Verstopte tweeling

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door luca2504, 1 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Mijn nichtje was 1 van een tweeling, de 2e is alleen helaas dood geboren, maar was wel voldragen al. Ze hebben nooit gezien dat het een tweeling was, omdat de 2e zich al die tijd verstopt heeft achter de ander. Het gebeurd nog weleens hoor....Als de een er niet goed voor ligt, maar lekker achter de ander verstopt zit zie je dat niet altijd. Het gebeurd niet super vaak maar het gebeurd wel.....

2. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Hier dus net andersom bij me nichtje. Ze zou bevallen van 1 kindje, en beviel toch echt van 2 kindjes, helaas 1 overleden!

3. MaCi

MaCi Actief lid

27 mei 2008
    332
    0
    0
    Ik heb met 8 weken een (inwendige) echo gehad. Daar was maar 1 beebje te zien. En naar mijn idee heeft ze erg uitgebreid gekeken... Met de termijn echo (11 weken) was daar ineens beebje 2 te zien! Ik vond, voor we wisten dat het een tweeling was, dat ik zo snel groeide en veel last van mijn baarmoeder had. Dat zou komen omdat dit mijn 3de zwangerschap is en mijn baarmoeder weet wat die moet doen... Toen de verloskundige dus zag dat het er twee zijn zei ze meteen: "Geen wonder dat jouw baarmoeder sneller groeit!"

4. Sjaantje

Sjaantje Bekend lid

25 jul 2006
    663
    0
    16
    Dordrecht
    K ken iemand die 8 jaar geleden beviel en er toen twee bleek te krijgen. Nu ken ik het fijne van het verhaal niet, maar kan me zomaar indenken dat ze misschien geen 20 weken echo heeft gedaan. Maar misschien ook wel...

5. sarahtj3

sarahtj3 Fanatiek lid

8 jun 2012
    1.628
    0
    0
    almere
    Ik ken ook een gezinnetje dat 3 jaar terug opeens een tweede kreeg tijdens de bevalling.

Ze had zelfs een geslachtsbepaling laten doen..en wist dat ze een zoontje zou krijgen... Nadat hij als eerst gezond geboren werd..(over de 3000 gram)
    had ze opeens weer persdrang... en daar kwam een dochtertje... die was een stuk kleiner.2100 gram...en had opstartproblemen..

Ze was daarna een hele tijd van de kaart..maar nu gaat t gewoon goed met hun.

6. kiss2012

kiss2012 Niet meer actief

Ik ben er ook 1 van een 1eigen tweeling en ik lag ook verstopt ze zagen mij pas 2 weken voor m'n moeder ging bevallen dus dat was nog even stressen om alles oprijd af te krijgen

7. Derbi

Derbi Niet meer actief

Hmm...nou bij mij zagen ze op de eerste echo met 7.1 dat het er twee waren...Klinkt misschien een beetje ondankbaar, maar ik hoop echt dat ze niet nog ergens een derde zien ofzo, vind een tweeling echt wel genoeg!!

8. Tuttebell

Tuttebell Fanatiek lid

6 nov 2011
    3.108
    0
    36
    Ik vind het niet ondankbaar klinken! Kan het me wel voorstellen! Twee lijkt me al behoorlijk pittig, om die tegelijk te krijgen.. en dan 3?!

9. SharonR

SharonR Actief lid

17 jan 2012
    468
    0
    0
    Ik ben er zelf één van een tweeling en mijn moeder wist pas met zeven maanden dat ze zwanger was van een tweeling. Ze heeft er ook niet lang aan kunnen wennen, want wij werden met acht maanden geboren.

De reden waarom het niet eerder verteld is, is omdat mijn broertje erg klein was en ze in het ziekenhuis dachten dat hij het niet zou redden. Vroeger kreeg je minder vaak een echo dan tegenwoordig. Bij de zeven maanden zeiden ze dus: ''Verassing! Het zijn er twee!''

Bovenstaand verhaal is trouwens 22 jaar geleden gebeurd. ;)
    (Ik heb tijdens mijn eigen zwangerschap ook wel honderd keer gevraagd of ze zeker wisten dat het er één was, haha!)

Deel Deze Pagina