzelf weg zou trekken. Na een week werd het groter en roder en ben ik naar de huisarts gestapt. Die heeft ons gelijk naar de oogarts verwezen. Daar kreeg ze druppels en moest ik 3 dagen achter elkaar terugkomen. Maar het trok niet weg en leek zelfs groter zijn geworden. De oogarts heeft ons toen doorverwezen naar het LUMC naar de arts van wie hij het vak heeft geleerd. Die vertelde dat de druppels geen werking hadden en dat ze als het niet wegtrekt geopereerd moet worden. Ik vind het zo zielig voor haar, ze heeft er zo een last. Het oog lijkt er ook kleiner op. Nu is mijn vraag heeft een van jullie kindjes hier ook last van gehad? en is het goedgekomen? groetjes, Nellie
Noa heeft ook vanaf dag 1 een verstopte traanbuis. Er kwam telkens "smeer"uit en het oogje was wat dikker en roder. Dagelijks met koud gekookt water schoongemaakt en nu is het +/- een week helemaal goed gekomen met het oogje ! Hij is vanzelf door gegaan... Volgens mijn kraamhulp hebben best veel baby`s dit. Heb gehoord op het Csb dat ze kindjes tot 1 jaar laten lopen, mocht het dan niet vanzelf goed komen, word je geholpen.. Sucses hoor!
Heb ik ook gehoord dat t n jaar kan duren. Wat bv in t oogje druppelen schijnt ook wonderen te doen! Justin heeft er 4 maanden last van gehad.. Succes verder!
Marin had er ook last van, zeker de eerste acht weken. Ik heb het goed schoongehouden. Ook ikzelf ben als kind geopereerd aan een verstopte traanbuis en dit is helemaal goedgekomen . Groetjes Senna
Zo erg dat ze er aan geopereerd moet worden was het niet, maar ik ben ook met Marleen naar de ha geweest. Ik was ook al weken lang aan het schoonmaken met gekookt water en druppelbv erin, maar niks hielp. De ha heeft een klein tubetje zalf met antibiotica voorgeschreven en dat heeft geholpen. Haar oogje is nu mooi schoon.