Wie heeft hier ervaring mee? Na de bevalling van de eerste heb ik erg last van mijn rug gekregen. Dus na heel rustig aan doen en weken rust op bed en bank, afvallen, en toen het beter ging weer sporten, werd het minder en na een jaar zelfs pijnvrij. Regelmatig weer een slechter weekje ertussen maar over het algemeen ging het goed. Toen ik na 2 1/2 jaar weer zwanger werd ging alles weer perfect. Tot de bevalling... Deze bevalling ging veel beter en sneller dan de eerste maar tijdens het persen kreeg ik zo'n 'kramp' in mijn been dat ik zelfs perswee-en ervoor liet gaan. Nadat ik toch uiteindelijk bevallen was had ik direkt geen gevoel meer in mijn onderbeen en voet. Ik klapte ook constant door mijn knie. Even later werd duidelijk dat dit een hernia was. Je kan je voorstellen dat dit erg vervelende situaties met zich mee heeft gebracht. Nu na een jaar gaat het wel weer redelijk, dwz dat ik pijnvrij de dag doorkom maar regelmatig een terugslag heb. De pijn is te houden dan. Nu is onze wens in de toekomst nog 1 of 2 kinderen te mogen krijgen. Maar het geval wil dat ik echt niet normaal meer durf te bevallen want ik ben bang dat er weer een hernia inschiet tijdens het persen. Ik zou graag willen kiezen voor een keizersnede. Nu willen we sowieso binnenkort naar de gyneacoloog om het daarover te hebben (dan weet ik maar vast ofdat dit mogelijk is of niet). Heeft iemand ervaring met natuurlijk bevallen na een hernia? Of heeft ook iemand om deze reden een keizersnede gehad? Ik ben overigens niet geopereerd aan de hernia ivm de ontzwangeringsperiode die ik eerst maar eens moest doorstaan. Hoop wat van jullie ervaringen iets wijzer te worden.
Hoi sjanie, Jeetje wat heftig allemaal!. Het is afhankelijk van hoe erg de hernia is en welke beperkingen het voor jou meebrengt. Ja er word wel eens een keizersnede gedaan maar vaak word voor natuurlijk gekozen. Een hernia hoeft geen indicatie te zijn om verplicht in het ziekenhuis te bevallen. Misschien maar dit moet je goed laten uitzoeken is een operatie beter voordat je weer zwanger word. Het is heel goed dit met een gynaecoloog te bespreken, je klachten en de hernia moeten eerst goed in kaart worden gebracht voordat er een beleid met je kan worden afgesproken. Imke
ooo, haha bedankt voor je reaktie! Kon echt mijn eigen vraag niet meer terugvinden dus ook je antwoord niet! Maar ja, gevonden nu! Heb woensdag een afspraak met de gyneacoloog dus wil graag zoveel mogelijk info. Bedankt! Gr sjanie