gezeur rond feestdagen

Discussie in 'De lounge' gestart door Amfy, 5 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik vraag me af of wij hier de enige in zijn.

mijn vriend gaat met kerst werken in de avonddienst. dus van half 5 tot 3 snachts. hij begint kerstavond en dan eerste en 2de kerst dag.

in de hoop dat we zo de verplichte handel over kunnen slaan zonder gezeur. nu beginnen nu de bromgeluiden al.
    oud en nieuw idem hij gaat gewoon werken.

zijn er bij jullie ook zoveel gepikeerde mensen als je eens een kerst niet kan?

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.789
    113
    Nee geen last van.

3. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Wij hebben geen gezeur, omdat we al een paar jaar vasthouden aan het uitgangspunt dat wij Kerst gewoon lekker thuis zijn en wie langs wil komen is welkom. Het menu voor die twee dagen is ook al een paar jaar hetzelfde: 1 dag frituur en 1 dag pannenkoeken :D Mijn moeder komt op pannenkoekendag, want die eet ze verder nooit, hahaha!

4. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Vast wel, maar ik kan niet overal tegelijk zijn ;)

5. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

nee heb er geen moeite mee
    maar ben toch alleen hihi

6. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Nee, jammer genoeg hebben wij dat probleem niet.
    Ik heb een best grote familie, maar die viert nooit kerst samen.
    Mijn man zijn familie woont aan de andere kant van de wereld.
    Vrienden vieren het allemaal met hun familie.
    Wij vieren het dus alleen met ons gezin, mijn moeder en mijn broer...thats it.
    Lijkt me heerlijk om met een grote familie gezellig samen te eten.

7. Smnee

Smnee Niet meer actief

Yup, mijn ouders zijn gescheiden, en ik heb dan nog schoonouders. Heb dus geen tijd om overal lekker uitgebreid te zitten, heb ook nog een eigen leven ;)

8. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Nee hier ook geen last van..al is er zo wel vaker gezeur rond de feestdagen..
    Iedereen is gestresst en wil dat alles volgens "plan" verloopt.
    Hier kerstavond bij mijn schoonouders.
    1ste kerstdag thuis met mijn vader en moeder, en 2de kerstdag met de hele familie van ml..(zo een 30man)

9. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Gezeur in de trant van dat ze niet snappen dat ik met de feestdagen moet werken. Ja dat is bij ons zo. Er heerst onbegrip. Maar dat is niet alleen met de feestdagen :D

10. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Gelukkig hebben wij net een kleintje gekregen dus geen gezeur dit jaar van familie die wil dat je op komt draven :D Wel komt er familie 1 dag bij ons langs maar dat vinden we wel gezellig.

11. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Nee geen last van.
    Ik werk zelf al jaren op 2de kerstdag en nieuwjaarsdag.
    En mijn man is bakker dus die is met de dagen zelf afgebrand.
    Eerste kerstdag naar mn moeder en that's it.
    Vroeger wel wat gezeur mee gehad maar dat zal me een worst wezen. Er zijn nu eenmaal ook mensen die gewoon moeten werken. Of juist DAN moeten werken zoals ik (horeca).

12. woez

woez Fanatiek lid

19 sep 2009
    1.129
    205
    63
    Och ja hier is het elke keer feest. Er word elk jaar verwacht dat we bij de ouders komen wanneer broertje en aanhang er ook is en bij schoonouders(gescheiden) wanneer Schoonzus met aanhang er is.
    Wij hebben dit sinds vorig jaar afgeschaft, wij komen wanneer WIJ zin hebben en willen niet dat het ons verplicht word

13. DNJ

DNJ Actief lid

21 okt 2012
    336
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wel wat gezeur ja, maar daar trekken wij ons niets van aan.. Wij doen wat wíj willen. Ik zou m'n man ook echt niet expres laten werken met die dagen, omdat we anders gezeur krijgen van anderen..

14. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Hier gewoon 't ene jaar kerst bij schoonouders en 't jaar daarop bij mijn ouders. We trekken ons dan niet veel aan wat de broers/zussen/zwagers/schoonzussen doen met Kerst. Dit is gewoon hoe wij het doen.

15. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Nog niet omdat wij tot nu toe naar beide ouders gaan. Had het er vorige week toevallig wel met mijn beste vriendin over dat er, iig hier, altijd maar vanuit wordt gegaan dat je bij beide ouders komt maar dat ik het ook wel leuk vind om gewoon is met vrienden af te spreken.
    Nou zijn wij tweede kerstdag lekker met zij drietjes maar bij vriendin zijn beide ouders gescheiden! Heb je dus 4 adressen!

16. Steph80

Steph80 Bekend lid

26 apr 2012
    881
    1
    16
    NULL
    NULL
    Nou, geen gebrom, maar het is wel altijd een gedoe. M'n schoonouders laten altijd pas last minute weten wat ze gaan doen en of wij in dat plan passen. Twee jaar geleden vierden we het met de hele schoonfamilie bij een tante van m'n vriend die mij er aan tafel ten overstaan van de hele familie even op wees dat ik toch wel erg dik was :$. Nou, je begrijpt dat ik haar dus liever niet meer zie (ze heeft altijd opmerkingen over m'n uiterlijk).
    Vorig jaar zijn m'n vriend en ik dus lekker een weekje naar Portugal geweest en we hebben m'n oma meegenomen aangezien dat het enige land was waar ze heel graag nog eens heen wilde (ze is 85).
    HEERLIJK!!! Het was prachtig weer, zo'n 20 graden dus wij hebben met kerst in een hemdje op het strand gezeten :D.
    Aangezien het niet altijd zo mooi is durven we het eigenlijk niet aan om dit jaar weer te gaan (ook omdat ik nu zwanger ben), maar het liefst zouden we weer naar de zon gaan om zo de feestdagen te vermijden.

17. sjak

sjak Niet meer actief

Hier ook heel veel ouders en net zo veel schoonouders :D veel zussen en twee broers en een grote familie. Een paar jaar geleden hebben we dit 'probleem' opgelost door op kerstavond een feest bij ons thuis te geven... Voor alle ouders, goede vrienden, en nog meer familie. Bevalt goed!
    Mijn nichtje doet hetzelfde op kd 1, dan is haar man jarig, als je tijd hebt ben je welkom, heb je verplichtingen het hoeft niet...
    Dus kd 2 hebben we tegenwoordig rust...:p

18. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik vind het altijd super gezellig met Kerst! Op Kerstavond gaan we naar mijn ouders, dan blijven we slapen. Vaak eten we 1e kerstdag ook daar en dan gaan we naar huis. 2e kd zijn we lekker thuis en dan nodigen we nog mensen uit of we zijn gewoon met ons gezinnetje. Niks geen gezeur alleen gezelligheid! Zo moet dat met Kerst, vind ik :) Ik zou het vreselijk vinden als mijn vriend zou moeten werken op kerstavond!

19. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik vind kerst ook gezellig! We zijn de 24ste bij mijn so (mijn zwager kan met kerst niet) en de 26ste bij mijn ouders. Ik heb twee broertjes en een zusje, en dab met alle aanhang en mijn kinderen erbij is dat lekker druk en gezellig! Als de kinderen op bed liggen doen we een maf en super melig dobbelspel.

Heb gister mijn so uitgenodigd op eerste kerstdag, omdat sm een rotjaar achter de rug heeft en ze de hele kerst alleen zouden zitten! Alleen dan dus de 24ste bezoek. Zo sneu! Dus nu komen ze lekker een extra dagje bij ons.

20. vivi

vivi VIP lid

3 mrt 2007
    10.569
    0
    0
    Komt me bekend voor, ik werk ook altijd met kerst, 2e kerstdag vieren we tdgfenwoordig met vrienden maar bij schoonfamlie blijft het een gedoe waar,wat,wanneer echt echt echt pfff dit jaar dus echt niet he (hoop ik hahaha)

Deel Deze Pagina