sluitlaken tips?

Discussion in 'Na de bevalling' started by piri piri, Dec 23, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. piri piri

piri piri Fanatiek lid

Sep 29, 2011
    1,769
    1
    0
    Ik vind t lastig om te bepalen of ik een 'ouderwetse die je moet knopen' of de moderne elastische variant moet aanschaffen.
    Ik vind ze best prijzig. En lees dat ze 'maar' 10 dgn gebruikt mogen worden...
    Iemand tips/ ervaring ?

2. Talvi

Talvi Niet meer actief

Ik heb een zwarte elastische band gehad en ik vond hem erg fijn. Naar mijn idee heeft het erg geholpen en je mag deze band 3 weken gebruiken.

3. Lukkiemie

Lukkiemie Lid

May 13, 2013
    98
    0
    0
    Verpleegkundige, lactatiekundige
    Noord-Holland
    Er is een fijne buikband van Carriwell die niet zo heel erg duur is (36 euro ofzo), als je googeld kom je ze vast tegen.
    Ik ben voor elastisch gegaan omdat die makkelijker aan en af te doen zijn. Ik vond het namelijk niet lekker om om te hebben als ik ging slapen, terwijl ik het heerlijk vond als ik op was (ik had het idee dat al mijn ingewanden naar beneden zakten zonder die band...)
    Ik heb hem overigens wel langer dan 10 dagen gebruikt, maarja, dan weer niet hele dagen..

4. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Bij de oudste: sluitlaken gebruikt. Kraamverzorgster knoopte dit.
    Bij de jongste: band met klittenband. Vond deze fijner. Je kunt hem zelf snel om doen.

5. yossie

yossie Fanatiek lid

Jan 4, 2011
    1,784
    0
    36
    Ik kreeg het advies nooit een sluitlaken te gebruiken. Hiervan zouden je spieren lui worden. Beter om het zonder te doen.

6. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    De meningen verschillen daarover. Je mag het max 14 dagen gebruiken.

7. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

Sep 28, 2006
    2,574
    4
    38
    Midden van NL
    Ik heb een elastische, nadeel daarvan vind ik dat het relief van het elastiek in je buik gaat staan en het krult om na een poosje gedragen te hebben.

Ik heb ook weleens gezien dat er een sluitlaken met klittenband is. Daar zou ik dan zelf voor gaan, kun je makkelijk af en om doen en is lekker glad.

Maar ik ga nu geen nieuwe meer kopen. Vond het trouwens wel ideaal! Bij de eerste had ik hem niet en had echt een rollende baarmoeder in mn buik en kon bijna niet rechtop staan. Bij de 2e voelde dat echt veel beter!

8. MoederK

MoederK Fanatiek lid

Jan 19, 2009
    1,833
    46
    48
    Bij mij gebruikte de kraamzorg gewoon een grote handdoek met grote veiligheidsspelden

Share This Page