Gewoon even jullie mening graag Een 2e hands bedledikant, welke door de ontvanger nog geschuurd en geverfd dient te worden en een nieuwe lattenbodem bij gekocht moet worden. Is dat een normaal verjaardagscadeau?
Dat ligt wat mij betreft aan de persoon en aan de situatie. Mijn neefje bijvoorbeeld wilde een soort van cars-bed. Nergens voor een normale prijs nieuw te krijgen, totdat mijn zusje er een op marktplaats zag staan. Precies zoeen die hij wilde. Ze is gaan kijken en zag er perfect uit. Deze heeft hij toen van ons kado gekregen...
Voor wie? Zit het schuren en verven bij het verjaardagcadeau inbegrepen? Heeft de ontvanger laten blijken dat hij/zij dit leuk vind? Ik zou zo'n cadeau niet leuk vinden, mijn moeder daarentegen zou zo'n cadeau fantastisch vinden.
Het is voor onze dochter haar verjaardag. Ze wordt 3 en is toe aan een groot bed. Ik vroeg voor haar verjaardag om een bijdrage, want vaak is het toch lastig om een leuk cadeau te bedenken. Maar toen bleek dat mijn SM er nog een had staan. Moet dus nog opgeknapt worden en de lattenbodem is niet meer goed, dus moet er een nieuwe gekocht worden. Prima dacht ik, mooi goedkoop bed, beetje werk, maar okee! Maar toen begon mijn SM laatst over haar verjaardag en toen zei ze dat ze er nog een klein cadeautje bij zocht voor haar, want ze geeft ook al dat bed! Maar het is dus de bedoeling dat we hem zelf komen halen en opknappen!!!
Nou we zijn op zoek naar een bed voor onze dochter. En toevallig had mijn SM nog een oud bed staan, die we wel mogen hebben. Hij moet alleen opgeknapt worden. Maar als het ineens het verjaardagscadeau wordt, dan vind ik het toch anders, want we moeten er zelf heel veel aan doen. Dan had ik liever een bijdrage gehad zodat we een nieuw bed konden kopen die al klaar is. Of zij moet hem compleet maken met lattenbodem en verven. Maar dat mogen we zelf kopen en doen!
Nou als het op die manier gaat.... Dan zou ik eerder een nieuw bed kopen. Bij de leenbakker heb je soms van die hele leuke spijlenbedjes voor maar 80 euro. En ook de Ikea is echt niet duur met kinderbedden.
Dan zou ik ook voor een bijdrage in de kosten gaan (althans, vragen of je sm dat zou willen) en een nieuw bed kopen. Bij Ikea heb je idd. hele leuke bedden, voor niet al teveel geld.
Ja ik snap het dus ook niet! Ik weet best wel dat ze niet zoveel te besteden heeft en het gaat ook helemaal niet om de grootte van hem kado. Maar hoe kun je nou zeggen dat ze het bed van haar heeft gekregen als wij als ouders al het werk eraan moeten doen? Ik geef nog liever een paar honderd euro uit aan een kant en klaar bed, dan aan dit!! Alleen denk ik niet dat mijn man het met me eens is. En we hebben het nou ook al afgesproken dat we hem binnenkort ophalen! Maar kan natuurlijk altijd zeggen dat we een leuk bed hebben gevonden, kant en klaar, en niet duur!! Word er gewoon een beetje chagrijnig van. Lekker makkelijk om zulke cadeaus te geven....
Ik had in 1e instantie ook om een bijdrage gevraagd, maar toen zei ze dat zij er nog wel 1 had staan!! Maar omdat er zoveel aan gedaan moet worden en er nog een lattenbodem bij moet, ging ik ervan uit dat dit niks meer met haar verjaardag te maken had. Maar blijkbaar denkt zij er anders over!!
Met al het werk wat je er nog aan moet doen, wat natuurlijk ook wel weer geld kost...dan zou ik echt een nieuwe gaan kopen.
Bij Ikea heb je superleuke peuterbedjes voor 60 euro en een lattenbodem is daar 10 euro, dus ben je voor 70 klaar als je al een matras hebt. Is denk ik goedkoper dan het opknappen van het oude bed.
Ik zou het niet als cadeau zien, maar wel ontzettend blij zijn met een bed dat je krijgt als je het goed kunt gebruiken. Ik vind niet dat je van een gever mag verwachten dat zij het even voor je opknapt - de staat waarin het is, is onderdeel van het pakketje, take it or leave it. Als je geen opknappertje wilt hebben, zeg je bedankt voor het aanbod, maar we gaan toch liever iets kopen waar we geen werk aan hebben. Je schoonmoeder mag zelf bepalen of ze een groot of een klein cadeau koopt voor je dochter. Dat staat wat mij betreft helemaal los van het bed. (zíj koppelt het eraan, wat ik een beetje gek vind, maar de gever bepaalt nog altijd wat hij/zij geeft en hoeveel dat mag kosten, niet de (moeder van) de ontvanger.)
Misschien heeft ze niet zoveel geld? Mijn schoonmoeder heeft echt geen cent te makken en dus krijgt mijn zoontje meestal kringloopcadeautjes. Daar kan ik echt niet over klagen, aangezien ik weet dat ze echt niet meer heeft... (Ben ik er blij mee? Nee. Maar dat is een ander verhaal.)
Kan inderdaad dat ze niet zoveel geld heeft, maar dan heb ik nog liever iets totaal anders (bv dekbedovertrek voor het nieuwe bed) dan een bed waar nog heel veel aan moet gebeuren en nog genoeg gaat kosten. Ik noem het ook niet echt een verjaardagscadeau...
Klinkt eerder alsof het haar in de weg staan en ze blij is straks ervan af te zijn. Verder ben ik het helemaal eens met Bri.